Jump to content

Rundt Baatplassentreffet i Horten


Astor

Recommended Posts

Tvèn var og snill NRK mente det samme så da får vi jo bare rigge PARASOLLENE og  :cool:

Og svensk TV var også enig!

 

Lars H. BildeBilde

 

Lars H.

(og kanskje kommer fruen med på treffet også!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

49 påmeldte båter til treffet.

 

Litt info:

Når dere kommer inn løpet mot Indre havn så kall opp på kanal 77 for dere som har VHF.

Dere andre ringer 41 50 65 63.

 

Oppgi hvem dere er og hvor stor båt dere kommer med.

 

Det kommer til å bli rimelig fullt, men som dere vet: Båtfolk hjelper hverandre.

 

En liten oppfordring: Ettersom dere blir vel fortøyd, så prøv å hjelp hverandre med mottak av båter og fortøyninger. (Sikkert unødvendig å skrive)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har ingen egen erfaring, men i mitt C-map World for Windows kart står det 2,8m.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Camilla har lagt bryggene på plass. At det blir trangt har vi vist lenge. Vi må regne med å ligge àla Smøgen i fellesferien. D.v.s. side om side. Vi skal dirigere inn så godt vi kan. Alle med joller må regne med å ligge på svai.

 

Bilde

 

Ser vi på båsene på den lille brygga og tar mål etter det vil jeg tippe vi har plass til rundt 35 båter langs bryggene. Muligens noen fler.

 

Og husk: Noen kommer og noen går. Ikke alle skal ligge her fra fredag til søndag.

 

Velkommen til et hyggelig treff. :flag:

 

Hilsen oss tre i Havnekomiteen :seeya:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Om været er ugreit, og øldrekkende mannfolk får beskjed om å være stille i de små timer, kan man f.eks ta plass her:Bilde

 

Proudly sponsored av min forrige arbeidsgiver :rolleyes: ..,

 

Herved kalt Baatplassen-paviliongen.. eller bare Paviliongen

 

6x3 meter, bør være plass til noen i alle fall.. :smiley:

 

Transport ned til fredagen SER ut til å årne seg, har noen mulighet til å bile denne til Horten, ta kontakt pr IM med undertegnede eller arrangementskomiteen..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

I kveld er det siste oppdatering av Hortentreff-sida.

 

Forberedelsen i det Astorske hjem går mellom oppussing av stua og planlegging sammen med mine to Baatplassen-komiteemedlemmer.

(Mørepapegøya skinner som sola i Karlstad om dagen. Når vi kommer hjem fra treffet har hun fått skipsgulv i stua! Etter flere år med venting.)(flinke naboer)

 

Får dere som har tenkt dere nedover allerede torsdag:

Vi er en par-tre båter som tøffer i 8 knops fart mot Horten fra Sætre ved 15.00 tiden. :sailing::sailing::sailing:

Endel forarbeide må til for å få til et velykket treff. :flag:

 

Når det gjelder Party-teltet hadde det vært fint om noen fra Oslo-kanten kunne tatt dette med. tar lite plass, sier Suzuki. Send han en IM eller si fra her.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Alle med joller må regne med å ligge på svai.

Og husk: Noen kommer og noen går. Ikke alle skal ligge her fra fredag til søndag.

<{POST_SNAPBACK}>

Til dere som er litt tidlig ute: Kan dere sjekke om det går an å ligge inntil land med baugen ved siden av bryggene?

På kartet ser det ut til at det kanskje kan gå an å komme inntil enkelte steder, ihvertfall hvis man ikke stikker så dypt. Så kanskje man slipper å ligge på svai. I hverfall ikke så mange.....Bedre å ligge med ankeret ute og en tamp i land synes nå jeg da. Da er det liksom litt enklere å komme seg til og fra båten........

Link to post
Share on other sites

Til dere som er litt tidlig ute: Kan dere sjekke om det går an å ligge inntil land med baugen ved siden av bryggene?

På kartet ser det ut til at det kanskje kan gå an å komme inntil enkelte steder, ihvertfall hvis man ikke stikker så dypt. Så kanskje man slipper å ligge på svai. I hverfall ikke så mange.....Bedre å ligge med ankeret ute og en tamp i land synes nå jeg da. Da er det liksom litt enklere å komme seg til og fra båten........

<{POST_SNAPBACK}>

God ide GeirFrode. Jeg regner med at TNS som jobber der kan sjekke i lunchen i morgen ? Jeg har tidligere jobbet i det bygget selv, og har jo vært på brygga der, men så ikke spesielt nøye etter det... Men, så vidt jeg husker så burde det gå greit.

 

Jeg tror ikke det er et problem, men i bukta nord for brygga er det et området hvor vannet aldri fryser. D.v.s. Et avløp / rør som vi bør holde oss unna.

 

Jeg er enig i at vi må få alle / så mange som mulig av båtene til land. For meg er det uaktuelt å legge i 2 døgn på svai med unger som skal frem og tilbake hele tiden.

 

Etter Ferder'n telte jeg 13 båter utenpå hverandre, så det burde være muligheter.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Vi skal, sammen med Camilla på pensjonatet, gjøre alt vi kan for at alle skal få det så bra som mulig.

<{POST_SNAPBACK}>

:flag: Selvføgelig vet vi at dere gjør så godt dere kan, har da aldri hatt den minste mistanke om noe annet! Bare så det er sagt. Dette tror jeg blir bra.

Men tenkte bare at det kunne være greit å vite litt på forhånd. Jeg og madammen kommer nok litt utpå kvelden fredag, og da er det jo greit å vite om en må ligge på svai eller kan komme inntil land et sted.

(Jeg har jolle nemlig)

Det er dragebåtfestival i Mossekanalen på fredag. Den starter ca kl 17.00 og varer til ca kl 22.00. Hvis noen skal gjennom kanalen i dette tidsrommet, må man regne med litt venting.

Madammen skal visst se litt på den før vi tøffer over fjorden. Derfor blir det nok litt utpå kvelden før vi kommer....

Link to post
Share on other sites

Du må gjerne slå på tråden når det passer deg. Vi skal gå gjennom området sammen med Camilla på torsdag kveld. Da vet vi litt mer.

 

Sitat: Vi gjorde hva vi kunne vi borgere på Moss og det vi ikke kunne, gjorde kua (eller Baatplassen) for oss! :flag:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...