Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Vi vurderer å tilbringe helga på Oscarsborg. Har bare passert med båt før, så gleder meg til å prøve ei ny havn. :smiley: Hvordan er det med fasiliteter der? Dusj, toaletter etc?

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Det er Forsvarsbygg som forvalter all bygningsmasse (og nå er så godt som alt fredet). Forsvarsbygg er ikke en institusjon som er lett å ha med å gjøre. Berit, havneverten har kjempet for dette lenge og har endelig fått gehør for dette. Så til høsten kommer det faktisk dusjer! Om de blir klar til bruk denne sesongen, er litt usikkert.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ser det begynner å komme noen Storebro-båter alt. Ligger en grådig stor Trawler med mørke-blått skrog der også, den var stooooor :-)

(SAP_2000 er på plass også ser jeg)

bilde

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ble bare ett kjapt middagsbesøk på oss denne gangen (for mye som må gjøres i leiligheta), men hit blir det definitivt flere turer! :smiley:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Var innom en snarvisitt i går kveld (16-20) - faktisk første tur til Oscarsborg i år. Vi bør vel komme oss tilbake så vi får sett mummitrollutstillingen.

 

Av og til hjelper det å klage ser jeg - ved brua er det et langt jernrør som stikker ut, noen klaget her på båtplassen at stussen kunne være ganske farlig i mørket, nå er det en oransje bøye festet på stussen. (Ungene har brukt opp ICE-kvota, så jeg har ikke helt lyst til å prøve å søke meg tilbake og finne ut hvem som sa det eller hvor).

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Det ble etterhvert ganske fullt på Borgen denne helgen. Men som vanlig, noen gikk og andre fikk plassen. Vi lå sammen med trivelige folk fra bla. Betongen i Moss og gode båtvenner og hadde det kjempefint. Mange flotte Storebroer i havna som var vell verdt et besøk. Neste helg inntar 20 trawlere bryggene i nord rundt Kølaskuret og flytebrygga utenfor.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Og så var Trudelutt på plass ved siden av Flid. Ellers er havnen ganske så tom.

 

Havnens webcam: http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam

Vårt webcam her: http://trudelutt.com/cam

 

Lars H.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det i hvert fall godt med plass. Vårt webkamera nummer to, finner du her: http://trudelutt.com/web

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...