Jump to content

winrace mk1 med 75hk johnsen stinger prosjekt


Evald JÃ¥stad

Recommended Posts

var utpå i dag båten gikk godt men propellen spinner lenge før eg får den til å ta tak

 

Ikke noe unormalt det med høy x og overflatepropell.

 

Fordelen med utenbordsmotor er at du kan ha heis og ha propellen lavt når du skal ha opp båten i plan og heise motoren til rett høyde når du kommer opp i fart...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ikkje har eg fått målt den enno! Men eg har ca 50-65knop! Så fort eg får filma skal eg legge det ut!

 

Tror du bør måle, enormt forskjell på 50 og 65 knop i en så liten båtb;)

 

Blir spennende å se hva gps'en sier.

 

Hadde selv en lignende båt i min ungdom, ikke sett mange av typen jeg hadde som var en mosquito 380 som hadde veldig v bunn og var bygget opp rundt der fører satt, plass til kun to i den...

Den gjorde 45knop med tohatsu 25 hp ,50 knop med suzuki 40 hp på brakett bak, og til sammenligning så jeg en tilsalgs med 75hp tohatsu som var trimmet til 100 hp som gjorde rett over 70 knop med overflateprop.

Mye hp for å øke få knop...

Link to post
Share on other sites

Det vil jeg tro, har du fotgass og tilt på rattet? Hvis ikke vil jeg anbefale deg det for å få kjørt den max. Mye lettere å kjøre raskere enn båten er laget for med det da du trenger begge hender på rattet .

nei eg har powertrim på kontollen og ingen fotgass!! kim andre enn ravn garage levere fotgass?
Link to post
Share on other sites

kim andre enn ravn garage levere fotgass?

 

Kjøp i statene, er vel halv pris. http://www.bobsmachine.com/ her er nosecone iallefall samme som flere selger i norge til halve prisen, sikkert fotgassen og...

 

http://www.bobsmachine.com/Products/controls_foot.cfm

 

Jeg har tiltbryter med ledningsnett til ratt hvis du skal ha, få den for det jeg ga. Tror det var 250kr

 

Lik denne http://www.bobsmachine.com/Products/controls_steering.cfm

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ok det jo noe å vurdere!!! er det styr å kople tilt bryteren??

 

Nei bare splitt ledningene til boksen og kobl på de riktige ledningene så kan du tilte med trottle'n hvis du vil i dakte fart og på rattet i høy fart.

 

Ikke ille frakt fra de hvis du skal ha forgass. Kjøpte nosecone der før og den kom på under 1500 inkl frakt etter det jeg husker

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt rykte om at en winrace her i kr.sand ble målt til 64knop.

Det skulle stor motor til og en masse masse tuning... Jeg tror ikke motoren var større enn 60hk, antakelig mindre.

Det sies at det var Frode Sundsdal som kjørte. Sikkert noen her som vet mer.

ok kult
Link to post
Share on other sites

Dette viser at du har ca 30 hk for mye...

Eller har en tuningsjobb foran deg :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...