Jump to content

Rundt Baatplassentreffet i Horten


Astor

Recommended Posts

Hei.

 

Trudelutt med admiralinne, kaptein og skipshund kommer torsdag. Slutter 3 på jobben, så med litt handling og kjøring til Son, drar vi vel over fjorden noe etter halv 5. Da burde vi være fremme i 6 tiden++. Lytter VHF 16/77, og roper opp Astor når vi nærmer oss for avtale om fortøying. Og er det noe det trenges hjelp med i havnen før det store innrykket, stiller jeg opp.

 

Lars H.

 

BildeBildeBilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Til dere som er litt tidlig ute: Kan dere sjekke om det går an å ligge inntil land med baugen ved siden av bryggene?

God ide GeirFrode. Jeg regner med at TNS som jobber der kan sjekke i lunchen i morgen ?

Jeg var innom etter jobben i dag. Det eneste stedet det er dypt nok til båter langs land er der bryggene ligger, så det var ikke mye å tjene på det.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Ser at der er en del som er bekymret for om der er plass nok til alle, men jeg ser ikke det problemet.

 

Etterhvert som man kommer, angies det når man skal gå. Innerst mot land de som skal være hele helgen, og legger båtene etterhvert utover brygga utfra avreisetidspunkt, dermed ikke dèt problemet.

 

En annen ting at man skal ikke legge seg på dregg/tamp i brygga, men longside. Selvsagt tungvint dersom man må klatre over mange båter for å komme på brygga, men det er desto mer tungvint å ligge på svai, spesielt med tanke på at man kanskje skal ut i jolla etter 1 eller 50 ankerdrammer, samt små barn, hunder etc....

 

Jeg synes også at det å ligge på svai er noe "usosialt" i forhold til å "menge" seg med reste.....

 

10 båter går greit å ligge longside, dersom man ligger på dregg, får man kun 3 båter på tilsvarende areal mot brygge. Hvis bestyrerinnen estimerer plass til 50 båter, har man på denne måte greit plass til 95 båter. Vær obs på at de ytterste eventuelt må slippe vinchen foran for støtte, ev. ro denne ut etter fortøyning......

 

(om noen synes det er drastisk med 10 båter utenpå hverandre, så kan jeg nevne et vakkert syn jeg så en gang, 14 skøyter over 50 fot longside på hverandre i uthavn......)

Link to post
Share on other sites

må først si at jeg gleder meg :cheers:

 

Longside med mange utenpå er greit det så lenge ikke vi med små skjøre "joller" får 30 tonn med trykkene på fra utsiden.... og ikke minst en fribordhøyde som gjør at fendring er nermest umulig...

foreslår i tilegg til avreisetidspunkt en viss struktur på størrelsen på de innerste?

 

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det er klart både fordeler og ulemper med det å ligge longside og også med baugen inn. Ligger en longside utenpå med små barn som skal hjelpes over flere båter er det et problem. Og ligger en longside innerst med små barn som skal sove når de voksne skal lenger ut etter mer øl, er det et problem også. Og å ligge med baugen inn og andre i hekken, gir fort "drag-show" når det er oppbruddstid.

 

Selv er vi avhengig av å ha side eller baug mot bryggen. Vi har en nesten 50 kg tung hund som absolutt ikke liker å gå over glatte glassfiberdekk. For oss er det beste med baugen mot bryggen. Da kommer han ikke i land uten at vi åpner luken fremme. Longside kan vi risikere at han bykser i land på egen hånd.

 

Men det "årner seg" nok til det beste for de fleste.

 

Lars H.

 

BildeBildeBilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi regner med å kunne være i Horten Fredag 16.30 - 17.00

Og vi blir til Søndag. (eller mandag). Behøver ikke være hjemme igjen før 23.

Siden vi har ett eggeskall av ei jolle så håper jeg det ordner seg med plass ved kai, så vi slipper å ligge på svai.

 

Kaller opp "harbour master" Astor på kanal77 når vi nærmer oss.

 

Flott med det partyteltet.

 

Gleder oss.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg har spurt pent om Syverts i KNBF kan ta med seg noen capser til salg. Har fått noen hendvendelser på dette. Håper han får dette til.

 

Forøvrig har jeg i dag sett mennesker gå rundt i noen rare bukser som ikke dekker lår og legger. Mener å huske det fra tidligere. Skyldes trolig varmen!? :lol::lol:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg må dessverre melde avbud! :nonod::cryin::nonod:

 

Fruen er høygravid, og nå med svangerskapsforgiftning, det er kun 3 uker til terminen og legene vurderer å sette igang en fødsel i umiddelbar fremtid.........., så jeg har fått streng beskjed om å holde meg hjemme....

 

Skal prøve å ta en tur med bil på Lørdag.

 

Dette passet utrolig dårlig, jeg som hadde gledet meg sånn til treffet! Men , men , slik er det bare. Dessverre! Jeg får heller satse på neste treff, håper det ikke blir altfor lenge til.

 

Dere må ha et meget hyggelig treff i helgen, jeg er kjempe missunnelig!

 

:seeya:

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...