Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!

KongKing

Recommended Posts

Det ser ut til at sanitærfasilitetene i gjestehavna blir oppgradert (les dusj).

Denne flittige mauren av en håndverker holdt på hele tirsdag i forrige uke med å lage en åpning inn til et tydeligvis allerede eksisterende dusjanlegg, han sa det var gammelt, dvs fra Forsvarets tid...

bilde

Først kappet han åpning i Lecamuren som var på innsiden av "låvedørene", deretter monterte han en tredør, isolerte og satt opp panel.

Sårt tiltreng oppgradering  :thumbsup:

Har hatt et flott døgn på Borgen fra i går til i dag. Barna har lekt, fanget krabber, kjørt med Elias-båten, plukket blåbær (masse bær rundt lekeplassen på nordre Kaholmen) og badet.

Og jeg har håndhilst på BP-legende Lars H, og begikk brøleren å kalle han Helge når jeg sa hadet. Sånn er det når man har tilbragt de siste to døgn med en annen Helge, og hodet er i feriemodus.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Ikke noe problem det, jeg hørte at du sa Helge. Noen kaller meg også Harald, og det er også greit. jeg heter jo egentlig Lars Harald. jeg er oppkalt etter begge besteforeldrene mine. På den måten ble de fornøyd på begge sider av slekten. men jeg heter IKKE Trudelutt, det er det båten som heter, oppkalt etter fruen som heter Trude.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er nok været som holder folket borte, natt til fredag var havnen stapp full i finværet! Nå regner det godt, men det er varmt og godt i båten og lørdagsunderholdning på TV'n. På kroa er det live musikk. Tidligere i dag har det vært en jevn strøm av båter nordover. Jeg antar at det er folk som er ferdig med ferien og vil ha søndagen hjemme før jobb på mandag.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Yepp, det var ikke mange plasser å velge i da vi kom på torsdag formiddag. Dersom du ikke har fått det med deg, så er faktisk dusjene operative nå, foreløpig gratis. Nøkkel fåes lånt av Berit.

Dusjene er åpne for alle, telefonnummer til Berit (havnevertinnen) står på døren til dusjene. Hvordan det skal fungere videre, er jeg usikker på. Det skal vistnok monteres ny bereder i forbindelse med vaskemaskin også. Jeg fikk ikke med meg detaljene da hun fortalte om fremdriften.

Redigert av Lars H. (see edit history)

• 2 uker senere...

Er vel ca 50-60% belegg her nå tipper jeg. Tror det blir ganske fullt her helgen med såpass god værmelding etter gråværet i natt og fredag formiddag.

Det går alltid inn endel båter etter at det ser fullt ut, men det hender det blir smekkfullt utpå kvelden på fine helger, spes i Mai, første halvdel av juni og August.

Lørdag på dagen er det ofte litt utskifting.

Tar alltid en kikk på webkameraet når jeg er på vei.

http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam

Mvh. SAP

• 2 uker senere...

Da var vi innom Oscarsborg for første gang i helgen. En skikkelig flott plass! Vi var to båter, en Sollux 24 og en Windy 22DC. Windyen, der røk starteren når vi hadde en stopp rett nord for Håøya. Ble da å taue denne ned til OB-festning. Da vi kom frem var det så klart stappa fullt og bekk-mørkt. Men vi fant en plass ved landgangen på den sørligste utstikkeren. Det var noen i en seilebåt som lyste opp plassen for oss med lommelykt (takk). Vi la windyen longside på babord side på Solluxen og gled på plass. Var heldigvis vindstille så dette gikk på første forsøk:-) Har en skikkelig hodelykt som hjalp godt til. Denne skal aldri ut av båten;-) Vi var der hele helgen og koste oss skikkelig. Masse hyggelige folk. Takk alle sammen!

Har planer om at rederinnens første båttur sammen med meg skal gå til Borgen med lunsj på kroa før retur. Men det er jo usikkert når den kan finne sted.

Tidligst en helg i midten av september, skule jeg tro. Hvis september blir en mild måned skulle det vel være håp om at kroa fortsatt er åpen?

Redigert av Pequod (see edit history)

Hvordan er det med dusj/toalettfasiliteter på Borgen? Vi brukte kun den som var på restauranten men så aldri noe dusj.

Det er toaletter i den røde bygningen helt ytterst, ved den ytterste flytebrygga som du ser helt til høyre på webkameraet, altså mot Håøya.

Det er vel i den bygningen de har åpnet opp for dusj også, såvidt jeg har forstått? Jeg har jo ikke vært der siden de åpnet anlegget, men jeg tror det er riktig.

Redigert av Pequod (see edit history)

Hvordan er det med dusj/toalettfasiliteter på Borgen? Vi brukte kun den som var på restauranten men så aldri noe dusj.

Hvis du leser litt lenger opp i tråden (bla én side tilbake i denne tråden) så ser du at det er dusjer tilgjengelig i det røde bygget som ligger lengst nord i havna - der det har vært et par toaletter i flere år.

Fra gjestehavnas Facebook-side 17. juli i år:

bilde

Her er dusjanlegget:

bilde

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...