Pettern1972 Startet 22.Desember.2011 Del på Facebook Startet 22.Desember.2011 (redigert) Lufter idèen om å lage BP-treff i Østfold, 2012. Tanken er IKKE å forsøke å overgå det fantastiske Horten-treffet som dessverre ikke er lenger, men å lage et uhøytidelig treff på Edholmen Marina. Lovart Låring og Pettern1972 er initiativtakere, og vi ønsker ikke annet enn å lage en sosial happening for båtfolket her på BP. Ingen andre økonomiske ”forpliktelser” enn egen drikke, egen mat, og havneavgiften på Edholmen. Eneste program er dans til levende musikk på brygga på kvelden. Der stiller det fantastiske ”Båtplassenbandet”, som ble dannet 22/12-2011 klokken 15.43, altså 5 minutter siden, som hittil består av Lovart Låring og Pettern1972. Videre besetning i bandet tas opp etter hvert som promillen og ”skapmusikerenes” selvtillit stiger proposjonalt med inntak av evt. fludium. Evt påmelding kommer senere. Høres dette fornuftig eller ufornuftig ut så ikke nøl med å kommentere…. Mvh Pettern1972 og Lovart Låring. Redigert 13.Juni.2012 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Salt Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 det kan jo være all right med et Østfoldtreff; Stedsvalget som er foreslått er jeg skeptisk til sjøl om jeg kan komme meg dit på et kvarter med bil. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Faxen Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Det høres jo knall ut. Trenger en tur neste år, da årets var 5 prøveturer, grunnet varmgang i en maskin. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Pettern1972 Svart 22.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 det kan jo være all right med et Østfoldtreff;Stedsvalget som er foreslått er jeg skeptisk til sjøl om jeg kan komme meg dit på et kvarter med bil. Edholmen er vel langt fra den beste havna med størst "komfort" i Østfoldskjærgården, men det er iallefall plass til en del båter her, samt at vi kan gjøre litt som vi vil her. Vi sjekker gjerne ut andre steder, bare kom med forslag......Her lufter vi alle idèer som kommer. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Marida Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Glimrende tiltak, går vel an å ringe Leif å reserve noe. Edholmen er OK, lite folk og fine brygger. Har mange overnattinger her. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Glimrende tiltak, går vel an å ringe Leif å reserve noe. Edholmen er OK, lite folk og fine brygger. Har mange overnattinger her. Vi har også hatt mange overnattingsdøgn på Edholmen siste sesong, og trives veldig godt der ute. I sommer var vi der med Marex 24, Fars Vilje. Stod vel mest med hue oppi motorrommet, men koselig hadde vi det uansett. Men bare kom med forslag så tar vi det derfra. Leif blir evt. selvsagt kontaktet slik at vi kan få reservert x antall plasser og kanskje få en BP-pris på havneavgift. Hele idèen her er ikke å laqe noen form for festival, men at vi kan bli bedre kjent med hverandre på denne siden av fjorden også. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Arne Hansen Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 hmm høres hyggelig ut, er vi eksil østfoldinger velkomne også eller? Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Eksiløstfoldinger er SPESIELT velkommen Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Lovart låring Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Edholmen er vel langt fra den beste havna med størst "komfort" i Østfoldskjærgården, men det er iallefall plass til en del båter her, samt at vi kan gjøre litt som vi vil her. Vi snakket faktisk om en helt annen plass med bedre fasiliteter for et treff pettern og jeg. Plassen var genial på mange måter med egen rorbu og mye annet flott, men med potensielle problem mtp antall båter det er plass til der. Og som pettern påpeker, så er Edholmen kun vårt foreløpige forslag, og andre forslag er selvsagt velkomne. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Pettern1972 Svart 22.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Eksiløstfoldinger er SPESIELT velkommen Og alle de som ønsker de var østfoldinger....... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
arnbr0 Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Det hadde vært hyggelig med en båtplassen-treff på Edholmen, men man bør vel legge treffet til en annen helg en trebåtfestivalhelga i Halden. Har surfet litt på nettet, men har ikke funnet noe om Trebåtfestivalen for 2012. Det blir vel festival i Halden også i 2012 ? Mange kommer antagelig til å reise dit. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 i fjor var trebåtfestivalen 3. helg i juni, men har ikke funnet ut når den er neswte år. Uansett, trebåtfestivalen må vi ikke kræsje med. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Arne Hansen Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Når er den havnefestivalen på Skjærhalden? Tror Edholmen er et ok forslag, mye bryggeplass og ikke så mange besøkende. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Dette hørtes harti ut jeg blir med :-) håper daton dere finner passer krysser fingrene. Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Kansje er det best å legge treffet til juni føre trebåtfestivalen ? Etterpå har mange sikkert ferieplaner som gjør at de er andre steder Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 slettes ingen umulighet arnbrO. Om noen har forslag på datoer, så skriv gjerne en kommentar om det. Den datoen med "flest stemmer" blir valgt. fant plutselig ut at 27-29 juli er jeg i danmark også, hehe. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lovart låring Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Når er den havnefestivalen på Skjærhalden? Du vil ikke tro det, men det er en krangel mellom halden og skjærhalden trebåtfestivaler. De har festival samme helg med et heller glissent resultat begge plassene i forhold til om de hadde hatt to helger. dumt, men vistnok sant Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Arne Hansen Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 hihi stemmer det den har jeg hørt før. At han ene lederen ble sur på han andre og ville ødelegge eller noe hahaha. Ja vi østfoldinger kan være litt sære innimellom vi også. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 legg ut et kart da så alle vet hvor vi skal kommer jeg om det går hvordan er det med tilgang til butikk/polet i nærheten Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 butikk og pol på skjærhalden, som ligger i nærheten av edholmen Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Lovart låring Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 (redigert) Kart over hvaler og edholmen Redigert 23.Desember.2011 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Salt Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 butikk og pol på skjærhalden, som ligger i nærheten av edholmen jaja, cirka ti kilometer å gå, og cirka 8 nm med båt... men det er vel butikk nærmere Edholmen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Pettern1972 Svart 23.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Det var iallefall en landhandel ikke så langt fra marinaen før. om denne eksisterer ennå vet jeg ikke. Uansett er det vel fullt mulig å handle på pol og butikk før en evt kommer. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
tomeriks Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Dette hadde vært artig :-) Hva med å legge dette til mat og trebåtfestivalen i Halden? Dette er en helg hvor mange allerede er på farten til Halden, og flere bør oppleve Halden denne helgen. Dessuten er det kanskje begrenset for hvor mange helger man kan binde seg opp?? Jeg sitter i styret i Halden mat og trebåtfestival AS, og kan sikkert være behjelpelig med samlede havneplasser osv. Vi har også en relativt stor restaurant på brygga hvor vi kan finne på noe sosialt. Diskusjonen mellom festivaler på Skjærhalden og Halden samme helg er nok for at begge destinasjoner ville ha sitt arrangement for å markere at sesongen starter 3 helg i juni. At det ble konkurranse om båtene er jeg usikker på om de vektla særlig mye den gangen. Ellers er Edholmen ett godt alternativ, støtter forslaget om 2 helgen i juni. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Edholmen? På Kråkerøya? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.