Jump to content

Frakt av båt i Norge - Anbefaling


Duett

Recommended Posts

Ikke mye vær i neste uke ser jeg eller rettere sagt er mye vær ;-)

Ustabilt om dagene nå må jo finne en dag han kan få den over til Larvik først så derfra ned i området her for å luske seg videre

 

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Ta gjerne kontakt med meg om noen skulle trenge frakt av båt på egen kjøl. Har D5L og sikkerhetskurs, samt god erfaring med alt fra seilbåter med et eller flere skrog, til både raske og mindre raske motorbåter, store og små.

 

Har jobbet som skipper for et firma i Tromsø, og har gode referanser derfra samt folk og firma jeg har flyttet båter for tidligere.

 

Jobber hele året og tar gjerne oppdrag utenfor landets grenser om nødvendig.

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev On 14.9.2018 at 12.25:

Men høsten kan være lite hyggelig nedover, samt rundt Lindesnes/Lista når en ikke kjenner båt/motor.

Er ikke båten liten nok til å gå Sprangereid kanalen? Da kommer en jo til Farsund innaskjærs. Da er du så nær hjemme at du kan la den ligge i Farsund til det er flatt vann. Starter en fra Larvik med bra vær er det lite utaskjærs.

 

Du har jo fått to gode navn på folk som kan hjelpe deg, så transporten vil jeg si er ditt minste problem.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Er jo ikke håpløst å transportere på sjø. Er ikke veldig forskjellig fra Oslo Bergen. Start på godt værvindu slik at en kommer forbi Stadt. Da holdet Hustadvika også, ikke så langt mellom. Usikkerheten er Loppa, der er det en åpen strekning som kan være tøff, og ligger for langt unna til nødvendigvis treffe samme værvindu som . Etter det er det Bodø, og er det guffent så er det bare en fergetur hjem og legge igjen båten. Er vel ca 24 timer i 30 knop. I snekkefart er det langt.

Link to post
Share on other sites

Rimelig saktegående båt, men med dyp kjøl. Gode i sjøen. Men det vil nok ta lang tid å få den opp på egen kjøl.  Men tror kanskje den går på lastebil og. Men er nok enklest med sjøtransport.  Det er en båt som heter Rana Express,  de har og brukt å være rimelige på dekslast.  

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei! JEg vurderer å kjøpe en Skilsø 27 (290cm bredde) i Skjeberg i Østfold og få den fraktet ned til Arendal på Sørlandet. Den har defekt motor så må nok transporteres på vei.

Har dere noen råd til rimelig transportfirma?

Link to post
Share on other sites

Prøv her
https://www.facebook.com/groups/transportborsen/

 

https://www.facebook.com/groups/398738646892684/

 

https://www.eriksenkran.no/battransport-og-sjosetting/

 

her er noen linker ......Prisene kjenner  jeg ikke til

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Vurderer kjøp av denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=110024516
 

Går handelen i boks, er planen å reise over til moss fra bergen å få båten opp å gå. 

Hva vil ca pris være på frakt moss-bergen på egen kjøl? 

kan være med på turen selv om det spiller en rolle på prisen. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

dette var ikke frakt i norge ,men skulle ta en liten seilebåt på 18fot ,og totalt 21 fot med bauspydet og badeplatform (ikke muligt å demontere) , ifra molde til A coruna i nordspania , (seile ja men ikke biskaia på vinteren)men prisen ble dyr ,ivertfall til meg ,nesten 80tusen og det er mere en båtens verdi ,så ja det blir seilt neste sommer til den prisen,,

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...