Jump to content

Frakt av båt i Norge - Anbefaling


Duett

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 år senere...

Hei

jeg trenger hjelp til å frakte/seile en seilbåt på 35 fot fra Oslo til Bergen. Regner ned det mest gunstige er å ta den sjøveien?


Er det noen her inne som tar på seg slike oppdrag? Tips om leieskippere? Eventuelt transportfirmaer?

 

alle tips tas i mot med takk😊

Link to post
Share on other sites

Fjolopeis skrev for 21 timer siden:

jeg trenger hjelp til å frakte/seile en seilbåt på 35 fot fra Oslo til Bergen.

Det er en aktiv facebookgruppe for seilbåter. Oppgi: skal du være med selv? Hvilken stand og hvilket utstyr er ombord? Hvilken båt (forskjell på 28 og 48 fot), når kan det gjøres? Slutten av august nå, så gratisturer bør du ikke vurdere. Hvis du blir med selv og betaler en kyndig seiler så lærer du mye underveis og slipper unna med si 30’ pluss diesel, mat, havneavgifter, en flybillett.

 

 

 

 

IMG_2871.jpeg

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev for 2 timer siden:

Det er en aktiv facebookgruppe for seilbåter. Oppgi: skal du være med selv? Hvilken stand og hvilket utstyr er ombord? Hvilken båt (forskjell på 28 og 48 fot), når kan det gjøres? Slutten av august nå, så gratisturer bør du ikke vurdere. Hvis du blir med selv og betaler en kyndig seiler så lærer du mye underveis og slipper unna med si 30’ pluss diesel, mat, havneavgifter, en flybillett.

 

Det er fullt mulig å få det langt rimeligere enn 30k. Jeg har selv seilt flere båter denne distansen for langt lavere sum. Er du heldig får du noen som vil ta det som en tur og der du kun slipper unna med utgifter til havneavgifter, reise tilbake, diesel ++. 

Link to post
Share on other sites

Formelt mht forsikring og det ikke er utleie så er båten like godt dekket uansett fører som innfrir formelle krav. For din båt er det båtførerbevis for personer født etter 1980. Bli med om du har anledning, i hvert fall første strekket. Du lærer mye av en erfren seiler, samt du får inntrykk av kompetansen til deliverymannskapet, samt oversikt over båtens tilstand. Meld deg og inn og registrer båten i RS. TA DIESELPRØVE I BUNN AV TANK FOR Å SE ETTER URENHETER SOM KAN TETTE FILTRE. ( ops, caps lock..l) Ang sjekk av kandidater så har jeg tidligere sagt hva jeg mener om det. Bruker du firma og du er med kan de ta det som kurs og da er det ikke mva.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...