Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Oscarsborg gjestehavn, kanskje det var i påsken 2014. Tatt fra toppen av Håøya. Mannskaper fra Escada, Eirina og Flid var på "topptur".

 

bilde

 

Oscarsborg i fugleperspektiv. Bildet er tatt av fru Tom Rør på en helikoptertur i fjor sommer.

 

bilde

 

Når været er i godlune er det ikke vanskelig å lage langbord med felles lunch på brygga...

Man passer selvfølgelig på at bryggene ikke stenges for annen trafikk, og alle som vil er velkommne til å delta.

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Og hvordan er dybden under brua der?

Ikke tenk på det en gang. Slår du ikke oppi slår du nedi.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Takk for utrolig flotte bilder, virkelig oppløftende nå i vintermørket :thumbsup:! Flotte omgivelser og kjempestemning på brygga. Jeg har faktisk aldri vært på Oscarsborg, men har akkurat besluttet at denne perlen skal besøkes når båten er på vannet igjen.

Det kommer du ikke til å angre på :smiley:

Link to post
Share on other sites

Oscarsborg gjestehavn, kanskje det var i påsken 2014. Tatt fra toppen av Håøya. Mannskaper fra Escada, Eirina og Flid var på "topptur".

 

bilde

 

Hvordan kommer man seg på toppen av Håøya? Hvor må man legge til da? (Nydelige bilder forresten -selv om jeg fremdeles farter rundt i båten,så ser jeg fram til sommeren jeg også!) :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hvordan kommer man seg på toppen av Håøya?

 

Det er flere veier/stier opp til toppen fra forskjellige steder på øya, men jeg er ikke kjent med alle. Den veien vi har brukt er fra det lille murhuset tvers over Nordre Kaholmen, på Håøyas Østside. Her er det en grei brygge men pass opp for sjø fra de store fergene, tryggest med gummibåt.

 

bilde

 

Fine turveier helt opp men det er bratt.

 

bilde

 

En liten ankerdram på toppen...

Man blir belønnet med en fantastisk utsikt på taket av den øvre bunkeren.

 

bilde

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Det er flere veier/stier opp til toppen fra forskjellige steder på øya, men jeg er ikke kjent med alle. Den veien vi har brukt er fra det lille murhuset tvers over Nordre Kaholmen, på Håøyas Østside. Her er det en grei brygge men pass opp for sjø fra de store fergene, tryggest med gummibåt.

 

bilde

 

Fine turveier helt opp men det er bratt.

 

bilde

 

En liten ankerdram på toppen...

Man blir belønnet med en fantastisk utsikt på taket av den øvre bunkeren.

 

bilde

Takk for tips - ser flott ut! Var innom i går på Oscarsborg, men med tanke på årstiden valgte jeg å ikke prøve meg på Håøya denne gangen, venter til snø og is er borte!

Link to post
Share on other sites

Kom meg endelig tilbake til Oscarsborg igjen i går - hadde en herlig dagstur fram og tilbake. Siden jeg aldri har gått andre steder på Nordre Kaholmen enn til kommandantboligen, så tok jeg meg en rundtur der før jeg dro tilbake. Vanligvis blir det jo bare festningen på Søndre Kaholmen man går til... Kafferast med matpakke ved Kommandantens badhus - nydelig lite sted, og deretter rundt til kanonstillingene mot Drøbak og deretter ned til Torpedobatteriet. Flott tur!

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...