Jump to content

På vei mot Marex 350CC, drømmen lever!


TICORA

Recommended Posts

De må så klart be deg på middag ! Ikke omvendt ! Båt er dyrt å eie disse dagene i året... God pizza der !

 

Ny "Hentetråd" på vei ? Med en noe annen mening :-)

Hehe...er man BP medlem så deler man på alt i livet ja.....en rederinne med god egenkapital skal til og med få pizza!!!

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
Har etter avtae med fruen prøvd å dempe kjøpslysten og etterleve Worry's motto "Vær fornøyd med det du har!". Bestemtemeg derfor for å ikke dra på Oslo Boat Show i helga men nyte sjøvlivet isteden. MEN hva er det første jeg får øye på etter vi har agt til på Borgen.....jo drømmebåten som ligger og duver i all sin herlighet.

droemmen.jpg

Her ligger'n....rett ved siden av en annen kjent BP'er tror jeg.
Dette var veldig gøy, jeg har ikke vært så ivrig bruker av dette forumet før nå..........og hva ser jeg, det er jo gamlebåten min som er avbildet! Her ligger jeg på Borgen ved siden av Tom Rør, byttet ut båten i år til en helt ny 370 aft. Holder meg til Marex, fantastisk kvalitet og service!
Link to post
Share on other sites

 

Dette var veldig gøy, jeg har ikke vært så ivrig bruker av dette forumet før nå..........og hva ser jeg, det er jo gamlebåten min som er avbildet! Her ligger jeg på Borgen ved siden av Tom Rør, byttet ut båten i år til en helt ny 370 aft. Holder meg til Marex, fantastisk kvalitet og service!

 

 

Lå du på borgen, samme brygge for 2 helger siden? Nesten ny 370AFT? Var borte og beundret men ingen ombord akkurat da. Drømmer fremdeles om 350CC:-)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Makan til greier, men livet er for kjedelig om man ikke prøver littt forskjellig. En stund var drømmen vår å reise overalt i verden. Ikke har vi reist overalt men vi har jaggu reist mye. Men økonomien med båt fungerer ikke med så mye reising på toppen. Litt valg må man gjøre. Vi får se hva fremtiden bringer. Om bare Hamar hadde ringt hadde mye blitt mye lettere, men kanskje hadde ikke drømmene være like gøy å oppnå om kontoen rant over. Kanskje det hadde blitt mer skuldertrekk og mindre "karpe diem". Til lykke med seilbåten, og campingvogna!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Blir som en fiskegal pensjonist jeg kjenner sa: blir ikke like stas når man kan fiske hele dagen hver dag...

 

Drømmer er viktige å ha, bare pass på å samtidig nyte nuet :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Måtte smile litt etter denne tråden. Drømmer endrer seg over tid...

 

For vår del lever vi drømmen vår i 350 CC, men nye 375 har satt seg på hjernen! Uff, båt er dyrt ;)

Hehe. ja de gjør det gitt. Uansett er min fasinasjon for Marex fremdeles der etter å ha opplevd forskjellen på kvalitet på Bavaria og Marex. Som å banne i kjerka her inne men jeg er ikke i tvil: Den beste motorbåten jeg har hatt er Marex 290SC som jeg hadde i 5 år. Kun Volvo det var noe problem med. Ryddig og godt bygd og god service som tra deg på alvor (Det har Heitmann også:-)).  Marex fortsetter å utvikle spennende båter så hvis det blir motorbåt igjen vet jeg hva jeg skal ha.

Link to post
Share on other sites

Da sees vi på messa den 2. så tar dere en 375 og vi en 373ACC  :thumbsup:  :thumbsup:

 

Er liksom 1 mill for dyr... Hjelper vel ikke at vi har avtalt visning etter messa heller...

Mener det er levert 3 stk 375 til nå her til lands og det samme i Sverige av totalt 20stk. Man blir fort låst til hva markedet kan tilby pent brukt med tanke på motoriseringer/innredninger etc... (he-he, får ikke disse smileys til å virke)

 

 

Link to post
Share on other sites

Hehe. ja de gjør det gitt. Uansett er min fasinasjon for Marex fremdeles der etter å ha opplevd forskjellen på kvalitet på Bavaria og Marex. Som å banne i kjerka her inne men jeg er ikke i tvil: Den beste motorbåten jeg har hatt er Marex 290SC som jeg hadde i 5 år. Kun Volvo det var noe problem med. Ryddig og godt bygd og god service som tra deg på alvor (Det har Heitmann også:-)).  Marex fortsetter å utvikle spennende båter så hvis det blir motorbåt igjen vet jeg hva jeg skal ha.

 

Hyggelig at du har opplevd kvaliteten! Skjønner hva du mener, uten å tråkke på tær her...

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...