Flid Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Du kan prøve og overtale en av guidene eller snakke med de ansatte på museet. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Oscarsborg gjestehavn, kanskje det var i påsken 2014. Tatt fra toppen av Håøya. Mannskaper fra Escada, Eirina og Flid var på "topptur". Oscarsborg i fugleperspektiv. Bildet er tatt av fru Tom Rør på en helikoptertur i fjor sommer. Når været er i godlune er det ikke vanskelig å lage langbord med felles lunch på brygga... Man passer selvfølgelig på at bryggene ikke stenges for annen trafikk, og alle som vil er velkommne til å delta. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Det kalles "å nyte livet" :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Hmm, varmepistol liggende på badeplatformen vår?? Sikkert for å varme litt på godsakene i forgrunn. Livsnyting i særklasse dette, folkens Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Her er det å bakke inn som gjelder ser jeg:-) Er det noen regler for overnatting eller går det greit på alle plassene? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Og hvordan er dybden under brua der? Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Og hvordan er dybden under brua der?Kartet sier 3 meter, men jeg har aldri gått gjennom der. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
REM Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Og hvordan er dybden under brua der? Ikke tenk på det en gang. Slår du ikke oppi slår du nedi. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Flid Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Hmm, varmepistol liggende på badeplatformen vår?? Hadde ikke du et stort prosjekt med kabler krympestrømper osv. på gang da? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 ... et stort prosjekt med kabler krympestrømper osv. på gang da? Jo Flid, det er nok riktig. Jeg installerte det nye musikkanlegget ?. Flotte bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Takk for utrolig flotte bilder, virkelig oppløftende nå i vintermørket ! Flotte omgivelser og kjempestemning på brygga. Jeg har faktisk aldri vært på Oscarsborg, men har akkurat besluttet at denne perlen skal besøkes når båten er på vannet igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Takk for utrolig flotte bilder, virkelig oppløftende nå i vintermørket ! Flotte omgivelser og kjempestemning på brygga. Jeg har faktisk aldri vært på Oscarsborg, men har akkurat besluttet at denne perlen skal besøkes når båten er på vannet igjen. Det kommer du ikke til å angre på Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Blücher blir beskutt fra Oscarsborg... Bilde tatt av maleri på Festningsmuseet. Den synker til slutt ved Askholmene rett Nord for Oscarsborg, Foto, fru Tom Rør. Og her ligger den i dag på 90 meters dyp. Foto tatt av maleri på Festningsmuseet. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Oscarsborg gjestehavn, kanskje det var i påsken 2014. Tatt fra toppen av Håøya. Mannskaper fra Escada, Eirina og Flid var på "topptur". Hvordan kommer man seg på toppen av Håøya? Hvor må man legge til da? (Nydelige bilder forresten -selv om jeg fremdeles farter rundt i båten,så ser jeg fram til sommeren jeg også!) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Ikke tenk på det en gang. Slår du ikke oppi slår du nedi. Fint for kajakker og gummibåter om ikke annet :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Lars H. Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Ja, men ikke særlig større, har sett daycruisere som har slått drevet nedi! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Med fridag og sol er jeg nå straks på vei ned til båthavna! Og målet er Oscarsborg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 (redigert) Hvordan kommer man seg på toppen av Håøya? Det er flere veier/stier opp til toppen fra forskjellige steder på øya, men jeg er ikke kjent med alle. Den veien vi har brukt er fra det lille murhuset tvers over Nordre Kaholmen, på Håøyas Østside. Her er det en grei brygge men pass opp for sjø fra de store fergene, tryggest med gummibåt. Fine turveier helt opp men det er bratt. En liten ankerdram på toppen... Man blir belønnet med en fantastisk utsikt på taket av den øvre bunkeren. Redigert 27.Januar.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Flott, da vet jeg at jeg ikke skal prøve meg under den brua;-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Det er flere veier/stier opp til toppen fra forskjellige steder på øya, men jeg er ikke kjent med alle. Den veien vi har brukt er fra det lille murhuset tvers over Nordre Kaholmen, på Håøyas Østside. Her er det en grei brygge men pass opp for sjø fra de store fergene, tryggest med gummibåt. Fine turveier helt opp men det er bratt. En liten ankerdram på toppen... Man blir belønnet med en fantastisk utsikt på taket av den øvre bunkeren. Takk for tips - ser flott ut! Var innom i går på Oscarsborg, men med tanke på årstiden valgte jeg å ikke prøve meg på Håøya denne gangen, venter til snø og is er borte! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Kom meg endelig tilbake til Oscarsborg igjen i går - hadde en herlig dagstur fram og tilbake. Siden jeg aldri har gått andre steder på Nordre Kaholmen enn til kommandantboligen, så tok jeg meg en rundtur der før jeg dro tilbake. Vanligvis blir det jo bare festningen på Søndre Kaholmen man går til... Kafferast med matpakke ved Kommandantens badhus - nydelig lite sted, og deretter rundt til kanonstillingene mot Drøbak og deretter ned til Torpedobatteriet. Flott tur! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
lgboat Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 (redigert) Hei Flid. Bilde nr 2 lagt ut den 26. er av Asbond. Askholmene ligger litt lenger syd, til venstre i bildet. Men fine bilder. Redigert 28.Januar.2015 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 (redigert) Hei Flid. Bilde nr 2 lagt ut den 26. er av Asbond Jeg så feilen men da var det for sent og redigere. Fint at dere følger med :-) Redigert 28.Januar.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 15.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2015 (redigert) Årets første tur til Oscarsborg. Litt disig vær men stille og fredelig. Det var store gassballonger flere steder på øya, noen som vet hvorfor... Redigert 15.Februar.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kappa Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Webkameraet på O-borg virker ikke. Vet noen hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.