Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Edholmen? På Kråkerøya?

 

Nei REM, Edholmen på Kirkøy, se kartet på www.edholmen.no. Tydelig at det er mye på gang der ute i år.

 

Her er et lite oversiktsbilde fra google earth:

 

edholmen.jpg

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Ahh, skjønner. Ser bra ut. Ei god havn ser det ut for sjøl om vi ikke har vært der. Er det der vi kan se noen orange gjerder når du går leia mot Kjøkøy?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Helt riktig REM, bak det oransje gjerdet. Før i tiden var det litt av hvert her, men de siste årene har alt utenom bryggene vært borte. Nå ser det ut til (iflg hjemmesiden) at det er byggevirksomhet her ute, og det skal bli fasciliteter som toalett, dusj etc. Det har ikke vært noe slikt de siste årene, men det har vært veldig koselig her allikevel. Ikke så mye folk, ikke noe bråk, og gode fortøyningsmuligheter. Vi hadde vel rundt 20 overnattingsdøgn her i sommer.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Nå ser det ut til (iflg hjemmesiden) at det er byggevirksomhet her ute, og det skal bli fasciliteter som toalett, dusj etc. Det har ikke vært noe slikt de siste årene

Byggevirksomhet kan det kanskje bli etter hvert, men jeg tviler på at det blir klart i 2012. Så noen faciliteter i form av sanitæranlegg trur-ente jæ no' på så raskt!

(Jeg var der for å overta båtplass-konvoi-stafett-grab-bagen i oktober 2008, og jeg trur ikke det har endra seg noe særlig der siden da.)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Kansje er det best å legge treffet til juni føre trebåtfestivalen ?

For oss ville det passe svært bra med helga før St-Hans. Da starter vi ferien og går sørover for å få med oss Midtsommar på N-Koster helga etter.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Må vel innrømme at Skjærhalden er et sted jeg ikke trives særlig godt, for meg og fruen blir det for stort, for masete og alt for mye folk.Jeg liker meg med andre ord ikke "midt inni klynga" Men jeg har full respekt for JanP og de andre som liker seg der. Det er nå engang slik at vi har forskjellige meninger, og da får vi heller være enig i at vi er uenige. Igjen kom gjerne med forslag på evt treffsteder, nå står allerede Edholmen, Halden ( i samarbeid med festivalen) og Skjærhalden på lista.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Må vel innrømme at Skjærhalden er et sted jeg ikke trives særlig godt, for meg og fruen blir det for stort, for masete og alt for mye folk.Jeg liker meg med andre ord ikke "midt inni klynga" Men jeg har full respekt for JanP og de andre som liker seg der.

 

Jeg er på Skjærhalden fra tid til annen, og det er vel ikke helt uten grunn til at initiativtakerne. Pettern og undertegnede, fant ut at den beste plassen for et treff i vår regi er Edholmen.

 

Kanskje vi rett og slett holder oss til plan A, Edholmen? Så vet folk det allerede nå, og vi slipper å legge ting til rette sånn i siste liten for at vi aldri fikk bestemt oss for hvor.

 

Mulig det er meg som er litt sær når jeg sier at det er helt frivillig å takke ja eller nei til en tur til Edholmen. Jeg for min del kunne tenkt meg en lengre tur i båten til et treff, men nå er det slik at også jeg ser fornuften og mulighetene som ligger i å ha treffet der det i utgangspunktet ble tenkt. Ingen andre folk enn oss selv å ta hensyn til, ingen sure bryggevakter som synes at vi må legge oss for at det må være helt stille, vi har muligheten i løpet av helgen å dra i kortesje til både Halden og Skjærhalden. :sailing: Og kortesjer er vi vel alle glad i?? :giggle: :giggle: :giggle:

 

 

Til Ingar:

 

Hadde det vært mulig å lime denne tråden i og med at dette vil være et treff for BP-medlemmer?

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Jeg er på Skjærhalden fra tid til annen, og det er vel ikke helt uten grunn til at initiativtakerne. Pettern og undertegnede, fant ut at den beste plassen for et treff i vår regi er Edholmen.

 

Kanskje vi rett og slett holder oss til plan A, Edholmen? Så vet folk det allerede nå, og vi slipper å legge ting til rette sånn i siste liten for at vi aldri fikk bestemt oss for hvor.

 

 

Det er ikke mulig å finnet sted og tid som passer alle. Jeg er derfor enige med initiativtakerene i at de holder seg til plan A. Det må bli dere to, som initiativtagere, som bestemmer sted og tid. Hvis dette blir spikret tidlig vil folk kunne planelegge for dette når planene legges for sommeren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...