Jump to content

Samkjøp av kartplotter fra Kina?


JGH

Recommended Posts

Hva CE merket er verd vet jeg jo ikke, men Multinavigator sier jo at dem kjører to produksjonslinjer en med CE og en uten. Og jeg har i så fall fått produkt fra samme linjen som han selger. Uttalelsen henger også sammen med informasjonen fra trådstarter at den gang var ikke alle produktene deres CE merket men dette har de fått til etterhvert. Sertifikatet har jo gså Multinavigator lagt inn link til her på siden. Synes i alle fall at fabrikken har uttalt seg troverdig både ovenfor JGH og meg, og fabrikken virker seriøs.

 

Hadde litt vondt i magen et par dager etter overføring av penger (godtok ikke paypal eller kredittkort) og skulle få sporingsnummer som aldri kom, men i stedet sto sjåføren fra DHL på døren med pakken :-)

Link to post
Share on other sites

til informsasjon

 

til bergen så har han ikke kjøpt plotteren fra fabrikk/produsent,da huayang tec ,ikke er fabrikk/produsent, men en kinesisk distributør som har mistet retten til og selge onwa produkter også i kina, men som selger ut sitt gamle varelager av produkter produsert ved produksjonslinjen for produkter ikke ment for overseas market, ikke ce godkjent ,vist den har et merke er dette falskt.

 

huayang tec ,har aldri produsert noe som helst ,de kunn videreselger andres produkter, og de har aldri laget et onwa produkt!

de selger også mange andre ting som de hevder er ce godgjent men ikke er det , som matsutec, de selger også nødpeilesender som de hevder er både ce godkjent og rattmerket , dvs. godkjent for fartøy som seiler under IMO konvensjon /regulativ men nødpeilesenderen er verken ce eller rattmerket , bare tull ,og ren løgn...... så slik er det

Link to post
Share on other sites

Desemberpris.. men det er jo desember 2012 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=32331185

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

 

til bergen så har han ikke kjøpt plotteren fra fabrikk/produsent,da huayang tec ,ikke er fabrikk/produsent, men en kinesisk distributør som har mistet retten til og selge onwa produkter også i kina, men som selger ut sitt gamle varelager av produkter produsert ved produksjonslinjen for produkter ikke ment for overseas market, ikke ce godkjent ,vist den har et merke er dette falskt.

 

, bare tull ,og ren løgn...... så slik er det

Thanks for your email. Whole Onwa product line is developed and manufactured by our own factory "Express Communication & navigation Company Ltd." including marine radar, plotter, fishfinder, AIS, Autopilot and VHF Radiotelephone etc.
Internal tests according to IEC standard 60945 will be done for all Onwa products and then send to third party qualified Laboratory to do CE approval testing.
Our Onwa products are selling to different countries in Europe, Italy, Greece, Finland, Germany etc.
Regards
Vincent
Opplysningene fra multinavigator angående CE er ikke helt i tråd med hva mr Vincent Wong fra Onwa her opplyser. Uten at jeg spurte om det fikk jeg også en forklaring på Bliksvær sine leveranser og link til nettopp Bliksvær sin profil her på BP. Ordlyden her var heller ikke helt lik den ble fremstilt fra Multinavigator selv om Mr Wong bekreftet at Multinavigator er den autoriserte norske leverandøren.
så kanskje det er slik det er.....
Redigert av Bergen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Er litt spent på hvor godt fornøyd du er med din Onwa-plotter. Det er en 12 tommer du har? Jeg er litt usikker på om jeg skal bestille en slik en. Man får jo mye for pengene, uansett om man importerer selv eller kjøper internt i Norge. Du har vel hatt "noen" turer med denne plotteren nå? Er eventuelt en 8 tommer stor nok? Hilsen Tekno

Link to post
Share on other sites

Har en 12 tommer ja. Har brukt den endel og prisen tatt i betraktning synes jeg den gjør jobben sin bra. Skjermstørrelsen er det jeg liker best men den virker å oppdatere og presentere kartet helt ok. Litt tungvint å lage rute,men jeg har ikke gått dypt inn i bruksanvisningen så mulig at det finnes snarveier. Har hatt ett tilfelle hvor den låste seg, restart gjorde jobben. Ellers ingen bugs, i begynnelsen var der tendenser til dugg på innsiden av skjermen ved oppstart (om brukt i regn forrige gang), dette forsvant etter kort tids bruk og problemet ser ut til å ha blitt redusert gradvis.

Link to post
Share on other sites

Har en 12 tommer ja. Har brukt den endel og prisen tatt i betraktning synes jeg den gjør jobben sin bra. Skjermstørrelsen er det jeg liker best men den virker å oppdatere og presentere kartet helt ok. Litt tungvint å lage rute,men jeg har ikke gått dypt inn i bruksanvisningen så mulig at det finnes snarveier. Har hatt ett tilfelle hvor den låste seg, restart gjorde jobben. Ellers ingen bugs, i begynnelsen var der tendenser til dugg på innsiden av skjermen ved oppstart (om brukt i regn forrige gang), dette forsvant etter kort tids bruk og problemet ser ut til å ha blitt redusert gradvis.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Og i dag var plotteren død.... Måler strøm på sikringen så det kommer strøm inn, har åpnet opp og ser ikke noe åpenbare kabelbrudd eller andre feil.

Så da får vi se om jeg får den reparert eller om egenimport fra Kina var bomkjøp.

Noen som har tips til hvem som reparerer slikt i Bergen?   

Link to post
Share on other sites

Det lokale PC verkstedet tok den I alle fall inn for diagnose. Forstod det slik at de hadde reparert plottere tidligere. Duggen er et minimalt problem og det var ingen tegn til rust eller korrosjon på elektronikken inne I plotteren. 

Tar det ikke så tungt, var en viss innlagt risiko I kjøpet. Men skal på ferie neste helg og da hadde den vært god å ha.   

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Misstenkelig lik Onwa sin denne. Jeg har denne: http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41454335

og er kjempefornøyd. Firmaet er veldig kundevennlige og gir raske tilbakemeldinger. Jeg har faktisk både 6" med AIS som er koblet opp mot 8" så det blir AIS visning på begge. Så ville nok anbefale deg å kjøpe i Norge med tanke på garantier osv. Jeg fikk noe problemer med 8" sendte den inn og fikk ny uten spørsmål...

Jeg har K-map på den ene og C-map på den andre. Liten forskjell syntes jeg...

 

Mvh

Roger

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...