Jump to content

Prosjekt oppussing av Wiking 26 ac, 1982 mod.


Zitt

Recommended Posts

Vi har et lite barnebarn som fra tid til annen er med oss på båttur. Hun har litt problemer med å skjønne hvorfor hun ikke har båt, siden morfar har båt.

Wiking Shipyard ble nødt til å sende representanter fra ide- og utviklingsavdelingen på studietur til Nissens Juleverksted.

Dette er hva de kom opp med.

bilde

 

Her skal det være plass til kjeks, chips og rosiner.

En åre til skal på plass, og det forundrer meg ikke om åregafler og andre småting også er under planlegging. :wink:

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...

Det er med skam å melde at jeg gikk i hi på et tidspunkt i høst, og har liksom ikke tittet ut igjen ordentlig ennå. Men jeg kommer sterkt igjen!

Jeg har registrert at du har noen maskinelle utfordringer, men det ser ut til at du har en form for kontroll.

Tvi, Tvi, med motoren!

Link to post
Share on other sites

Du skal ikke skamme deg for det syns jeg. Jeg gjorde det samme etter at jeg fant ut at motoren hadde det vondt.... Greit å ha en pause så man ikke går lei.. :)

Ser fremover nå med motoren godt plassert på stativ i verkstedet. Har en plan på det hele..:)

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ingen grunn til bekymring....Wikingen er i live!

Jeg har vært på utredning med kneet på et lokalt sykehus her, der de er spesialister på knokler og bein. Kneet er utslitt, og legen ga meg to alternativer: 1. De kunne tappe noe blod, som de kunne separere til tre deler og den delen som fremkom i midten kunne de sprøyte inn i kneet. Det hadde visstnok en positiv virkning på mange ting, men hun klarte ikke å overbevise meg om at det var noe for meg, så nei takk!

Alt. 2: Operasjon og inn med nye deler. Det ville i såfall bety mindre førlighet og at jeg f.eks. ikke kunne stå på kne, og at jeg ville bli 100% ufør. Jeg er allerede 50% ufør, pga av et skadet øye, og har ikke lyst på mer. Jeg er selvstendig næringsdrivende så jeg styrer dagene litt som det passer, så det går forsåvidt greit.

Det er ikke meningen å plage andre med disse tingene, og da tenker jeg også på båten, men jeg må ha litt mer tid på meg og venter i grunn på våren. På kalenderen er den ikke langt unna!

Enn så lenge koser jeg meg med de proskjektene som dere andre har. Jeg ser med utålmodighet frem til plattingen/terrassen din blir montert, SoBo. Den ser fantastisk flott ut. Du skuffer aldri! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Stadig nye utfordringer å ta! Et tips: Glukosamin skal være bra for slitne knær i følge en kollega av meg. Han byttet et kne, og begynte på glucosamin mens han ventet på time for å bytte nr. 2. Og nå føler han at det originale nesten er bedre enn det som ble byttet, så operasjon nr. to ble avbestilt. Noe å tenke på?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

 

 

Ingen grunn til bekymring....Wikingen er i live!
Det er ikke meningen å plage andre med disse tingene

 

Phuu.. det var enda godt :thumbsup:

 

Her er det ingen som bli plaget, var jo jeg som spurte :smiley:

Det stemmer det du skriver at kneet blir litt mindre bevegelig og at å sitte på kne ikke er mulig.

At man blir 100% ufør var drastisk ?? Min far brukte en forsikring på jobben og byttet et utslitt kneledd.

Han var tilbake i full jobb etter kort tid og jobbet sikkert ti år før han ga seg og ble pensjonist

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Dette var en fin tråd! Jeg brenner etter å begynne på Fjorden min igjen etter å ha forsømt den i hagen i 2 år uten tilsyn og dårlig tildekt, så en slik tråd om oppussing innvendig var fint å komme over. Jeg liker kombinasjonen du har fått til av tre i plastbåt. Jeg har selv lurt litt på om det ville se dumt ut med for mye tre i forhold til plast, men det du har gjort hittil ser jo helt supert ut. Stå på videre, jeg gleder meg til flere bilder når du er igang igjen for fullt. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tusen takk, Hokky!

Jeg er ikke så veldig glad i plast og skulle gjerne hatt mer treverk ombord, men et sted går selvfølgelig grensen. Alt er en smaksak, men jeg synes båten blir lunere og koseligere med litt treverk.

Du må absolutt komme deg i gang for det er veldig kjekt å holde på med.

Jeg selv går å venter på at "telen" i kroppen skal gå. :pray:

Lykke til, til deg!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Idag er en god dag!

- Septikpumpe - virker.

- Defroster - virker.

- Vannpumpe og varmt vann - virker.

- Og ikke minst motor - starter. (se tråden https://baatplassen.no/i/topic/108433-mercruiser-d36l180-hvor-finner-jeg-startmotoren/).

 

Slike gledelige ting gir en liten gnist i min egen startmotor, og da er det ikke måte på hva som dukker opp av gjøremål.

Jeg lurer litt på dette rekkverket. Er det mulig å få det opp i skinnende tilstand........

Bilde 1

rekkverk_1.jpg

 

.......slik som f.eks. fenderholderen?

Hva må i såfall til?

I'm back - on track!!! .......ikke noe mere tull nå!!!!

Bilde 2

rekkverk_2.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...