Stålsatt Svart 27.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2015 Hvordan er det på "den andre siden" hvor større båter pleier å ligge; er det fullt? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2015 God plass på alle brygger. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Feiende.fin trompetfanfare klokken åtte i dag. Vi som tar ned flagget på kvelden var klare i dag klokken åtte til flaggheising. Dette kan bli en fin tradisjon på vakre Borgen. Vi våknet til tåke i dag men allerde nå lysner det i horisonten. Skal teste den nye jolla med ny elektrisk motor. Og akkurat nå titter de første solstrålene fram.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 (redigert) http://www.forsvarsbygg.no/festningene/Festningene/Oscarsborg-festning/Se-hva-som-skjer/9april-markering/ Her ligger programmet for 9.april på Borgen. Jan ombord i Flid har vært vaktmester i havna i dag og sørget for vannslanger på bryggene og vannet er skrudd på :) Hadde planlagt å dra til Borgen 9.april, ettersom jeg er ganske så interessert i okkupasjonshistorie, men blir nok liggende på Ahus til langt over påske, så da blir det ikke noe av. Fra torsdag neste uke hadde jeg også fem fridager og hadde tenkt både å dra innom Borgen og komme meg lenger sørover da, til Strømstad/Koster i nyoppusset og oppgradert båt, men også det blir det ingenting av. Får ha det til gode og gleder meg til jeg kan komme ut i båt igjen, må kanskje vente helt til mai/juni i verste fall. Selv om jeg bare har truffet sap_2000 av dere her på forumet håper jeg dere tar en ankerdram for meg også - jeg er der i ånden! Redigert 28.Mars.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Arvid_A Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Det er bare å håpe at "verste fall" ikke slår til, Pequod, og at du er i båten igjen i god tid før sommeren setter inn! Lykke til videre og god bedring! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Vi tar en ankerdram for dere som gjerne skulle vært her. God bedring og gode ønsker. I fjor var det meg. 7. april har jeg tenkt med på Borgen hvis alle solmetker krysser hverandre. Da blir det reportasje i Båtens Verden. I dag har vi hatt et herremåltid signert "svensk". I morgen gleder fruen og jeg oss til sildmåltid fra Feldt i Kungshavn. Er dere forbi der er produktene fra Feldt i kongeklassen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Det er som Astor skriver, herremåltid levert av "Svensk". Han og kona kjørte helt fra Kungshavn til Son for å levere en kasse med sjømat. Lars tok den videre til Borgen og i kveld var vi nesten 30 stykker rundt bordet på Havnekroa. Vel anrettet av Milan og hans dyktige medarbeidere. Dette var mat av ypperste klasse og alle sender en vennlig tanke til dere i Kungshavn! Regner med at noen har tatt bilder som kommer etter hvert... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Det var i særdeleshet et herremåltid ja! Tusen takk Svensk for å dele slik med oss. Du mottok velfortjent applaus fra det fornøyde taffelet :-) Og takk Milan for din gjestfrihet og flotte servering! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Nydelig mat, og tusen takk til Svensk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 (redigert) Bilder kommer nå jeg kommer hjem til macen. Da kommer en oppdummering av påsken på Borgen. I dag regner det. Meldt opphold fra to-tiden. Innvær er kos det også. Redigert 29.Mars.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VannTro Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Nå der det jammen ut som at dere som ligger på Oscarsborg har det som plommen i egget Selv må jeg få støpt opp badeplattformen etter frost-skade før jeg kommer meg utpå, så det blir nok ikke før i April-Mai.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
All In Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Jeg kommer meg ikke utpå før jeg har kjøpt meg ny båt[emoji54] Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Jada, alle har det etter forholdene bra. Litt av og på med været men det kan vi ikke gjøre noe med. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Vi klager ikke nå nei :- Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 (redigert) Koselig på Borgen. Måtte returnere tidligere enn planlagt da fruen fikk bronkitt og måtte til lege. Mye BP folk på brygga "vår". Vi nevner i fleng Eirina, Astor, Flid, Trudelutt, Mon Bijou, Bonus, Mor Major og Abel. Hørt rykter om at du har bada Terje? Fortell. Takk til Svensk for utmerket traktament på Lørdag kveld. Redigert 30.Mars.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Båtfolket har talt; Berit på "Borgen" ble Årets havnevert 2014. Hun vil senere bli behørig hedret av Båtens Verden. Hipp hipp for Berit! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Blankt vann, blå himmel og solen kommer opp over kommandantboligen. Rim på brygga i morgentimene, men det ser ut til å bli starten på en fin dag på Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 "De gode har det gott och vi andre får slita o jobba" Allt enligt min far. Det är bara att gratulera alla som kan fira påsk redan nu och har tid/möjligheter att vara på sjön. Sjösättning är beställd till nästa torsdag kl 07,00.Nästa fredag bär det av på första turen om allt fungerar som det skall. Det var en som sa att båten skall säljas när den är som bäst. När jag var i båten i går kväll för en sista hanpåläggning så vill jag utan att skryta säga att jag var mycket nöjd. De sista 30-40 timmarna på allt rostfritt gjorde gott. En riktig god påsk till alla jag känner och alla andra och tack för hyggliga tillbakamellingar från Borgen. Kollade om det fanns ledigt hotellrum där en natt över påsk men det var fullt så påsk på Borgen får vänta till ett annat år. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Hvordan er det med plasser der nå? Tenkte å ta første overnattinga der på vei nedover. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Kollade om det fanns ledigt hotellrum där en natt över påsk men det var fullt så påsk på Borgen får vänta till ett annat år. Sjekk med Julie III på forumet. Mener han har med overnattninger og gjøre på Borgen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Svensk Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Sjekk med Julie III på forumet. Mener han har med overnattninger og gjøre på Borgen. Tack för omtanken men nu har vi antagit andra planer Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Hvordan er det med plasser der nå? Tenkte å ta første overnattinga der på vei nedover. Du kan ta en sjekk på webcam for Oscarsborg så har du en ide om hvordan det er med plasser: http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Zandra Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Da er Zandra godt fortøyd på Borgen takket være innsats fra BP-ligaen som tok aksjon for å forhale noen båter. Takk! Men det er fortsatt god plass her selv om de fleste longside-plasser er tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Kanskje litt smart hvis noen som idag ligger longside med mindre båter legger seg med baug/akter mot bryggene før alle kommer ned til Påske. Kjedelig for oss med småbåter under 10 meter å tråkke over masse dekk. Blir jo plass til enda flere BP medlemmer også. [emoji1] Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Berit passer på at alt er etter boka. De fleste store plassene er opptatt, men ellers er det god plass i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.