Jump to content

Stemningsbilder av båt, sol og sommer:


Worry II

Recommended Posts

Vi fikk uventet besøk i båten nå.

 

Sitter på FB og leser aviser da denne karen lander på rekka 1,5 meter fra her vi sitter. Så hopper han ned på dashen og bare blir sittende å granske oss og prater litt lavmeldt i ny og ne. Vi svarte selvfølgelig da det er normal folkeskikk ;-)

 

Vi lar han sitte da vi synes dette var litt artig, men lurer litt på hvorfor denne måken valgte å sette seg ned og ta en hvil bare et par armlengder unna. Ikke noe mat eller annet her oppe, så det kan ikke ha vært det som fristet og land er 10 meter unna.

Han virket helt frisk og rask også.

 

Uansett et hyggelig besøk som varte i nesten 5 minutter før han la igjen et lite visittkort på vindskjermen og fløy sin vei ;-)

Nesten så jeg begynner å tro på reinkarnasjon....

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Ikke sikkert det er noe dårlig liv å være måke VannTro :-) Fri som fuglen, alltid på sjøen, plenty med mat og alltid et toalett i nærheten, haha ;-)

 

De er noe utspekulerte skapninger Worry, så kanskje den ville flytte inn ;-)

 

 

Har ikke sett en måke oppføre seg slik. Han satt seg jo utsatt til med vindskjerm og rekker høyere enn der han stod og på glatt (nypolert) underlag. Den var så rolig og granskende med blikket. I 5 minutter stod den der 1,5 meter unna og kikket og pratet med oss. Nesten som om det var litt mere omløp enn normal bak nebbet. Var nesten litt spooky ;-)

 

Vi er veldig glade i dyr generelt, så synes dette var et hyggelig besøk :-)

Link to post
Share on other sites

Ja, han Simaro karen har Laaaang og koooort linse av god kvalitet så tenker han har meir på lager.....

 

Eg må derimot klare meg med mitt mobilkamera og det kan til tider være litt frustrerende når man ikke får fram det man kunne ha fått fram på bilder med ett bedre kamera.

 

Ikornes.

bilde

 

I nabolaget til Eureka.

bilde

 

Hjemmehavn

bilde

 

Dorging i Tafjord som ga 2stk. makrell og 4stk. ørret + nærkontakt med ørn, en av de virkelig fine dagene i år.

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...