haraldk Svart 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 Det ser ut til at sanitærfasilitetene i gjestehavna blir oppgradert (les dusj). Denne flittige mauren av en håndverker holdt på hele tirsdag i forrige uke med å lage en åpning inn til et tydeligvis allerede eksisterende dusjanlegg, han sa det var gammelt, dvs fra Forsvarets tid... Først kappet han åpning i Lecamuren som var på innsiden av "låvedørene", deretter monterte han en tredør, isolerte og satt opp panel. Sårt tiltreng oppgradering Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 (redigert) Har hatt et flott døgn på Borgen fra i går til i dag. Barna har lekt, fanget krabber, kjørt med Elias-båten, plukket blåbær (masse bær rundt lekeplassen på nordre Kaholmen) og badet. Og jeg har håndhilst på BP-legende Lars H, og begikk brøleren å kalle han Helge når jeg sa hadet. Sånn er det når man har tilbragt de siste to døgn med en annen Helge, og hodet er i feriemodus. Redigert 23.Juli.2015 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Det er ikke sååå galt å kalle ham Helge, da han tross alt heter Helgesen ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2015 Ikke noe problem det, jeg hørte at du sa Helge. Noen kaller meg også Harald, og det er også greit. jeg heter jo egentlig Lars Harald. jeg er oppkalt etter begge besteforeldrene mine. På den måten ble de fornøyd på begge sider av slekten. men jeg heter IKKE Trudelutt, det er det båten som heter, oppkalt etter fruen som heter Trude. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Sitter her i senga på Ahus og sjekker webkameraet. Det var da veldig sparsomt med folk til å være en lørdag? Forrige helg var det jo masse båter der! Sjøen er jo rolig, er det virkelig noen regnskurer som holder folk unna? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KongKing Svart 25.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Mange er vel på langtur, og de som ikke er det bruker vel kanskje ikke helgen i båt siden det var meldt møkkavær i hele helgen... ;-) Kk Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Det er nok været som holder folket borte, natt til fredag var havnen stapp full i finværet! Nå regner det godt, men det er varmt og godt i båten og lørdagsunderholdning på TV'n. På kroa er det live musikk. Tidligere i dag har det vært en jevn strøm av båter nordover. Jeg antar at det er folk som er ferdig med ferien og vil ha søndagen hjemme før jobb på mandag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Ser du ligger lenger ut enn vanlig Lars... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Yepp, det var ikke mange plasser å velge i da vi kom på torsdag formiddag. Dersom du ikke har fått det med deg, så er faktisk dusjene operative nå, foreløpig gratis. Nøkkel fåes lånt av Berit. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 ... Dersom du ikke har fått det med deg, så er faktisk dusjene operative nå, foreløpig gratis. Nøkkel fåes lånt av Berit. Noen rykter om når dusjene åpner for alle, og om det vil koste noe å dusje utover havneavgiften? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 (redigert) Dusjene er åpne for alle, telefonnummer til Berit (havnevertinnen) står på døren til dusjene. Hvordan det skal fungere videre, er jeg usikker på. Det skal vistnok monteres ny bereder i forbindelse med vaskemaskin også. Jeg fikk ikke med meg detaljene da hun fortalte om fremdriften. Redigert 25.Juli.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Takk for svar, Lars. :-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Horst Svart 6.August.2015 Link til dette innlegget Svart 6.August.2015 Er det mye båt på Oscarsborg kommende helg eller enkelt å få plass? Fungerer det slik på Oscarsborg at det alltid er plass til alle? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 6.August.2015 Link til dette innlegget Svart 6.August.2015 Alltid plass. For noen år siden lå det 157 båter der, la til på nordre brygge med skojern mellom fendrene. Nå, så sent på sommeren er det godt om plass. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.August.2015 Link til dette innlegget Svart 6.August.2015 Er vel ca 50-60% belegg her nå tipper jeg. Tror det blir ganske fullt her helgen med såpass god værmelding etter gråværet i natt og fredag formiddag. Det går alltid inn endel båter etter at det ser fullt ut, men det hender det blir smekkfullt utpå kvelden på fine helger, spes i Mai, første halvdel av juni og August. Lørdag på dagen er det ofte litt utskifting. Tar alltid en kikk på webkameraet når jeg er på vei. http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Torsen67 Svart 17.August.2015 Link til dette innlegget Svart 17.August.2015 Da var vi innom Oscarsborg for første gang i helgen. En skikkelig flott plass! Vi var to båter, en Sollux 24 og en Windy 22DC. Windyen, der røk starteren når vi hadde en stopp rett nord for Håøya. Ble da å taue denne ned til OB-festning. Da vi kom frem var det så klart stappa fullt og bekk-mørkt. Men vi fant en plass ved landgangen på den sørligste utstikkeren. Det var noen i en seilebåt som lyste opp plassen for oss med lommelykt (takk). Vi la windyen longside på babord side på Solluxen og gled på plass. Var heldigvis vindstille så dette gikk på første forsøk:-) Har en skikkelig hodelykt som hjalp godt til. Denne skal aldri ut av båten;-) Vi var der hele helgen og koste oss skikkelig. Masse hyggelige folk. Takk alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 17.August.2015 Link til dette innlegget Svart 17.August.2015 Hadde en fin tur til borgen i ettermiddag. Nydelig vær og godt og varmt. En smak av sommer:) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 17.August.2015 Link til dette innlegget Svart 17.August.2015 Borgen er topp. I Son er vel de fire fem neste helgene delvis belagt/reservert for treff (men ikke hele gjestehavna). Borgen er litt mere skånet der på høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.August.2015 Link til dette innlegget Svart 18.August.2015 (redigert) Har planer om at rederinnens første båttur sammen med meg skal gå til Borgen med lunsj på kroa før retur. Men det er jo usikkert når den kan finne sted. Tidligst en helg i midten av september, skule jeg tro. Hvis september blir en mild måned skulle det vel være håp om at kroa fortsatt er åpen? Redigert 18.August.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Torsen67 Svart 18.August.2015 Link til dette innlegget Svart 18.August.2015 Hvordan er det med dusj/toalettfasiliteter på Borgen? Vi brukte kun den som var på restauranten men så aldri noe dusj. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.August.2015 Link til dette innlegget Svart 18.August.2015 (redigert) Hvordan er det med dusj/toalettfasiliteter på Borgen? Vi brukte kun den som var på restauranten men så aldri noe dusj.Det er toaletter i den røde bygningen helt ytterst, ved den ytterste flytebrygga som du ser helt til høyre på webkameraet, altså mot Håøya. Det er vel i den bygningen de har åpnet opp for dusj også, såvidt jeg har forstått? Jeg har jo ikke vært der siden de åpnet anlegget, men jeg tror det er riktig. Redigert 18.August.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 18.August.2015 Link til dette innlegget Svart 18.August.2015 (redigert) Hvordan er det med dusj/toalettfasiliteter på Borgen? Vi brukte kun den som var på restauranten men så aldri noe dusj. Hvis du leser litt lenger opp i tråden (bla én side tilbake i denne tråden) så ser du at det er dusjer tilgjengelig i det røde bygget som ligger lengst nord i havna - der det har vært et par toaletter i flere år. Fra gjestehavnas Facebook-side 17. juli i år: Her er dusjanlegget: Redigert 18.August.2015 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bonus Svart 27.August.2015 Link til dette innlegget Svart 27.August.2015 På vei til Oscarsborg. Redd jeg har glemt solkremen ... ? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.August.2015 Link til dette innlegget Svart 27.August.2015 (redigert) God plass der inne nå, bare havnesjefen og Rigmor. Redigert 27.August.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.August.2015 Link til dette innlegget Svart 27.August.2015 Det kan jo bli krise, håper du finner en ledig plass å legge til, he he. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.