Jump to content

Rundt Baatplassentreffet i Horten


Astor

Recommended Posts

Å?? Var det destillert vann på kannen? Jo, - når du sier det, det smakte litt vassent! :lol:

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk til alle for kjempehyggelig treff også fra Bjørg og Fred på VINDA.

Fint å få "satt et ansikt" på mange av de signaturene vi kjenner så godt fra nettet.

Det var et topp arrangement som vi håper kan repeteres.

 

Hadde en strålende tur hjem til Skjebergkilen (drøye 5  timer)  - havblikk de første par timene.

Og jamen klarte vår gamle Saga i 7 knobs fart å "pelle" KOB sin Mistral 37 på vei ned fjorden.

Muligvis kjørte han noe under fult pådrag .........

 

We'll meet again...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bare slutte meg til det FredT sier. Et fantastisk flott treff - en stor takk til Astor og dere andre som har vært "primus motor" for dette. Vi kommer tilbake neste gang. Skal få lagt ut noen bilder.

 

Og takk til Bjørg og Fred for at vi fikk ligge utenpå dere. Håper mine mange vandringer rundt bakdekket deres ikke var til for mye sjenanse.

 

Hilsen fra Wenche og Knut Olav

 

PS. Hannah III går like bra i 5 knop som i 40. :wink: Men vi hadde all tid i verden, og tuslet over fjorden til Moss, gjennom kanalen, opp til Son for et stopp, og så hjem via Oscarsborg. Røde som en hummer etter 2 flotte dager på sjøen.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Vi må nok dessverre melde avbud på hortentreffet. Broder'n og en kamerat har idag tatt en testtur opp til Gressholmen for å teste at motoren fungerer... Det gjorde den ikke. Forgasseren hopper og fiser som bare det og motoren går ujevnt  :headbang: .

 

Vi hadde gledet oss som bare det til treffet, men det kan hende vi kommer en tur med bil på lørdagen.

 

Dere får ha en kjempefin helg, dere som kommer.

 

Nå må vi bare greie å komme oss hjem fra Gressholmen på en eller annen måte...

 

mvh

M/B Gamla og Jorhei

<{POST_SNAPBACK}>

Idag kjøpte vi en ny forgasser hos FM av typen Dellorto. Monterte den, startet opp og justerte tomgangsskruen og motoren gikk som bare det i over to timer :yesnod: .

 

Sjekket pluggene etterpå å de var våte, men brune...

 

Da håper vi å ikke få noen flere problemer på en god stund og forhåpentlig vis kommer vi på neste års treff.

 

 

 

mvh

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for et hyggelig treff. :cheers:

Flott å treffe så mange hyggelige båtmennesker og værgudene var jo i perlehumør denne helgen.

En stor takk til Astor og resten av komiteen for flott utført arrangement.

Har allerede begynt å gleder oss til neste års treff. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Det meste er allerde sagt så jeg siterer Quantum.

Tusen takk for en kjempehelg.

 

Som desverre ente med at feriepengene går fløyten for vår del.

 

Seilte fra Horten på Søndag formiddag med kurs for Strømstad for bunkring. :wink:

Mandag var planen å gå til Koster. Rett etter avgang Strømstad sa det pang i gearkassa og dett var dett. :cryin::cryin: Tauing tilbake til kai og begynne å skru. Kulene i kulelageret i gearert hadde oppført seg som mais i en popcornkoker så det må nok dessverre inn en "bytte"kasse.

Heldigvis har Marinaen i Strømstad en som de kan sette inn for meg for en fornuftig pengesum. De håper å få den ferdig på Mandag/tirsdag.

Så nå sitter vi her hjemme i Sandefjord mens Mariell ligger i Strømstad. Og i morgen er det St.Hans .

For en flott start på sommeren. :headbang::headbang:

 

Shit happens.

Men treffet i Horten var topp.

 

hilsen

Mariell m/familie

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Trist å høre at det gikk dundass med gearkassa. Slikt koster penger. Håper det ordner seg til det beste for dere. Hyggelig at dere tok veien til treffet og at vi sees neste år.

 

Samtidig vil jeg gjerne opplyse at Baatplassens vimpelkonto har fått overført kr. 6.628.-. Dette ble overskuddet av treffet i Horten.

Camilla på pensjonatet fikk kr. 2.000.- som takk for at hun fikk brygger på plass og noe til strøm. Hun er oss en stor takk skyldig for at alt gikk som det skulle. Det var en fornøyelse for treffkomiteen å samarbeide med Camilla. En kjempeklem overbringes fra alle som deltok på treffet.

 

Og det var det.

Nå må vi se fremover til neste års treff.

 

Om noen ønsker et høsttreff så foreslår jeg at dette skjer i mer uhøytidlige former og mer spontant. Det blir opp til dere å komme med forslag.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Nå har jeg lest igjennom denne tråden, og kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg til våren!

Bare 9 mnd. igjen til treff :smiley:

 

Er i gang med og skaffe 1 stk. Stooor baatplassen.no vimpel for og sette opp på honnørbrygga!

 

Regner med at det er flere som ser frem til våren nå, selv om ikke sesongen er helt over enda.

Måtte det det bli en mild vinter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...