Jump to content

På vei mot Marex 350CC, drømmen lever!


TICORA

Recommended Posts

Det eneste jeg er redd for (før jeg har sett den)er om de putter for mye inn på 32fot.

 

He-he, jeg skal ikke si så mye, men 6 pers i en 25 foter i en uke er relativt mye innmat det også :lol:

Jeg var nede i båten og fikk fixa lekkasjen min i går, ser ut som det er på stell nå. Får ta en lengre testtur til helgen før jeg friskemelder. Skal bli godt å få av "mekaniker-hatten" !

Link to post
Share on other sites

He-he, jeg skal ikke si så mye, men 6 pers i en 25 foter i en uke er relativt mye innmat det også :lol:

Jeg var nede i båten og fikk fixa lekkasjen min i går, ser ut som det er på stell nå. Får ta en lengre testtur til helgen før jeg friskemelder. Skal bli godt å få av "mekaniker-hatten" !

 

Synes 4 pers +hund i en 29foter holder lenge jeg. Flott med motoren. Fulgte med på tråden din, meget lærerikt.

Link to post
Share on other sites

2 mill sier de at den skal koste (med aksling, da :smiley: )

 

Da setter du bokstavelig stor pris på aksling :yesnod:

Det er visstnok i følge Båtmagasinet 2,5 for en fullt utstyrt utgave. Blir spennende å se den ferdige båten...og prislisten... :pray:

 

Marex lager flotte båter, 370'en var akkurat slik fruen vil ha en båt... :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hej fra Danmark,

Jeg har haft en Marex 280 Holiday, herefter en Marex 290 Suncruiser og fik sidste år en ny Marex 350 CC og har altid været super tilfreds med bådene. Kvalitetsmæssigt flytter Marex sig hele tiden - 350'eren vi har nu, har der ikke været en eneste reklamation på. Har den seneste generation D6'er med 370 hk- og også Volvo har flyttet sig. Alting spiller !

Indretningsmæssigt er 350 CC'eren genial - med det store udeareal og luge i vindspejlet.

Se at få realiseret drømmen - vi gjorde det sidste år og virkeligheden overgår drømmen

Mange hilsner fra Danmark.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hej fra Danmark,

Jeg har haft en Marex 280 Holiday, herefter en Marex 290 Suncruiser og fik sidste år en ny Marex 350 CC og har altid været super tilfreds med bådene. Kvalitetsmæssigt flytter Marex sig hele tiden - 350'eren vi har nu, har der ikke været en eneste reklamation på. Har den seneste generation D6'er med 370 hk- og også Volvo har flyttet sig. Alting spiller !

Indretningsmæssigt er 350 CC'eren genial - med det store udeareal og luge i vindspejlet.

Se at få realiseret drømmen - vi gjorde det sidste år og virkeligheden overgår drømmen

Mange hilsner fra Danmark.

 

Dette er godt å høre! I dag var jeg og yngstemann på sjøen og koste oss. Speidet som alltid etter drømmebåten.....og der...rett ved Gressholmen snek den seg avgårde. Fremdeles like sikker i min sak!

Link to post
Share on other sites

Nok en fantastidk pinse over. Fikk 2 netter i båten, og bade i skøen og ikke minst pollen! For at det ikke skulle bli for varmt lot jeg kalesja være av akterut.....ikkje bra. Tørka pollen resten av pinsen. 3 drømmebåter observert...og en solgt på Finn....men ikke til meg.

Link to post
Share on other sites

Jeg var på messa i Arendal i helga. Fikk prøvd både førerplassen og solsenga i 370 afterkabin.. Ble nesten lurt til å kjøpe, men de godtok ikke innbytter i skjærgårdsjeepen, selv om jeg tilbød både 50000 kr og en cognac i mellomlegg..

 

Skal på messa i Kristiansand i helga og prøve igjen;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ble nesten lurt til å kjøpe, men de godtok ikke innbytter i skjærgårdsjeepen, selv om jeg tilbød både 50000 kr og en cognac i mellomlegg..

 

Skal på messa i Kristiansand i helga og prøve igjen;)

 

Er de mer lettlurt i Kristinsand blir jeg med:-)

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Sommeren og båtsesongen er over for i år. Sesongslutten kom ufrivillig tidlig,,,,men det kommer det mer om senere :sad: .

 

Sommerferien begynte med en itt en avgang andre fredagen i juli. Kona måtte jobbe en ekstra uke etter sykdom på jobben så jeg og unga kasta loss i firetida. Det var 24grader og lite vind og vi koste oss nedover med Havna som mål. Rett etter Tønsberg ligger en Marex 77 Firendship og driver. To større FB båter fyker forbi den i halvplan mens jeg sakner farten og kjører bort. Fruen ombord i den andre båten stikker ut armen og vinker meg nærmere og jeg spør om de trenger hjelp. De har fått motorstopp og drevet i 40min uten at noen har stoppet(!). Vi får festa sleper og sleper de inn til nærmeste havn. Fortsettelse følger......

Link to post
Share on other sites

Sønnen min på 3 synes dette var utrolig morsomt og blei fra seg når vi var ferdig med å slepe. En økt på fanget til far og "styre" båten hjalp. Etterhvert kom vi fram til Havna som var halvfull bare...og vi var eneste Marex'en. Vi fikk fortøyd, kobla til landstrøm og gikk for å nyte restauranten på brygga, en etterhvert unik opplevelse..... Det var lokalmatfestival og menyen så imponerende ut, makrell, fiskesuppe, and bl.a. Merka at det var en viss uro på bordene ved siden av men vi bestilte med friskt mot. Dattera fisksuppe, jeg makrell og minsten tok barnepizza. Det sjule vise seg at den ngste hadde truffet rett.. Etter en venteid hvor været rakk å skifte til god norsk sommer med godværet høljende ned, to runder UNO og balanselek på shuffle board brettet med den noe rødvinsmarinerte vestkantonkelen fra nabobordet kom makrellen.med nykål. Fisken var garantert under minstemålet og stekt til det ugjenkjennelige. For å bøte på skaden hadde de lagt på et halvt hode kokt nykål og 5 poteter....saus glimret med sitt fravær og når jeg spurte om de hadde en rømmeklatt ble blikket til den 18årige servitøren tomt og og det ble stille som i graven inntil et "neeeiiiiiiiii, tror ikke det" ble mumlet frem. Et latterbrøl fra rødvinsnabo'n uten a-endinger kom og han sa "hadde jeg visst de serverte stingsild her skulle jeg bestilt det jeg også, kan umuig være verre enn anden jeg fikk". Etterhvert kom den "kremede fisksuppen" som viste seg å være tomatbasert med en åttåring som gren på nesa til resultat. Minsten fikk pizzaen sin og sen var stor og god.....til resten av familiens store glede.

 

Etter middagen så vi farvel til de hyggelige naboene og far redda kvelden med smågodt og tegnefilm ombord.. Alti alt en fin dag 1.

 

Jeg tok bilder av alt men iphone'en måtte bruke en back-up og da mista jeg mange av de første bildene:-(

 

Det regna så mye at jeg våkna av det den natta. Koselig å bare snu seg rundt og sove videre da. Neste morgen tok jeg og unga en time i svømmebassenget og blei enige om at Havna ikke var så ille likevel. Men regnet fortsatte og fortsatte og vi hadde lovet å være i Stavern den kvelden. Etterhvert ble det opphold men tåka lå tett. En snekke med et eldre ektepar kom inn etter å ha kryssa fra Fredrikstad og sa det var ertesuppe utpå...hmmmmm. Ringte de i Staver'n som sa at neida....tåka var da ikke så tjukk for nå kunne de se Svenner. Jeg starta, tredde redningsvestene på ungene og la i vei. Før vi passerte Verdens Ende ringe de fra Stavern og sa at nå å de slett ikke Svenner lenger.....Jeg telte på knappene men det var lite vind hvis en så bort fra tåka så vi kjørte avgårde pent og pyntelig. Dattera og jeg lekte "hvem ser en annen båt først" og hun vant etter at en stor FB båt ble oppdaget 30m fra oss omtrent ved Viksfjorden, heldigvis ikke på kryssende kurs. Turen gikk fint og vi stevna inn til Stavern og hadde en hyggelig kveld med venner...og neste dag kom SOLA og endelig så jeg en drømmebåt igjen :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Ja. ja...så var drømmen litt lenger unna. Må skaffe meg ny rederinne først. Nå ble det "på an igjen" så da er båten stor nok for meg inntil videre. Søker herved båtgal rederinne med Marex fetisj og egenkapital hehe. Til helgen kommer båten på vannet så da skal jeg begynne 350CC-spotting (engelsk:-)) igjen gjenom sommeren.

Link to post
Share on other sites

Da får vi oppfordre alle som kjenner til single rederinneremner om å stille med disse på Oscarsborg til helgen ! Hvilken alder ønskes ? 35-40 ?

 

I følge studier er kone nr 2 sin alder = Din alder/2 + 7 år......for meg blir da det 28 år men det orker jeg ikke ...tro jeg da. 35-40 er nok perfekt :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...