Jump to content

Rundt Baatplassentreffet i Horten


Astor

Recommended Posts

:flag: Hei (P)Astor, Lars H. og alle dere andre!

 

Lykke til med treffet!

 

Regner med at alle slags "Båt/sjø-problemer" og andre viktige tema blir debattert og finner sin geniale løsning som alle er enige om, før treffet er over....... :wink:

 

Skulle så gjerne ha vært der selv, så hvem vet - kanskje det et annet år vil passe seg slik at man kunne legge veien innom - bare for å treffe de unike "baatplassen-folka" :flag:

 

Lykke til og ha det fint! :sailing::seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Vi ankommer fredag rundt klokken 18, regner vi med.

 

Vi har litt problemer med forgasseren, som gir litt mye bensin slik at pluggene soter. Har noen greie på forgasser og lyst til å stille inn forgasseren? Motoren går fint, men det er litt kjedelig å måtte pusse pluggene hele tiden... Forgasseren er en Solex 26VN med fast hoveddyse.

 

Vi ville være veldig takknemlige hvis noen hadde tatt seg en halv-time til å hjelpe oss. Er det noen som melder seg?

 

mvh

M/B Gamla :seeya:

Redigert av M/B Gamla (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi må nok dessverre melde avbud på hortentreffet. Broder'n og en kamerat har idag tatt en testtur opp til Gressholmen for å teste at motoren fungerer... Det gjorde den ikke. Forgasseren hopper og fiser som bare det og motoren går ujevnt :headbang: .

 

Vi hadde gledet oss som bare det til treffet, men det kan hende vi kommer en tur med bil på lørdagen.

 

Dere får ha en kjempefin helg, dere som kommer.

 

Nå må vi bare greie å komme oss hjem fra Gressholmen på en eller annen måte...

 

mvh

M/B Gamla og Jorhei

Redigert av M/B Gamla (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det meste ser bra ut for meg - bortsett fra at jeg ødela begge elektriske kontaktenen mellom dekk og mast - ingen nattseiling, ingen VHF inntil jeg har funnet reservedeler (Skaane kanskje?).

 

Men lørdag har jeg noe i jobbsammenheng i Sandefjord å gøre. Skal ta Sørlandsekspressen fra Horten kl 10:30. Den stopper ved ferjekaia. Derfor anløper jeg den VANLIGE gjestehavn på fredag. Kommer til fots til treffet på fredag og med båt først lørdag ettermiddag. Og mens jeg er i Sandefjord kan mannskapet jo drive med båtpuss i havna :cool: . De ble det nemlig lite tid til før båten ble lagt ut forrige helg.

 

Vi sees :cheers:

Link to post
Share on other sites

Rapport torsdag kveld:

 

Da er treffet godt i gang med Astor pluss 4 medlemmer til. For min del blir dette årets første båttur så det er mye som skal klaffe og ting skal huskes.Regner med å ankomme imorgen ettermiddag/tidlig kveld.

 

Vel møtt.

 

Hilsen Jørgen

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heisann!

 

Hyggelig M/B Gamla at dere kommer med telt, synd det var problemer med forgasser

 

Kommer akkurat hjem fra Eiken nå og der er stemningen bra til tross for bare 6 båter.

Og Fia flyter fremdeles, så den blir nok og se på treffet om den så må slepes :smiley:

 

Natti :sleep:

Link to post
Share on other sites

Heisann!

 

Hyggelig M/B Gamla at dere kommer med telt, synd det var problemer med forgasser

 

Kommer akkurat hjem fra Eiken nå og der er stemningen bra til tross for bare 6 båter.

Og Fia flyter fremdeles, så den blir nok og se på treffet om den så må slepes :smiley:

 

Natti :sleep:

<{POST_SNAPBACK}>

Har fått en rapport fra Jorhei og de er nå ved Ingerstrand, på vei hjemover. Forgasseren "smeller" ca hvert 3 sekund, men motoren stopper ikke. Til neste uke skal vi til FM og kjøpe nye Dellorto-forgasser :yesnod:

 

Sees på treffet senere idag!

 

mvh

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Før du betaler for noe nytt.

Lån en sånn sugekopp til ventiler og få fatt i noe slipepasta og slip over ventilene dine.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Krapyl!

 

Vi er sikre på at det ikke er ventilene. Vi hadde de samme symptomene for en uke siden. Da fikk vi renset forgasseren og skiftet flotør og fløtørventil. Nå gikk motoren prikfritt i to timer i går før det begynte å smelle. Hvis det hadde vært ventilene hadde ikke motoren gått bra i to timer.

Link to post
Share on other sites

Heisann, er du sikker på at tenningen er som den skal da M/B Gamla? Høres ut som om det er feiljustert tenning, som gjør at den nyser i gasseren....

 

Men nå bruker vi vel tråden til treffet feil. Unnskyld!

 

Lykke til med treffet, synd vi ikke kunne delta denne gangen, men skal prøve å ta en tur i morgen.

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

DA er jeg tilbake fra en heller opplevelsesrik båttur. Vi har tidligerer sagt at vi kommer med telt, men dette lar seg desverre ikke gjøre. Vi kommer derfor innom på en dagstur med bil i morgen. Dere som er der får kose dere, så ses vi morgen.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Ufffffff.................. :cryin::cryin::cryin:

Skjønner jeg skulle vært et helt annet sted nå, enn her på jobb, og det været det er varslet :headbang:

Du får hilse så mye fra meg Astor og jeg skal tenke på dere, spesielt i morra :puke:

Det blir vel kun en liten ankerdram :lol:

Mvh

 

 

Ps: Får bruke nettene i helgen på jobb til å repetere, skal opp til vhf eksamen i oslo på mandag

Redigert av firefighter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.

Her kommer en liten stemningsrapport fra noen som desverre måtte bryte opp en dag for tidlig....

 

Vi ankom sammen med "Mariell" på fredag ettermiddag og fikk med stødig hand utdelt plass av "astor" smertefritt og gjennomtenk :cheers:

 

Fredagen bø jo på litt regn, haggel og endel sol utovr kvleden, så de ble en fin kveld.

Idag våknet vi til sol og jeg hadde det iallefall helt til jeg la til kai i sandefjord kl 2200...

 

Jeg må bare få rettte en STOR TAKK til arragemangkomiteen som har dratt i land dette treffet. Kjempehygglige mennesker, snille hunder og koslige pappegøyer sammen med sol, fine båter og fri, ja da må det bli innertier :flag:

 

Så igjen stor takk ikke bare til komiteen, men også alle dere andre som gjorde denne helgen til en fulltreffer for oss!.

 

Legger ved et par bilder fra fredagen: Bilde

Bilde

 

 

Hilsen Erik og Herman

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Takk til deg Erik.Håper du fikk en fin tur hjem til Sandefjord.Synd du ikke kunne bli. Det ble en fantastisk kveld.Det ble solgt alt av lodd ( 1000 lodd) og premiene ble godt mottatt. De to største hovedpremier ble vunnet av en og samme mann under stor jubel.Nå har de fleste tatt kvelden men regner nok med at det kommer masse bilder utover søndagskvelden fra både Lars H og Astor m.fl på nett. Følg med.

 

Med hilsen Jorg-1

Link to post
Share on other sites

En hilsen til alle som var på Baatplassentreffet i Horten, fra Treffkomiteen.

Takk for en kjempehelg! Alle dere som la veien om Horten denne helgen var med på å lage den fine stemningen som vi i komiteen aldri vil glemme.

 

Mange fikk nye båtvenner denne helgen. Vi kjente hverandre fra Batplassen.no. Nå fikk vi endelig hilse på hverandre. Rundt 40 båter var innom treffet. Noen fra torsdag til søndag. Andre med bare en overnatting. Lengst unna båt kom helt fra Stavern. Lengst unna medlem kom fra Marstrand.

 

Mange ønsket at dette skulle bli en fast tradisjon, helgen mellom Færderseilasen og St.Hans-helgen.

 

Eiken Pensjontat har fått vår hilsen i gjesteboken med de beste anbefalinger.

Eiken Pensjonat er Baatplassens off. treffsted og har fått vår vimpel. Diplom vil komme senere.

 

Her bringer vi et knippe bilder fra treffet.

Vi håper flere som tok bilder legger innpå sine bilder også.

Bilde

 

Oversikt over "Honnørbrygga".

 

 

Bilde

Oversikt over den største brygga.

 

Bilde

 

 

 

Den ledige båsen på bildet var til Treffbåten Fia. Hun rakk aldri å komme fram til Horten.

 

Bilde

 

Syvert manøverte sin nydelige Storebro vakkert til kai. Her blir han ønsket velkommen til treffet.

 

Bilde

 

Kveldskos fredag kveld på "Honørbrygga".

 

Bilde

 

En stor takk til alle som bidro med gevinster til treffet. Dere ble behørig reklamert for alle sammen.

5000.- kroner fra lotteriet går uavkortet til Baatplassen.no.

 

Bilde

 

Lars H gjorde en fantastisk jobb som loddselger. En stor takk til alle på treffet som støttet påå om lotteriet.

 

Bilde

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...