Svaap Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Ja Egil, det var dessverre hos oss det brant. Alt er borte... Politiet har frigitt branntomta i dag, og det var helt surrealistisk å komme nært innpå restene. Tragisk!! Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Skudenes Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Å nei, dette var virkelig trist å lese... Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
egilwh Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Som sagt i den andre tråden, om det er noe vi kan bidra med.... dugnadsarbeid f.eks.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Jeg har ikke sett dette før i dag. Hvordan du har det nå, kan jeg ikke forestille meg. Innimellom dukker det opp noen få paniske tanker om at noe skal skje med skøyta, og det risler nedover ryggen. For deg, å se båtene forkullet, ødelagt, historien bak dem, arbeidet du har hatt....Det finnes ikke ord, og jeg sitter helt matt her. Forsikring i rede penger kan aldri dekke dette, men jeg håper likevel det er i orden slik at du på sikt kan begynne tenke på båt igjen. Du og familien fortjener virkelig å være på fjorden nå snart!!! Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Springern Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Har ikke ord Ole........Kan ikke forstå det............ Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 8.Juni.2014 Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 Kjære Svaap. Min dypeste medfølelse går til deg som nå skal reoriganisere livet uten Svaap og Minde, og som må finne ut av hva som har skjedd og hva som nå skal skje. Du vet du har mange venner på BP, og enda flere beundrere. Si fra om det er noe vi kan gjøre for deg, du vil bli forbauset over nettets kraft, hvis du sier hva du trenger og hva vi nå kan hjelpe deg med. Til du lar høre fra deg ønsker jeg deg - og dine - og dine båter - alt vel. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 8.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2014 Har lyst til å dele noen bilder tatt av Minde fra 1939 fra Oslo havn. Dette er fra perioden etter losvirket, hvor hun ble konvertert til reketråling, men før styrehuset og den forhøyede rekken kom på plass. Rart å se båten igjen.... Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Hakkannen Svart 9.November.2014 Del på Facebook Svart 9.November.2014 Fine bilder Men også vemodig.. Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 24.April.2015 Del på Facebook Svart 24.April.2015 Her går jeg inn for å lese litt i gamle favoritt-tråder. også ser jeg dette.Nei dette var trist Svaap Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 28.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2015 Huff... Det var linket inn til en video av brannen litt lengre oppe. Den hadde jeg ikke sett. Skulle gjerne ønske denne dagen ikke var en realitet. Minde ville blitt en flott losbåt på fjorden. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
alex1 Svart 10.Januar.2018 Del på Facebook Svart 10.Januar.2018 Fra vugge til grav... Dette er bilder av tuftene til Søren Barmens båtbu på Barmen hvor Minde sannsynligvis ble bygd. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2018 Hei, Ja, dette er stedet Minde ble bygget. Jeg var der en gang selv, og fikk snakket litt med familien Barmen - veldig trivelig. Vært innom og lest litt av tråden nylig. Jaggu mye jobb! /Ole. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Hulda Svart 31.Januar.2018 Del på Facebook Svart 31.Januar.2018 Såhh, Ole, du er her enda. Hyggelig, lenge siden jeg har sett at du har postet noe! Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2018 Hei Hulda - hyggelig! Hender jeg streifer innom veit du :-) Jeg har noen prosjekter gående med SVAAP II som står på land for vinteren. Nye bunnstokker og forsterkning av bunnen. (Faktisk i stål!). Du holder koken også? Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Framtia Svart 31.Januar.2018 Del på Facebook Svart 31.Januar.2018 Hyggelig å se at du holder koken Svaap, dine historier har preget mange her inne. Jeg følger nå med på dette prosjektet og tenker til stadighet på det du delte med oss. http://sampsonboat.co.uk/ Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hulda Svart 31.Januar.2018 Del på Facebook Svart 31.Januar.2018 Jo, takk dett rusler og dett går. Du må informere litt om hva du holder på med i SVAAP II. Visste ikke at Tally Ho hadde egen hjemmeside, og takk for den Framtia! Linken ligger inne på favoritter i YouTube, slik at jeg følger med. Det artige er at jeg husker Tally Ho fra da jeg var guttunge og jobbet ute på Killingen hos Killingen Slip og Baatbyggeri. De fortalt om denne båten, husker ikke hvorfor, det er navnet som har brent seg fast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.