Jump to content

På vei mot Marex 350CC, drømmen lever!


TICORA

Recommended Posts

Det er 350 SC som kan leveres med aksel. Er nok der jeg tar feil! Men nå skal det sies fra min side, at det er den jeg drømmer om ;-) Å kunne lukke døra.. Men vi har ganske like drømmer, dundun :-) De to båtene er fine! Men vi er jo så glade i de vi har :-D

Da blir det drev på deg også hehehe.

Link to post
Share on other sites

Fikk mail fra Marex tidligere denne uken med invitasjon til messe i Leangbukta denne helgen.....har de fått tips om denne tråden mon tro?

 

Ser ellers at en nå kan få Yanmar motor og drev på drømmebåten. Etter alle års frustrasjoner med dph drevet så er dette et bra trekk av Marex.

 

Kanskje jeg kan lure med rederinnen en tur.......?

Link to post
Share on other sites

Fikk mail fra Marex tidligere denne uken med invitasjon til messe i Leangbukta denne helgen.....har de fått tips om denne tråden mon tro?

 

Ser ellers at en nå kan få Yanmar motor og drev på drømmebåten. Etter alle års frustrasjoner med dph drevet så er dette et bra trekk av Marex.

 

Kanskje jeg kan lure med rederinnen en tur.......?

 

Gjør det. Da kommer du nok til å bli eier av en 350 CC raskere enn du har tenkt.

Forøvrig er også jeg begynt å bli drit lei av alt styr med VP, men om du vurderer å kjøpe ny båt i dag så ville jeg ikke sett det som et problem.

D serien er snart 8 år, og det har skjedd mye produktutvikling (På brukernes bekostning) Derfor er nok VP et rimelig fullverdig produkt i dag. Langt foran Yanmar vil jeg tørre å påstå.

Dessuten så vil du i Marex sitt tilfelle, kjøpe en båt med VP motor levert av VP Norge. Derved vil du heller ikke ha noen problem med å få de til å forholde seg til 5 års reklamasjonsrett.

Link to post
Share on other sites

Akkurat dette med at nesten alle båtene i dag kun leveres med VP D-serie er det jo mange som har irritert seg over. Det er faktisk mange av oss som ikke tør å kjøpe båt med D-serie.

 

Dette synes jeg vel er i overkant å hevde når man ser på hvordan de problemene som har vært med Volvo D-serie her vært handtert av Volvo Penta. I utgangspunktet er vel dette dekt i en egen tråd men jeg synes man kan nevne den andre siden av saken også siden dette kom opp. Det interesserer jo ganske mange på dette forumet.

 

Jeg tror ikke det er mange kunder som har tapt penger på de reparasjonene som har vært gjort av feil på kunders D-serie. Selvsagt er det irriterende når feil oppstår men jeg har selv 2 stk D6 som har oppført seg like bra som den Yanmar jeg hadde i forrige båten. Og det var også en motor jeg var særdeles godt fornøyd med. Vel og merke med fast aksling for begge deler så jeg kan ikke uttale meg om drevsiden til Penta. Hadde hørt en del skrekkhistorier om servicekostnader etc. ang. D-serie før jeg kjøpte, men kan heller ikke si meg enig i at disse er spesielt høye på Volvo. De ligger nok på snittet. Motorene er jeg meget godt fornøyd med og de har en kraft som mange andre merker kan misunne fra bunnen av registeret og helt opp. Så her bør man nok nyansere litt mer og ta i betraktningen alle de motorene som er ute i markedet.

 

Sett i relasjon til dette tror jeg nok feilfrekvensen er lav på D-serie, men noen av feilene som har rammet norske kunder har vært av alvorligere art. Husk at prestigemerker som Princess og Fairline fortsatt har Volvo-Penta som hovedvalg i den effektklassen de er aktuelle, og det sier nok en del.

Link to post
Share on other sites

Ja, nesten alle de nye båtene leveres med VP, men jeg er enig i at denne problematikken er godt omtalt i en annen tråd.

 

Dette kom forøvrig opp fordi trådstarter opplyser at Marex nå også kan leveres med Yanmar. Slik jeg forstår det nevnes dette i forlengelsen av at han klager på sitt VP-drev :confused:

Link to post
Share on other sites

Det er positivt at fabrikken viser fleksibilitet slik at man kan få båten levert med den motoren man ønsker. Vil tro at det neppe er svært mye som skal til konstruksjonsmessig for at dette skal la seg gjøre når f.eks. begge varianter er basert på drev. Vet også at kunder har presset fram levering av annen motormerke enn std. fra bl.a. Viknes, men det er naturligvis enklere når dette er en del av de valgmulighetene man har gjennom standardvalgene. Det krever imidlertid litt mer fra fabrikken i designfasen, og kan resultere i en dyrere installasjon da det påvirker hendler, instrumentpaneler, elektrisk anlegg etc.

Link to post
Share on other sites

..... Har prøveligget meg rundt Sjøen for alle og funnet ut at 350CC her helt grei. .......

 

 

Jeg hadde lyst jeg og , men selgeren gikk jo ikke ut av båten og frua er sjenert.

 

Du som har svart belte i marex , den nye som ligger på finn 2012 modellen. Er bare den som har løsningen med dusjen og stikkabinen med nattborda som bildene i annonsen viser ? 2011 og eldre har annen løsning ? Var oppi den på messa i lillstrøm og den var alldeles på toppen av drømmelisten..

 

Du får være kjapp , det er bare en igjen hos Marex og det er messebåten fra lillestrøm.

 

Når det gjelder lengden på sengene leste jeg at dere har skrevet litt om det... var det mulig og få den med ekstra lange senger, og hvor lange er dem orginalt ?

Link to post
Share on other sites

Ja bare 2012 modeleln med den nye løsningen. Sengene er 190cm standard tror jeg. Som en mann på 190 er det litt i snaueste laget men de kan lage forleget til 200cm men da blir det jo litt trangt ved døra.

 

Marex gutta er greie til prøveligging bare en spør.....frua di hadde sikkert fått lov:-)

Link to post
Share on other sites

Jeg var innom båtmessa i leangbukta på lørdag. Var ombord i 370 ac. Nydelig båt med fin finish! Skjønner valget ditt.

 

Lå også en sånn du har, med den mørke vindskjermen. :flag_bp:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Har etter avtae med fruen prøvd å dempe kjøpslysten og etterleve Worry's motto "Vær fornøyd med det du har!". Bestemtemeg derfor for å ikke dra på Oslo Boat Show i helga men nyte sjøvlivet isteden. MEN hva er det første jeg får øye på etter vi har agt til på Borgen.....jo drømmebåten som ligger og duver i all sin herlighet.

 

droemmen.jpg

 

Her ligger'n....rett ved siden av en annen kjent BP'er tror jeg.

Link to post
Share on other sites

Jeg har fulgt med på denne tråden en stund og da det kom inn en Marex 350 der vi lå i uthavn denne helga så kikket jeg litt ekstra på den. Og jeg må innrømme at båten var lekker å se på, men da eieren skulle gå i land så så det særdeles klønete ut! Denne Marexen lå for anker med baugen mot land og da eieren skulle fram så var det så vidt han fikk plass til føttene på dollbordet. Var det bare denne eieren som var noe klønete eller er faktisk dollbordet på disse Marexene så trange?

Link to post
Share on other sites

Du mener han idioten som har gammal båt som trenger ny motor, til 160.000,- :sweat:

Ikke alltid man skal vær fornøyd ! Jeg har lyst på 280 Holiday :lol:

 

Lekkasjen var verre enn frykta skjønner jeg. Holiday er flott ja men får du den med aksel da?

 

Denne Marexen lå for anker med baugen mot land og da eieren skulle fram så var det så vidt han fikk plass til føttene på dollbordet. Var det bare denne eieren som var noe klønete eller er faktisk dollbordet på disse Marexene så trange?

 

Dollbordene på Marex'ene (ser bort fra 370AFT) er litt trangere enn den mere walkaround designen som er på nyere båter. 350CC har jo gjennomgang i vindskjermene så eieren kunne jo bare gått gjennom der. Men i en ideell verden skulle dolbordene vært litt bredere, både på 300SC og 350CC ja.

Link to post
Share on other sites

Lekkasjen var verre enn frykta skjønner jeg. Holiday er flott ja men får du den med aksel da?

 

He-he, ja 280 Holiday er kun levert med aksel (100% sikkert)

Jeg har hentet varmeveksleren min nå og det var ikke noe galt med den, så feilen er et annet sted.

Fortsetter å feilsøke i kveld.. må bare montere først :sweat:

Planen er å installere ny maskin til vinteren, men skulle så gjerne hatt denne ut denne sesongen..

Link to post
Share on other sites

Dette har vel ikke så mye med 350CC å gjøre. I går tok jeg meg en lang sykkeltur, som av en eller annen grunn :rolleyes: , ende en tur innom havna. En magisk solnedgang sett fra båtplassen som jeg bare må dele

 

solnedgang.jpg

 

Her ligger skipet (ikke seilbåten altså:-)). Er ikke så verst den heller :thumbsup: ....mens en venter mener jeg.

 

 

bilde.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...