peek318 Svart 9.Mars.2016 Del på Facebook Svart 9.Mars.2016 Hej. ønsker frakt av en 22 fot Malo båt fra Trondheim til Fredrikstad. Båten veier ca 2500 kg. Mars månad? Mvh Peter Sitér dette innlegget Link to post
Tryta Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Jeg brukte Martinico As. Fikk fraktet en 21 fots båt fra Bodø til Tromsø for 8000,- Kom som avtalt og gjorde jobben. De kjører båt på henger og setter den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Tryta Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Jeg brukte Martinico As. Fikk fraktet en 21 fots båt fra Bodø til Tromsø for 8000,- Kom som avtalt og gjorde jobben. De kjører båt på henger og setter den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bobica Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Hei. Jeg er på jakt etter å få fraktet en seilbåt fra Tromsø til Ålesund. Båten veier ca 1400kg, 6.5mx3m Noen som har anbefalinger? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 (Ikke noe svar på spørsmålet ditt, men hva slags seilbåt er 6,5x 3 meter? Den hørtes jo veldig bred ut i forhold til lengda) Sitér dette innlegget Link to post
Armani. Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Hei. Lurer litt på muligheten for frakt av en NB840 Fly, (29) fot fra Ålesund til Bodø. Er leieskipper eneste mulighet? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Hei. Lurer litt på muligheten for frakt av en NB840 Fly, (29) fot fra Ålesund til Bodø. Er leieskipper eneste mulighet? Det begynner å bli såpass langt. Da blir drivstoff priser ganske høye. Men du er i grenseland for hva som lønner seg på egen kjøl. Ta gjerne kontakt dersom du vil ha hjelp til frakt. Jeg frakter ofte båter for en rimelig pris. Du kan lese om flere av mine turer her på forumet Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 26.Februar.2017 Del på Facebook Svart 26.Februar.2017 Hopper gjerne med som hjelpemann hvis det er tema,Bjørn ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Magnar Ruud Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Hei Driver å vurderer å kjøpe en Laguna 1180FB, som er 39 fot og 3,5 meter bred. Er det noen som kan gi meg pris, på å frakte denne fra Ålesund til Oslo? Mvh Magnar Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Jeg skal sette meg ned å regne på pris om ca 20 min. Bare legge til land først. Er ute med min egen p44 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Hei Driver å vurderer å kjøpe en Laguna 1180FB, som er 39 fot og 3,5 meter bred. Er det noen som kan gi meg pris, på å frakte denne fra Ålesund til Oslo? Mvh Magnar Du må regne med ca 20.000 om du vil sette bort hele jobben. Da regner jeg på to mann. Vil du være med selv så kan du trekke fra noe. Jeg har tatt i litt på drivstoff forbruk der kan det være noe å hente. Det vil jo du tjene på. Det jeg skal ha er faktiske utgifter dekket. Så er det å prøve å få det andre så rimelig som mulig. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Hvis det er denne, så ser det ut til å være bra båt, Bjørn! https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=82826247 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Tror nok vi skulle få denne trygt hjem og. Du stiller med værgaranti som vanlig. Ikke sant Zitt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Zitt og bongoorkesteret er alltid klar for nye eventyr! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Kontakten med deg er hvertfall særdeles hyggelig Zitt. Skulle det bli tur. Så får du møte oss på fjorden. Eller ved ei brygge noen sted. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Fra sidelinjen... er ikke det litt mye båt på en stk D6-350 ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Etter hva jeg har hørt tidligere er de lagunaene ganske lettdrevet. Så jeg antar det klarer seg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Vrod Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Hei Driver å vurderer å kjøpe en Laguna 1180FB, som er 39 fot og 3,5 meter bred. Er det noen som kan gi meg pris, på å frakte denne fra Ålesund til Oslo? Mvh Magnar Bjørn er definitivt en bra mann til og hente båten din, hentet en bråte med båter både her og der. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Magnar Ruud Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Tusen takk for bra pris. Kontakter deg, når vi nærmer oss Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Båten så ryddig ut, og ser ut som den har hatt en eier som har brydd seg. Regner med alle kampanjer som anbefalt av VP er på motor og drev er tatt? Er vel rundt 550 nautiske mil mellom Ålesund og Oslo. På husken bruker en D6 350 ca 74 liter/ time på maks. Mulig laguna er lettdrevet, men vil tro den bruker en god del av D6'en på å holde en marsjfart på 22-23 knop. 55-60 liter i timen kanskje? Forbruk pr nm kan i kan i praksis bli vesentlig høyere enn Div testresultater pga vind, strøm og sjøforhold som gjør at man må holde en økonomisk ugunstig fart. Bl.a vil man normalt kjøre i motstrøm fra Karmøy til Færder da kystrømmen går motsatt vei. Med litt vær og strøm, tror jeg ikke det er usannsynlig med et forbruk på rundt 3 L/nm på en slik tur som er ca 1.650 liter, så ville tatt høyde for hvertfall 15.000,- i fuel. Bedre å bli positivt overrasket i etterkant tenker jeg... Når er det snakk om at båten er klar? Passer det med tiden, kunne jeg gjerne mønstret på som menig sammen med kaptein Bjørn. Forutsetningen for min del er at alt teknisk er i orden og fungerer som det skal. Også varmeren (eller hva bjørn?), hehe ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Jeg liker når varmer virker. Samtidig som jeg liker meg oppe på flybridge. Så varme klær er lurt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Var det ikke en som ville kjøpe og hente en Fairline også i Ålesund? Kanskje muligheter for samkjøring? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Har tenkt tanken Eureka. Absolutt en smart løsning å kjøre to i følge. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Dags for å begynne å følge med på Barentswatch.no. 8-10 meter på stad i kveld ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mars.2017 Del på Facebook Svart 14.Mars.2017 Trenger ikke så mye bølger nei. Holder med en meter. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.