Zitt Svart 25.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2013 Vi har et lite barnebarn som fra tid til annen er med oss på båttur. Hun har litt problemer med å skjønne hvorfor hun ikke har båt, siden morfar har båt. Wiking Shipyard ble nødt til å sende representanter fra ide- og utviklingsavdelingen på studietur til Nissens Juleverksted. Dette er hva de kom opp med. Her skal det være plass til kjeks, chips og rosiner. En åre til skal på plass, og det forundrer meg ikke om åregafler og andre småting også er under planlegging. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.November.2013 Del på Facebook Svart 25.November.2013 Rørende flott Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 19.Desember.2013 Del på Facebook Svart 19.Desember.2013 God aften. Er meget stille rundt Wiking verftet om dagen. Har verfts arbeiderne dine ta juleferie? Ble de i så tilfelle ferdig med "småbåten" til barnebarnet før jul? Helsing SoBo Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 19.Desember.2013 Del på Facebook Svart 19.Desember.2013 Spørs om det ikke spikkes åregaffler for harde livet der nå. :-) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Zitt Svart 19.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2013 Heisan, det er liv i leiren, men det har vært noen utenombåtlige utfordringer de siste ukene. Imidlertid har "nisseoppgavene" hatt en viss prioritet, og endel detaljer er på plass. Det som mangler nå må vel være et skikkelig naust? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 19.Desember.2013 Del på Facebook Svart 19.Desember.2013 Flott!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
SoBo Svart 19.Desember.2013 Del på Facebook Svart 19.Desember.2013 (redigert) Herlig. Det er godt du sørger for at de små i slekta, får sunne interesser Redigert 19.Desember.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 19.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2013 Ja, jeg tror jeg har sikret meg en "matros(e)" livet ut! Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 19.Desember.2013 Del på Facebook Svart 19.Desember.2013 Garantert!!! Dette blir en flott julegave. :-) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Flyrikk Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Hvordan går det med skibet ditt i vinter? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Zitt Svart 19.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Det er med skam å melde at jeg gikk i hi på et tidspunkt i høst, og har liksom ikke tittet ut igjen ordentlig ennå. Men jeg kommer sterkt igjen! Jeg har registrert at du har noen maskinelle utfordringer, men det ser ut til at du har en form for kontroll. Tvi, Tvi, med motoren! Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Flyrikk Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Du skal ikke skamme deg for det syns jeg. Jeg gjorde det samme etter at jeg fant ut at motoren hadde det vondt.... Greit å ha en pause så man ikke går lei.. :) Ser fremover nå med motoren godt plassert på stativ i verkstedet. Har en plan på det hele..:) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
SoBo Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Jeg tror mr.Wiking er i gruble og planleggings modus. Spent på hva han kommer opp med Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Er bekymret. Er vel stille på dette verftet om dagen Håper du ligger i startgropa for nye prosjekter. Hvordan er det med kneet forresten. Håper du har fått fixet det Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Ingen grunn til bekymring....Wikingen er i live! Jeg har vært på utredning med kneet på et lokalt sykehus her, der de er spesialister på knokler og bein. Kneet er utslitt, og legen ga meg to alternativer: 1. De kunne tappe noe blod, som de kunne separere til tre deler og den delen som fremkom i midten kunne de sprøyte inn i kneet. Det hadde visstnok en positiv virkning på mange ting, men hun klarte ikke å overbevise meg om at det var noe for meg, så nei takk! Alt. 2: Operasjon og inn med nye deler. Det ville i såfall bety mindre førlighet og at jeg f.eks. ikke kunne stå på kne, og at jeg ville bli 100% ufør. Jeg er allerede 50% ufør, pga av et skadet øye, og har ikke lyst på mer. Jeg er selvstendig næringsdrivende så jeg styrer dagene litt som det passer, så det går forsåvidt greit. Det er ikke meningen å plage andre med disse tingene, og da tenker jeg også på båten, men jeg må ha litt mer tid på meg og venter i grunn på våren. På kalenderen er den ikke langt unna! Enn så lenge koser jeg meg med de proskjektene som dere andre har. Jeg ser med utålmodighet frem til plattingen/terrassen din blir montert, SoBo. Den ser fantastisk flott ut. Du skuffer aldri! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Stadig nye utfordringer å ta! Et tips: Glukosamin skal være bra for slitne knær i følge en kollega av meg. Han byttet et kne, og begynte på glucosamin mens han ventet på time for å bytte nr. 2. Og nå føler han at det originale nesten er bedre enn det som ble byttet, så operasjon nr. to ble avbestilt. Noe å tenke på? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zitt Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Takk skal du ha, index, det skal jeg prøve ut! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.Februar.2014 Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Ingen grunn til bekymring....Wikingen er i live! Det er ikke meningen å plage andre med disse tingene Phuu.. det var enda godt Her er det ingen som bli plaget, var jo jeg som spurte Det stemmer det du skriver at kneet blir litt mindre bevegelig og at å sitte på kne ikke er mulig. At man blir 100% ufør var drastisk ?? Min far brukte en forsikring på jobben og byttet et utslitt kneledd. Han var tilbake i full jobb etter kort tid og jobbet sikkert ti år før han ga seg og ble pensjonist Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 24.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2014 Det dumme er at jobben min består av tunge løft og bøy og tøy. Spørs om jeg ikke må bite tennene sammen så lenge det går. Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Dette var en fin tråd! Jeg brenner etter å begynne på Fjorden min igjen etter å ha forsømt den i hagen i 2 år uten tilsyn og dårlig tildekt, så en slik tråd om oppussing innvendig var fint å komme over. Jeg liker kombinasjonen du har fått til av tre i plastbåt. Jeg har selv lurt litt på om det ville se dumt ut med for mye tre i forhold til plast, men det du har gjort hittil ser jo helt supert ut. Stå på videre, jeg gleder meg til flere bilder når du er igang igjen for fullt. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Zitt Svart 16.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Tusen takk, Hokky! Jeg er ikke så veldig glad i plast og skulle gjerne hatt mer treverk ombord, men et sted går selvfølgelig grensen. Alt er en smaksak, men jeg synes båten blir lunere og koseligere med litt treverk. Du må absolutt komme deg i gang for det er veldig kjekt å holde på med. Jeg selv går å venter på at "telen" i kroppen skal gå. Lykke til, til deg! Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Takk for det. Jeg har bestemt meg for å begynne på igjen, men skal få orden på noen biler først så jeg slipper å ha flere prosjekter samtidig. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Zitt Svart 16.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Ja, det er lurt! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 Idag er en god dag! - Septikpumpe - virker. - Defroster - virker. - Vannpumpe og varmt vann - virker. - Og ikke minst motor - starter. (se tråden https://baatplassen.no/i/topic/108433-mercruiser-d36l180-hvor-finner-jeg-startmotoren/). Slike gledelige ting gir en liten gnist i min egen startmotor, og da er det ikke måte på hva som dukker opp av gjøremål. Jeg lurer litt på dette rekkverket. Er det mulig å få det opp i skinnende tilstand........ Bilde 1 .......slik som f.eks. fenderholderen? Hva må i såfall til? I'm back - on track!!! .......ikke noe mere tull nå!!!! Bilde 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.