Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

nei, det vel ikke det jeg heller mener. Ville bare si at kan ikke denne tråden få handle om at Pettern og Lovart prøver å få til en hyggelig happening for oss baatplassen folk og at det stedet ble Sand. Litt kjedelig for de som prøver å bidra positivt at man prøver å rekrutere folk til Edholmen i denne tråden. Kan ikke rett og slett denne tråden handle om treffet til Pettern Og Lovart. Alle blir ikke fornøyd, jeg personlig ønsket også Edholmen, men valget falt på Sand.

Link to post
Share on other sites

Ser at det er en del som er litt uenig med oss. Vi hadde også et ønske om Edholmen. Vi har vært på Edholmen i dag for å inspisere åssen det er der nå. Det var ikke akkurat et oppløftende syn. Det er ikke gjort noen verdens ting der ute, og det ligger søppel overalt. Plassen på oversiden av bryggene flyter over av gamle byggematerialer, ruste traktorhengere og annen skit. På den gamle bensinbryggen ligger det gamle betongelementer og "jettegryta" på baksiden lyser fortsatt. Gjerdene som skiller av "anleggsområde" og bryggene står halvveis i stykker. Uten en skikkelig ryddeinsats ser vi at det blir vanskelig for oss to å lage en koselig atmosfære der ute. Om en skal ha noen form for "bryggedans" oppå parkeringsplassen trengs det dessuten noen meter med gjerde ut mot vannet så ingen ramler uti. Selvfølgelig kan vi godt droppe akkurat dette, og holde oss til bryggene, og håpe at de fleste får strøm.Det er pr. nå kun strøm på den innerste bryggen. Det er ingenting som tyder på at det blir satt igang noe bygging i det hele tatt der ute i nær fremtid iallefall. ikke er det særlig sannsynlig at brygge-eier vil løfte så mange fingre for å gjøre det koselig heller. Vi har også snakket om Olseng Marina, Skjærhalden og Halden kunne vært et alternativ, men etter å ha snakket med en meget hyggelig og imøtekommende innehaver av Sand, bestemte vi oss for å jobbe videre med Sand som sannsynlig "åsted". Vi har ikke giftet oss med noen ennå vi, og har ikke gjort noen skriftlig avtale ennå. Sand Marina kunne iallefall skaffe til veie 40-50 gjestehavnplasser. Kanskje vi skal lage en egen "poll" på hvor dere vil ha det?? Noen som har andre forslag som har mulighet til å ta imot en større mengde båter: KOM MED FORSLAG.....

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Bryggedans er jeg for, er artig med litt liv å rabalder. Personlig derfor jeg syns at et mer avsidesliggende sted hadde vert topp. Må ikke glemme grilling, det hører til

 

Personlig klarer jeg meg meget godt med porta potti ombord i skuta, en flaske med såpe som jeg kan skylle av i 20 graders saltvann, eller våtservietter for den saks skyld. Ikke er jeg avhengig av pub eller vaskemaskin, båtutstyrsforretning, kiosk eller vinmonopol heller. Jeg klarer helt fint å handle før jeg reiser ut. Og bryggedans hadde vært ekstremt koselig. Man finner ikke slikt overalt lenger. MEN, som initiativtakere her har vi et visst ansvar for at det skal være en viss sikkerhet rundt en evt bryggedans, noe som tilsier at det nytter ikke å ha dette på brygga, da flyr sannsynligvis førstemann i vannet før 1. melodi er ferdig. Når det gjelder bensinbrygge og parkeringsplassen på oversiden av flytebryggene er det MANGE timers jobb for å få dette i koselig stand. Å sitte midt oppe i en søppelhaug med sjampingstoler og sammenleggbare bord, og en 3 kvardratmeter stor grill er vel ikke noe koselig for noen. Å få flyttet på gamle traktorhengere, tilsier at vi også trenger en traktor, eller iallefall en del flere hender enn de som jeg og Lovart Låring er utstyrt med fra naturens side. Det kreves en skikkelig "mange-timers-dugnad" for å få området fint. man bør også, som nevnt tidligere ha et gjerde ut mot vannet også, med tanke på at folk ikke skal stå på kanten å pisse i vannet med det resultat at vannet pisser på dem istedetfor. Tvilsomt om grunneier har noe særlig interesse å gjøre noe for at det skal bli koseligere her. Men jeg tar gjerne kontakt med grunneier å hører hva han har å si. Vi har også snakket om både Skjærhalden og Halden, men der vil jo da ikke "friluftsmenneskene" trives, da det er både dass, toalett, pub, vinmonopol og uteliv i umiddelbar nærhet. personlig kommer jeg nok til å ha overnattingsdøgn på Edholmen til sommeren uansett, da jeg trives ute på brygga. Men vi spinner gjerne videre på ethvert forslag som kommer inn...

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Vi har vært innom både Sand og Edholmen, men slik det virker nå er Edholmen nærmest et forlatt spøkelsesaktig sted i sammenligning med et vel etablert sted som Sand. I utgangspunktet var jeg positiv til Edholmen, men slik det nå virker å fremstå, må vel Sand være et mye bedre sted. Og dersom ledelsen for Sand er positiv til at horden av baatplassen.no sine medlemmer legger treffet der, skal i hvert fall vi gjøre alt vi kan for å møte opp.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lufter idèen om å lage BP-treff i Østfold, 2012. Tanken er IKKE å forsøke å overgå det fantastiske Horten-treffet som dessverre ikke er lenger, men å lage et uhøytidelig treff på Edholmen Marina. Lovart Låring og Pettern1972 er initiativtakere, og vi ønsker ikke annet enn å lage en sosial happening for båtfolket her på BP. Ingen andre økonomiske ”forpliktelser” enn egen drikke, egen mat, og havneavgiften på Edholmen. Eneste program er dans til levende musikk på brygga på kvelden. Der stiller det fantastiske ”Båtplassenbandet”, som ble dannet 22/12-2011 klokken 15.43, altså 5 minutter siden, som hittil består av Lovart Låring og Pettern1972. Videre besetning i bandet tas opp etter hvert som promillen og ”skapmusikerenes” selvtillit stiger proposjonalt med inntak av evt. fludium. Evt påmelding kommer senere. Høres dette fornuftig eller ufornuftig ut så ikke nøl med å kommentere….

 

Mvh

 

 

Pettern1972 og Lovart Låring.

 

 

Vi har også hatt mange overnattingsdøgn på Edholmen siste sesong, og trives veldig godt der ute. I sommer var vi der med Marex 24, Fars Vilje. Stod vel mest med hue oppi motorrommet, men koselig hadde vi det uansett. Men bare kom med forslag så tar vi det derfra. Leif blir evt. selvsagt kontaktet slik at vi kan få reservert x antall plasser og kanskje få en BP-pris på havneavgift. Hele idèen her er ikke å laqe noen form for festival, men at vi kan bli bedre kjent med hverandre på denne siden av fjorden også.

Vi trudde at det skulle bli uhøytidlig treff på edholmen så at vi på denne siden av fjorden kan bli bedere kjent...men det ser ut at det ikke blir sånn.

Link to post
Share on other sites

Er også meningen at det skal være uhøytidlig, men det kunne jo vært hyggelig om omgivelsene rundt er koselig også da, slik at en kunne hatt f.eks felles grilling og litt bryggedans? selvfølgelig for de som vil da. Men det er ingen problem å droppe både felles grilling og bryggedans om det er ønskelig.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Godtfolk. Litt is i magen nå, så kan dette bli veldig bra.

 

Vårt førstevalg, usett, var edholmen. Vårt sistevalg etter dagens befaring er og blir edholmen.

Pettern har redegjort greit hvorfor vår totale kursendring, og jeg håper dere levner oss den respekt at dere stoler på vår enstemmige vurdering der.

Det handler lite om at Sand er perfekt pga dusj og driter og pub og you name it, det handler om å være sammen en plass hvor det er vi som dominerer, samtidig som at vi tenker på de enkeltes sikkerhet og helse. Om det er edholmen eller sand er uvesentlig, bare det er trygt og greit å ligge der sammen. Vi er også invitert til Halden, men vi har valgt å sette denne overaskende og veldig hyggelige invitasjonen noe på vent, da vi tenker at vi egentlig er nødt til å være de båtene og de folka som fyller det området vi skal treffes på. Derfor er plasser som Edholmen og Sand perfekt, og Halden og Skjærhalden vil egentlig ikke tjene formålet like godt, etter vår tanke, da vi kan stå i fare for å bli spredt for alle vinder. samt at egne initiativ mhp underholdning kanskje ikke i like stor grad vil bli verdsatt og kanskje heller bli sett på som et konkurerende og eller foryrrende element. Halden og Skjærhalden er på ingen måte avskrevet, men befinner seg på vår prioritetsliste over alle alternativ og blir vurdert ut i fra en helhetlig vurdering etter vårt skjønn da det til syvende og sist er vi som skal administrere dette, samt stå til evt svars om noe skulle gå helt galt.

 

Stol på oss folkens, vi ønsker alles ve og vel og behag og alt det der denne helgen. Om jeg skulle foreslått et treffsted som passet MINE ønsker og krav så hadde verken edholmen eller sand vært med i betraktningen, til orientering. :newyearcheers:

 

Men kom med flere innspill og forslag.

 

Pettern og jeg er snart nødt til å sette en deadline for både dato og lokalitet, so keep`em coming. Ingen forslag er for dumme, men det foreslås at man tar en tur til lokaliteten og vurderer realitet, sikkerhet osv.

 

Snart er det nyttår godtfolk!! Godt nytt år! :fireworks2:

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Vi er flere som over lengere tid har snakket om et treff på edholmen, så når det ble tatt opp så ble vi i 100....vi liker oss godt på edholmen selv om det er et stort krater, får så god kontakt med andre vi møter der....er ikke så mye annet å ta seg til..hehe. Så vi blir noen båter som går for edholmen og lager et lite treff der...sånn som det ser ut så er det nok av båter som dukker opp der dere legger deres treff så lykke til...

Link to post
Share on other sites

Vi trudde at det skulle bli uhøytidlig treff på edholmen så at vi på denne siden av fjorden kan bli bedere kjent...men det ser ut at det ikke blir sånn.

Det virket som om det var meningen i utgangspunktet, men det kom forespørsler fra folk på "feil" side, som ble ønsket velkommen av initiativtakerne.

Ikke så inkluderende å dra kortet med "vi på denne siden av fjorden" kanskje?

Tom

Link to post
Share on other sites

Er også meningen at det skal være uhøytidlig, men det kunne jo vært hyggelig om omgivelsene rundt er koselig også da, slik at en kunne hatt f.eks felles grilling og litt bryggedans? selvfølgelig for de som vil da. Men det er ingen problem å droppe både felles grilling og bryggedans om det er ønskelig.

Hei Pettern1972

Jeg synes opplegget med felles grilling og bryggedans høres vedlig bra ut og absolutt noe dere bør holde fast på. Når det gjelder tid og sted tror jeg dere bare bør bestemme noe utfra egne preferanser/ønsker. Hvis alle skal være med på å bestemme tror jeg aldri man kommer i mål. Lykke til videre med treffprosjektet :fireworks1::newyearsign:

Link to post
Share on other sites

Ideen og opplegget til Pettern og Lovart låring er helt topp og de begrunner valg av sted veldig godt.

Stå på videre og bestem dette dere som står bak dette flotte tiltaket.

 

De som "kupper" tråden og samlingen kan heller kose seg:

... midt oppe i en søppelhaug med sjampingstoler og sammenleggbare bord, og en 3 kvardratmeter stor grill .....gamle traktorhengere,...

 

Tror det blir best for alle parter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...