Jump to content

Rundt Baatplassentreffet i Horten


Astor

Recommended Posts

Da har vel de fleste kommet seg hjem etter treffet tenker jeg. Retter en stor takk til Astor og komiteen som har jobbet med dette. Dette var virkelig suksess. Det var mange flotte båter, og ikke minst mange flotte mennesker. Legger ut noen bil der fra treffet som jeg tok.

 

Bilde

Bastard kjenner vel de fleste nå. Hyggelig og sympatisk kar.

 

Bilde

Dette var vel den blankeste båten. Husker ikke hvem sin det var.

 

Bilde

Tine II hadde med seg destillert vann til batteriene. :lol::drink:

 

Bilde

Gerhard med familie var min nermeste nabo på brygga. Koselig familie :yesnod:

 

Bilde

Her er vi da. Baatplassen.no's treffgjeng

 

Bilde

Gerhard arrangerte spleisekurs på lørdag. Det var ikke enkelt. :headbang:

 

Bilde

Trenger disse to noen presentasjon da?

Link to post
Share on other sites

Hjemme igjen etter ett fortreffelig båtreff i horten,turen starta på lørdag formiddag,turen frem ble bare bedre å bedre strålende vær og helt flatt hav,måtte sågar presse meg forbi ei sinke når jeg nærma meg Bastøy da..en skilsø 750cc :cool: men gikk da bra :lol: tror den var på vei til treffet :yesnod: Takk til komiten med Astor og medhjelperene.Fikk ikke hilst på alle men noen fikk vi en god prat medBilde

En fin ramme rundt treffet kl 8 søndagsmorgen..jeg A menneske..he he

Bilde

Været var sånn når vi våkna..kan det bli bedre!?

Turen hjem til Stavern med det været var på godt båtspråk ren og skjære plankekjøring,med innlagt matstopp på ett skjær i nærheten av "heimstaden"...hilsen oss i Stavern.

Redigert av jan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En stor honnør til Astor og arrangementskomiteen for iniativ, opplegg og utførelse! :flag:

 

Tusen takk for fine dager i Horten. Morsomt å endelig møte så mange fra båtplassen i "realtime", og ikke minst å få sjansen til å ta en :drink: sammen.

 

For vår del gikk turen videre til (forpliktet) festival åpning på Bolerne på Lørdagskveld, en fin tur som gikk unna på 1 1/2 time og med etterfølgende live-konsert og bespisning av hvalbiff, ble hele helgen en eneste lang fornøyelse. Eneste nedturen var at det var en type som hadde lagt seg inntill oss uten fendere :eek::eek:

Sa at han hadde glemt de hjemme! Hvordan i H@*** kan man "glemme" å ta med fendere? Heldigvis ingen skader da..

 

Uansett, på vei tilbake til Tønsberg fikk vi jammen testet den gamle Selcoen's motorytelse også; stor båt hadde gått på grunn i innseilinga til Bolerne, men vi fikk dradd den av og alle var fornøyd.. Blir vel min tur en gang også tenker jeg..

 

Mvh Ketil Morstøl.

Link to post
Share on other sites

Råtips, Majali ????? (har ikke sett båten hans, men utfra beskrivelser antar jeg det ???

Antar det er Lars-H til venstre, men høyremann er ukjent for meg ihvertfall ??????

<{POST_SNAPBACK}>

Treffets dyktige loddselger Lars H til venstre og Kåre alias Nor_West, mest kjent som altmuligmann og hyggelig vert i Sætre Båtforening.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Flere bilder fra treffet

 

Bilde

Off. Treffoto 2005

 

 

 

 

Bilde

 

Vinner av 1.- og 2.-premien i trefflotteriet. TINE 11, og som han selv sa: -Jeg vinner jo aldri! Så tar jeg ikke lodd heller. Men jeg er like blid!!

Takk for kjempefin musikk på Honørbrygga!

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei og takk,

 

Til arrangemetskomiteen for godt planlagt og gjennomført treff, til Camilla på Eiken pensjonat for utmerkede fasiliteter og frokostbuffet og ikke minst til alle som deltok - hva ville det blitt uten.

 

Fint å treffes å kunne "prat skjit" om båt og data og data og båt i en hel helg.

 

Takk til sponsorer for premier. I mitt tilfelle Redningsselskapets klokkekalender/kalkulator. En nyttig dings som var liten nok til å bli fast inventar på S/Y Grunna.

 

Takk til alle sammen for det gode humøret og takk til de respektive for plass til koteletter på grillen, en kopp kaffe, en øl, solkrem m.m. Og til værgudene for akkurat sånn vær vi ønsket oss på lørdag og søndag. Jeg vil også rette en takk til Andreas & Co for å ha noen å matche mot på plattlens oppover mot Oslo.

 

Samme sted og samme helg neste år?

 

Mvh

Grunna aka. Bjørn

Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Takk til alle for kjempehyggelig treff også fra Bjørg og Fred på VINDA.

Fint å få "satt et ansikt" på mange av de signaturene vi kjenner så godt fra nettet.

Det var et topp arrangement som vi håper kan repeteres.

 

Hadde en strålende tur hjem til Skjebergkilen (drøye 5 timer) - havblikk de første par timene.

Og jamen klarte vår gamle Saga i 7 knobs fart å "pelle" KOB sin Mistral 37 på vei ned fjorden.

Muligvis kjørte han noe under fult pådrag .........

 

We'll meet again...

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Jeg er også hjemme igjen fra tidenes største baatplassentreff (eller hvordan var det på sørlandet ?)

Hvor mange ble det Astor ? 40 kanskje ?

 

Det var veldig gøy å treffe dere. Dessverre så måtte jeg på et bryllup på lørdag så jeg var borte den kvelden.

 

Jeg fikk tatt noen bilder og her er noen av dem:

 

Baatplassen's treff på Eiken sett fra sjøen.

Bilde

 

Astor (Inge) ønsker velkommen

Bilde

 

Kveldsstemning

Bilde

 

Astor (Inge) ønsker fortsatt velkommen

Bilde

 

Hele havna vår. (Du bør ha en bredt vindu slik at de to neste bildene kommer ved siden av hverandre)

BildeBilde

 

Hilsen Gerhard med familie

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for et hyggelig treff. :cheers:

Flott å treffe så mange hyggelige båtmennesker og værgudene var jo i perlehumør denne helgen.

En stor takk til Astor og resten av komiteen for flott utført arrangement.

Har allerede begynt å gleder oss til neste års treff. :yesnod:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Og tusen takk til ildsjelene som fikk i gang dette fantastiske treffet. Takk også til alle som møtte opp og gjorde det til en minneverdig opplevelse.

 

Bilde

 

For mer bilder (40 stk) kan du enten laste ned et slide-show (3MB) her,

 

eller du kan gå til en vanlig nettside med klikkbare miniatyrbilder her.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette var et perfekt treff, ikke minst på grunn av (p)Astors forbindelse oppover for å sikre godværet, selv om hagelbygene på fredag skapte litt trim med å flytte stoler og griller ut og inn. Takk til treffkomiteen for et godt planlagt og administrert treff. Det var trivelig å treffe så mange båtmennesker. Eiken var et utmerket sted å legge et slikt treff til, og jeg håper at det kan bli et fast møtested i helgen mellom Færdern og St.Hans. Takk alle sammen for en koselig helg.

 

Hilsen

Vega

Link to post
Share on other sites

Til deg (fra Strømmen/Lillestrøm)

 

som lot meg ta vare på loddene dine før du måtte dra:

Ta kontakt, du vant en miniradio!

(Flaut, men jeg kommer ikke på hverken navn eller nick)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Heisan ,må få takke for et flott treff her i Horten jeg også . Alt var jo topp det , været og alt det andre . Loddsalget gikk jo bra det :wink: Alle var kjempefornøyde , det var noen igjen da jeg la ut på den lange veien hjem langt utpå dagen søndag ,fått noen IM som sier at dette må vi gjøre igjen . Så da sees vi igjen rundtom og kansje et høsttreff eller et samme tid og sted om et år .

 

Hilsen alle på

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

. . . fått noen IM som sier at dette må vi gjøre igjen . .  .

Hei og takk for sist.

 

Joda, helt enig, og så vidt jeg vet har Astor allerede avtalt med Camilla at hun holder av helgen mellom "Færdern" og Sankthan av for oss neste år også!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ett stort takk til kommiten, Astor,Bastard,Jörg-1 !!

 

og en stor hälsning til ALLA som var der, jättekul.......see you next year! :flag:

 

 

 

og til slut ett takk till GeirFrode för 'KaffeKarlsson' eller var det var det hette, kjgodt var det iallafal.... :drink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

En stor takk til de som tok på seg å arrangere et slikt treff! Dere gjorde en kjempejobb! Og når været slo til også, så ble det prikken over i'en som gjorde at dette ble helt topp.

Vil samtidig hilse til alle som var på treffet, selv om vi bare rakk å stifte bekjentskap med noen av dere. Håper vi kan komme på treff en annen gang også hvis anledningen byr seg. Dette fristet til gjentagelse.

 

Hilsen mannskapet på Isabella.

 

'KaffeKarlsson' eller var det var det hette, kjgodt var det iallafal.... :drink:

<{POST_SNAPBACK}>

:yesnod: Ja, den satt den tenker jeg. :lol:

Takk for sist!

Link to post
Share on other sites

(Flaut, men jeg kommer ikke på hverken navn eller nick)

<{POST_SNAPBACK}>

Det der kan ha noe med aldern å gjøre Lars H. Jeg har merket det samme selv :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det der kan ha noe med aldern å gjøre Lars H.

Ikke skrem meg slik da! :cryin:

(kontakt med vinneren er forøvrig allerede opprettet) :smiley:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...