Jump to content

På vei mot Marex 350CC, drømmen lever!


TICORA

Recommended Posts

Hei , vi satt oppi den på båtmessa. 350 CC Frua siklet og katalogen ligger på nattbordet. Men som deg så driver vi med bytting og kjøp/salg vi og. En vakker dag så er vi der.

 

Lykke til.

Takker og bukker! Har brosjyren på toppen av bladhaugen på do. Får en titt flere ganger om dagen?

Link to post
Share on other sites

Hvilken båt har du nå, Haaby?

 

Master 820

 

Har brosjyren på toppen av bladhaugen på do.

 

Likte spesielt løsningen med trekkspillkalesjen som forsvant inn i targaen, og verandan bak. Luktet kvalitet. Den var rett og slett nydelig. Men i en annen prisklasse en hva jeg ønsker og bruke på båt da...

Link to post
Share on other sites

 

 

Likte spesielt løsningen med trekkspillkalesjen som forsvant inn i targaen, og verandan bak. Luktet kvalitet. Den var rett og slett nydelig. Men i en annen prisklasse en hva jeg ønsker og bruke på båt da...

 

Rett og slett genialt. Flere som har det nå men Marex var først. I tillegg er deg å kunne gå gjennom vindskjermen genialt. Er en del ute alene med dattera og det ville forenkle tillegginga betraktelig. Kona elsker også designet så håpet er der....bare 1 million unna?

Link to post
Share on other sites

Dagens vesle bidrag fra finn.no for å holde drømmen levende! :thumbsup:

 

Takk for dette. I fjor når vi nesten var i modus var jeg i kontakt med han. Virket egentlig ikke interessert i å selge. Båten min var uniteressant i innbytte uansett. Uansett veldig fin båt han har. Litt rart med lys kalesje på den synes jeg.

 

Tror jeg har fulstendig oversikt på Finn på disse båtene:

 

- Denne i Lyngdal til 1,790

- Prakteksemplar i Oslo til 1,800 som selges av Marex for kunde

- Ny fra Marex dealer i Stanavanger til 2,390

- Ny "cabin lounge" fra Marex i Oslo til 2,690.

 

Spesielt den innbyttebåten til 1,800 er grisefin med masse utstyr.

Link to post
Share on other sites

Hold drømmen i live!

 

I 2005 var jeg første gang på Vindön og så Nord West værftet. Det var en drøm for mig i fem år at købe en Nord West. I 2010 blev det endelig virkelighed og jeg havde sommerfugle i maven som en teenager da jeg en tidlig morgen i maj drejede ned af vejen mod værftet for at hente båden. Stor dag - næsten på niveau med børnenes fødsler. Men så også kun næsten....

 

 

hentetur_081.jpg

Link to post
Share on other sites

Kanskje på tide å utbrodere litt hvorfor jeg er så fasinert av denne båten. Først og fremst så er det ikke nødvendig å argumentere smak. Hver sin favoritt, men jeg kan godt grunngi hvorfor:

 

Dimensjoner:

 

Jeg er 190cm høy og 100+kg. Det er ikke mange båter som er dimensjonert for oss litt over gjennosmnittet. 370AFT for eksempel føles mye trangere for meg enn 350 CC. I 350'3n sitter jeg godt, det er romslige kabiner og cockpit løsninger har store gode seter, stort pentry og full ståhøyde.Det eneste stedet jeg føler det trangt i 350'en er i gangen hvor det er 3 dører på liten plass.

 

Kalesjeløsningen:

 

Rett og slett genialt enkelt. ER dritt lei av tungvinne kalesjeløsninger og 350'ens rail løsning forut og teleskopøsning bake er best in class. Mange soft top kpier er kommet på banen men ikke en som ivaretar alle hensyn mener jeg.

 

Gjennomgang i vindskjerm:

 

For en som er mye ute i båt alene og med små barn er det å legge til noe som må planlegges. Her forenkler det mye å kunne raskt komme seg frem på baugen og tilbake igjen til styreplass. I tillegg er det mye enklere for 3 åringen min å komme seg sikkert på land på.

 

Design:

 

Linjene er lekre og den går godt i sjøen. Fantastiks badeplattform samt at den ikke er så høy at en mister kontakten med sjøen. Synes 350CC'en er finere og mere elegant enn 370'en somer høyt priset de siste åra.

 

Skulle nesten tro jeg hadde aksjer i Marex sånn som jeg skryter her men det har jeg altså ikke.

Link to post
Share on other sites

:flag_da: Vil gi litt nøktern tilbakemeling på siste innlegg til Dundun II, basert på egen erfaring.

 

Trang forlugar, og kort seng. Du må krype inn i køya.

Løsningen med luke i vindskjærmen oppleves som banal, men i det praktiske liv "uovertruffen" !!

 

Ellers er det meste du beskriver riktig. :thumbsup:

Redigert av Puffen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror det bare er 370AFT som kan leveres med aksel.

 

Jeg er ganske sikker på at 350 også er levert med aksel! Jeg ville nok ha valgt med det,

men der har vi forskjellige meninger. Har sett mye på 350, både CC og SC, og har også falt for disse !

Jeg husker å ha lest flere steder at man også kan få de med aksling.

 

Denne har D6-370 med fast aksling, står det: http://www.batguiden.no/wip4/product.epl?id=3687

Link to post
Share on other sites

:flag_da: Vil gi litt nøktern tilbakemeling på siste innlegg til Dundun II, basert på egen erfaring.

 

Trang forlugar, og kort seng. Du må krype inn i køya.

Løsningen med luke i vindskjærmen oppleves som banal, men i det praktiske liv "uovertruffen" !!

 

Ellers er det meste du beskriver riktig. :thumbsup:

 

Trang synes jeg ikke den er men noe kort. Har prøveligget meg rundt Sjøen for alle og funnet ut at 350CC her helt grei. Forkabin i NW og Nimbus er helt utbrukelig for meg. Marex sa også at de kan forlenge køya med 10cm ved bstilling av ny......så da håper jeg noen hars bestilt dette sånn at jeg kan kjøpe det brukt en gang :yesnod:

Link to post
Share on other sites

..Selv er jeg mest glad i drev.

 

He-he, regnet med det. Vi tar ikke den debatten i denne supre tråden din, om en av de stiligste skutene som noen gang er tegnet !

 

Håper drømmen din blir virkelig om ikke så altfor lenge ! Lykke til, Dundun, og god påske !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...