Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Ja, all grilling er forbudt.

 

Link til gjestevnens hjemmeside finner du her, og direktelink til webkameraet over havnen her.

 

Lars H.

pt. Gullholmen Sverige

mitt webcam fra båten

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ble en tur til koselige Oscarsborg i går.

Deilige, lyse tider vi er i nå.

Dette bildet ble tatt 00:10 og det er ikke veldig mørkt :-)

 

bilde

 

Nå har akkurat kompisen min, "havnesjefen" vært innom. Hørte to bestemte kvekk, og der lå han med nebbet på plattformen og forlangte frokost :-)

 

bilde

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

 

Det var en staselig skute, hyggelig med langveisfarende som tar turen innom Borgen. Jeg traff to seilere fra København som skulle til Oslo. Jeg fortalte om Borgen og de hadde tatt seg tid til å spandere et par dager der. De kom tilbake hit og var kjempeimponert over hva de hadde opplevd.

 

De var veldig opptatt av at Blucher var senket av tyske kanoner.

Link to post
Share on other sites

De var veldig opptatt av at Blucher var senket av tyske kanoner.

 

Sidespor: For snart 20 år siden var jeg på seilferie i Hellas og hadde to ca. 25-27 år gamle tyskere ombord. Ingen av dem hadde hørt om Blücher og senkningen vd Oscarsborg, Kanskje ikke så rart - Tyskland bedrev veldig mye mellom 1939 og 1945, så historiebøkene deres har nok ikke plass til å få med seg alt. For Norge var det en veldig dramatisk affære, men for tyskerne var det nok dessverre bare étt av veldig mange slag...

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Hva gjelder grilling har jeg forstått på havnevaktene at det skyldes gjeldene regler for hele området, og gjelder åpen flamme. Jeg har da fått opplyst at gass ikke regnes som åpen flamme etter disse bestemmelsene, og gassgrill kan anvendes. Og jeg har da grillet om bord i båten med gass fra båten - og lever i den forståelse at det er innenfor bestemmelsene for Borgen.

Link to post
Share on other sites

Hva er det med folk og søppel?? Setter poser med matavfall ved siden av full søppeldunk...fuglene drar det utover så ser det ut som et helv.....ta med søppla hjem og sett det ved siden av egen dunk!!!!

Problemet her var ikke fulle søppelkasser - de tømmer jeg før det renner over, men her var det gjort et særdeles dårlig forsøk på å putte søpla nedi en helt tom søppelkasse..

Redigert av Berit KS (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...