Jump to content

winrace mk1 med 75hk johnsen stinger prosjekt


Evald JÃ¥stad

Recommended Posts

Endelig litt film!!

 

Men ser ikke ut til å gå over 40 knop på en enseste av filmene dine...

Jeg tror den hadde gått fortere med en gammel 25hk Tohatsu :thumbsup:

 

Du får ta deg en tur sørover så skal du få kjenne hvordan 70+ kjennes ut i liten båt.... ja faktisk mindre båt enn din til og med :wink:

 

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Har du testet den med full gass? Høres ikke ut som motoren går med noe særlig høyt turtall på de filmene du har lagt til. Mye krefter på en så liten båt så det er jo forståelig hvis den ikke er testet med full pinne ennå.

Eventuelt så er det nok propellen som er problemet.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...

no er motoren ferdig montert og liften er på plass! har også motert wire racingstyring idag så no er det ikkje lenge til sjøsetting! litt ordning av ledninger, montering av knopsmåler og oppfesting av pumpa til liften!! håpe å få sjøsatt båten denne uka

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

da var motoren startet! Så no er det bare å montere knopsmåler og sette båten på sjøen! Har og bestilt ny prop ein cleaver 12x23x3 ron hill! Den skal eg prøve etter på eg har sett båten på sjøen! Eg satse på fredag

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Jeg og min bror har også en Winrace Mk1. (min bror sin båt og min motor) Vi har hatt den nå i 20 år med nåværende motor. Motoren er en Suzuki 40hk med en 11x19 propell (Winrace propeller) . Båten er forsterket mye og er en del tyngre en originalt. Den går som på skinner. Det er faktisk min mor som har brukt den mest de senere årene! Hun liker å kjøre til byen å handle med den når hun er på hytta.

Jeg har faktisk ikke målt hastighet på båten. Men den har gått mye mellom Mandal og Kristiansand. Dessverre kom den ikke ut i år da den var blokkert inne i båthuset,

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Eg fikk ikke prøvd båten så mye pga eit nytt motorhavari men holder på og overhalde motoren no om dagene! Håpe på sjøesetting i mai! 5blader prop var all for tungdreven i forhold til den nye cleaveren! Blir nokk litt filming og bilder blir lagt ut her!!

Link to post
Share on other sites

eg var uheldig og motoren var under vann! pga at eg hadde ikkje montert flytør til lensepumpa og båten lekte litt vann! veiva sette seg! må skifte stempler veiv og råderer! skal også senke bakplata 3tommer får at båten skal gå lettere i plan! no er propell akselen i senter med bunn av båten! eg slite litt med pumpa til heisen, den vil ikkje starte når eg prøve å heve heisen!! håpe eg slipper å kjøpe ny pumpe!!!!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...