Jump to content

Frakt av båt i Norge - Anbefaling

Duett

Recommended Posts

• 5 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Hei.

Lurer litt på muligheten for frakt av en NB840 Fly, (29) fot fra Ålesund til Bodø.

Er leieskipper eneste mulighet?

Det begynner å bli såpass langt. Da blir drivstoff priser ganske høye. Men du er i grenseland for hva som lønner seg på egen kjøl. Ta gjerne kontakt dersom du vil ha hjelp til frakt. Jeg frakter ofte båter for en rimelig pris. Du kan lese om flere av mine turer her på forumet

Endelig ble det Bobåt

• 3 uker senere...

Hei

Driver å vurderer å kjøpe en Laguna 1180FB, som er 39 fot og 3,5 meter bred.

Er det noen som kan gi meg pris, på å frakte denne fra Ålesund til Oslo?

Mvh Magnar

Du må regne med ca 20.000 om du vil sette bort hele jobben. Da regner jeg på to mann. Vil du være med selv så kan du trekke fra noe. Jeg har tatt i litt på drivstoff forbruk der kan det være noe å hente. Det vil jo du tjene på. Det jeg skal ha er faktiske utgifter dekket. Så er det å prøve å få det andre så rimelig som mulig.

Endelig ble det Bobåt

Hei

Driver å vurderer å kjøpe en Laguna 1180FB, som er 39 fot og 3,5 meter bred. 

Er det noen som kan gi meg pris, på å frakte denne fra Ålesund til Oslo?

Mvh Magnar

Bjørn er definitivt en bra mann til og hente båten din, hentet en bråte med båter både her og der.

Nå kommer sommeren?

Båten så ryddig ut, og ser ut som den har hatt en eier som har brydd seg. Regner med alle kampanjer som anbefalt av VP er på motor og drev er tatt?

Er vel rundt 550 nautiske mil mellom Ålesund og Oslo. På husken bruker en D6 350 ca 74 liter/ time på maks.

Mulig laguna er lettdrevet, men vil tro den bruker en god del av D6'en på å holde en marsjfart på 22-23 knop.

55-60 liter i timen kanskje?

Forbruk pr nm kan i kan i praksis bli vesentlig høyere enn Div testresultater pga vind, strøm og sjøforhold som gjør at man må holde en økonomisk ugunstig fart. Bl.a vil man normalt kjøre i motstrøm fra Karmøy til Færder da kystrømmen går motsatt vei.

Med litt vær og strøm, tror jeg ikke det er usannsynlig med et forbruk på rundt 3 L/nm på en slik tur som er ca 1.650 liter, så ville tatt høyde for hvertfall 15.000,- i fuel. Bedre å bli positivt overrasket i etterkant tenker jeg...

Når er det snakk om at båten er klar? Passer det med tiden, kunne jeg gjerne mønstret på som menig sammen med kaptein Bjørn.

Forutsetningen for min del er at alt teknisk er i orden og fungerer som det skal. Også varmeren (eller hva bjørn?), hehe ;-)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...