Jump to content

Kjedelig sak, Kloster Patrol 28 med store mangler


-morten-

Recommended Posts

Jeg er enig i at den som har bygget denne båten burde drive med noe annet. Men, jeg stusser litt når rapporten fra takstmann viser bilde av en løs slangeklemme...... har båteier kjørt rundt med denne løse slangeklemmen i 5 år? Det er flere slike eksempler.... Hva om denne slangeklemmen hadde vært på sjøvannsinntaket? Hadde båteier da stått på at "dette er en del av klagen min, så jeg kan ikke stramme den"....?

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Klassisk eksempel på kjeltring spørr du meg. Er i elektriker bransjen selv, og ser på bildene. Helt utrolig. Min erfaring er også att kjeltringer ofte er flink og snakke for seg, og dessverre har en utrolig egenskap med å lande med begge beina hver gang. Får lov og fortsette. Hvis man eu godkjenner en bil og det blir funnet store feil på bilen i ettertid blir verkstedet fratatt muligheten til dette og kan miste godkjenningspapirer. Når det gjelder båt ser det ut som man kan gjøre hva man vill uten å bli fratatt muligheten til å bygge!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49164/reigstad.jpg Advokat-sjikanen fortsetter

Politiet klarer ikke å stoppe mannen som helt siden juli i fjor har hengt opp plakater med sterke sjikanøse påstander mot advokat Per-Jakob Haakstad i Arendal.

For to år siden påtok advokat Per-Jakob Haakstad seg et helt ordinært oppdrag for daglig leder Jan Petter Zonneveld på Agder Boat AS.

Båtbyggeren fra Arendal hadde havnet krangel om forståelsen av en kontrakt han i 2010 hadde inngått med båtkonstruktør Magnar Reigstad fra Halsnøy utenfor Bergen

Nå har det som i utgangspunktet var en helt alminnelig tvist om forståelsen en kontrakt utviklet seg til et mareritt:

Helt siden juli i fjor har Magnar Reigstad hengt opp minst hundre plakater over store deler av Arendal. Der beskylder han advokaten for å benytte «mafiametoder» i arbeidet for sin klient og betegner Haakstad som en «kjeltringadvokat».

Helt uakseptabelt

For å få stanset de sjikanøse plakatene, som også retter seg mot båtbyggeren fra Arendal. gikk Per-Jakob Haakstad og Jan Petter Zonneveld i desember i fjor til Aust-Agder tingrett.

Dette skjedde etter at politiet i Arendal flere ganger hadde henlagt saken.

Onsdag 18. desember påla tingretten i Arendal Magnar Reigstad å stanse de sjikanøse plakatene.

«Det er tale om en hensynsløs atferd med preg av forfølgelse for å forsøke å fremtvinge et oppgjør i den pågående sivile tvisten. En slik metode er helt uakseptabel, skriver tingrettsdommer Odd Douzette.

Jeg har i hele min politikarriere aldri opplevd noe lignende

Nektet Magner Reigstad å etterkomme pålegget om å fjerne plakatene, ville det bli tvangsmulkt. På 400 kroner for hver dag som gikk.

Drøye en uke senere, 27. desember i fjor, reagerte også endelig politiet:

I den tre sider lange tiltale, utferdiget av politiadvokat Leif Aleksandersen, ramses det opp over 100 steder der Magnar Reigstad skal ha hengt opp sine sjikanøse plakater.

I tillegg har politiet pålagt den hissige båtkonstruktøren fra Vestlandet fått forbud mot å ta kontakt med advokat Haakstad og båtbygger Zonneveld.

Lytter ikke

Til nå har alle disse tiltakene fra politi og domstol vært fullstendig forgjeves.

For noen dager siden dukket de sjikanøse plakatene plutselig opp igjen.

En av plakatene var festet til døren til Aust-Agder tingrett.

Dette er den samme tingretten som for bare noen uker i forveien hadde pålagt Magnar Reigstad å stanse de sjikanøse plakatene. Dette er også den samme tingretten som ila Magnar Reigstad brev- og besøksforbudet og som 14. mai skal behandle straffesaken mot ham. En straffesak som nå – i tillegg til plakaten han skal ha hengt opp på døren til tingretten i Arendal – innbefatter 13 nye forhold.

Politiadvokat Leif Aleksandersen ved Arendal politistasjon kommenterer tiltalen på følgende måte:

– Jeg har i hele min politikarriere aldri opplevd noe lignende.

«Kjeltringadvokat»

Magnar Reigstad står tiltalt etter straffelovens paragraf 390 «for ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd å ha krenket en annens fred».

Mens Reigstad på plakatene beskylder Per-Jakob Haakstad for å være en «kjeltringadvokat», som benytter det han betegner som «mafiametoder» for sin klient, blir Jan Petter Zonneveld beskyldt for både tyveri og bedrageri.

Jan Petter Zonneveld ønsker ikke å kommentere saken.

Det ønsker heller advokat Per Jakob Haakstad.

Da spørsmålet om midlertidig forføyning var oppe for Aust-Agder tingrett like før jul, uttalte imidlertid Haakstad at han flere ganger hadde bedt Reigstad om å skaffe seg en advokat. Slik at konflikten om den omstridte kontrakten kan komme inn i litt mer siviliserte former.

Ifølge Magnar Reigstad har han ikke råd til dette. Angivelig fordi han på sin side ikke har fått utbetalt et krav på det han hevder er 712.000. kroner.

Kommer aldri til å gi meg

– Jeg kommer aldri til å gi meg, sier Magnar Reigstad i en kommentar.

Agderposten: – Men nå har tingretten slått fast at det du gjør er ulovlig. Samtidig har politiet tiltalt deg for sjikane?

Reigstad: – Jeg er helt skrapet økonomisk og har ikke hatt råd til juridisk bistand. Nå har jeg i hvert fall fått gratis advokat.

Agderposten: – Men det er fordi du nå står tiltalt i en alvorlig straffesak?

Reigstad: – Det er riktig. Dette er den eneste måten jeg kan få lagt frem bevisene på at jeg har rett.

Svært alvorlig

Ifølge generalsekretær Merethe Smith i Den Norske Advokatforening er det ikke så ofte at advokater blir utsatt for sjikane og trusler.

– Men når det skjer, er det selvfølgelig svært alvorlig, sier hun

Redigert av Gjermund12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har jeg forstått det rett...?

 

Magnar Reigstad er en framifrå båtkonstruktør. Opplest og vedtatt gjennom mange fora i mange år.

MR kan oppfattes som en elendig båtbygger. Bekreftet ved herværende tråd.

MR synes å være en eksentrisk kranglefant med uortodokse metoder. Se innlegget over.

 

Uansett, mye å lære for oss alle i båtverdenen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Løgnaktig svertekampanje mot Klosterboat

En liten oppklaring her.

Båten det her er snakk om vart bygd hos Ole Dalene v/Nordic Boats. Grunnet sykdom som oppsto så vart ikke båten ferdigstilt. Båten er støpt hos Sørkomp, Arendal. Påstand om at båten er bygget av Magnar Reigstad er feilaktig. Dette har jeg dokumentasjon på.

Det var Åge Meltveit som signerte kontrakt på båten. Ikke Gjermund Meltveit(sønn) som har lagt annonsen ut for salg og som har fått takst på båten. Kontraktsummen var på 925 000,- eks mva. En komplett ferdig båt lå på ca 1 450 000,- eks mva på den tiden. Så dette var kun en kjøreklar båt som vart bestilt. Elektrisk opplegg skulle gjøres av sønn av kjøper da han var elektriker.

Båten var en yrkesbåt. Det er flere bevis på det. Det første er at det er en Kloster Patrol Worker 28. W28 er skrevet på siden av båten. Båten var lagt ut eks mva. Dette betyr båten er eiet av et firma. Det er 1 års garanti på næringskjøp. Takst er tatt etter 5 års bruk.

Det vart signert kontrakt med Steyr 225HK, men dette vart av kunde senere endret til Cummins Mercruiser 320HK. Dette er også noe som kan føre til forsinkelser.

Selger(Magnar Reigstad) har ikke risiko eller ansvar for forsinket levering av båten eller tilbehør når forsinkelsen skyldes force majeure eller andre forhold selger ikke er herre over(iflg. opprinnelig kontrakt)

I en tilleggsavtale for å ferdigstille båten som er signert av Ole Dalene, Jon Inge Brattekås, Åge Meltveit og Magnar Reigstad vart leveringstidspunktet satt til 08.10.07, og båten vart levert 2 uker før dette.

Luftinntak i baug er for lufttilførsel til motor. Dette bidrar til å holde rekker fri for kondens og får en veldig tørr båt. Dette er standard på alle Kloster Patrol båter. Det er store drenering i baug for å drenere ankerbrønn.

Det vart også avtalt at Magnar Reigstad skulle selge båten, da båten ikke passet lenger til det bruket den var tenkt til. MR ville komme å prøvekjøre båten først, men dette fikk han ikke tillatelse til.

Denne løgnaktige svertekampanjen mot Magnar Reigstad(som ikke er på nett) og Kloster Boat har medført store problemer og utgifter for Lending Båtbyggeri som har leid salgs og produksjonsrettighetene.

Lending Båtbyggeri sitter på all dokumentasjon på denne saken som er underskrevet av Åge Meltveit.

Det er nå Lending Båtbyggeri som bygger samtlige Kloster Patrol båter. Dette etter at Agder Boat mistet sin avtale i 2013, etter bedrageriforsøk. Det er kun Lending Båtbyggeri som har tillatelse å bygge for Kloster Boats, fra 10/10-2013.

Link to post
Share on other sites

Det var ikke ment som noe svertting av hverken enkeltpersoner eller firma da jeg oprettet denne tråden.. Jeg har bare lagt fram en veldig kjedelig sak.. og de andre her som har opplevd negative ting fra dem kommer med saklig fakta! Det hjelper lite om fyren er veldig flink faglig, så lenge avtaler og kontrakter ikke oppfylles og økonomisk kontroll er helt på bærtur.. for de aller fleste er økonomi ryddighet og levering det aller aller viktigste! Det er generelt når det gjøres større invisteringer, enten det er bil båt hytte eller hus!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Utfyllende svar på Lending sine påstander kommer når eg har meir tid tilgjengeleg ..
Det vil og bli lagt ut Kontraktene som Lending her viser til i sitt inlegg med utfyllende forkaring
Samt bilder av meir dårlegt arbeid..

Me har nå begynt jobben med å "restaurere" denne båten .. Og avdekker flere feiler og mangler ..
Det einaste eg som ja er elektriker har utført på båten er montering av Kartplotter og Radar ..

Siden Lending nå kommer med desse feilaktige påstandene inviterer eg han ned til Stavanger for å besikte båten ..
Eg skal gledeleg betale for reisen ned visst Lending meiner at arbeidet utført på båten av Magar Reigstad er av fagmessig utførelse ..

Link to post
Share on other sites

Løgnaktig svertekampanje mot Klosterboat

 

Venter på Gjermund sitt svar her.....Kjøreklar båt sier du var bestillt...En båt uten elektronikk er vel ikke kjørbar? Heller ikke med slanger som ligger å slenger...Skal en arbeidsbåt være i dårligere stand enn en lystbåt? Har det noen gang vært sagt at båten var støpt av MR? Står ganske klart at det IKKE er han som har gjort den jobben.... Vet ikke jeg, men den båten ser ikke spesielt bra bygd ut. At det er noen skjønnhetsfeil er en ting, men det er mye som ikke er bra nok i forhold til sikkerhet osv. Er det noe Lending synes er greit? Har ingenting med denne saken å gjøre, men stusser litt over innlegget ditt.

Link to post
Share on other sites

Det vil og bli lagt ut Kontraktene som Lending her viser til i sitt inlegg med utfyllende forkaring

 

 

Det er ikkje rart man får konflikter dersom kontrakt er utformet slik at den kan tolkes etter ønske, eller behøver utdypende forklaring.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Svertekampanje mot Magnar Reigstad og Kloster Patrol

Jeg hører ikke til i båtmiljøet, men jeg bor samme sted som Magnar Reigstad, så jeg kjenner ham ganske godt. Og siden han alltid har vært regnet som en av de flinkeste i klassen på båter, så har jeg undersøkt litt omkring denne saken.

 

Resultatet er ganske skremmende, han er kort og godt utsatt for en kampanje som har til hensikt å ødelegge hans navn og rykte, samt hans økonomi. Begge deler har de dessverre kommet godt i havn med.

 

Når det gjelder den famøse båtannonsen som Gjermund Meltveit har lagt ut, så er det utrolig mange blanke løgner ute og går, noe Lending også har påpekt i sitt innlegg. Selv vil jeg fokusere på følgende:

 

  • Båten er bygget på Sørlandet, og ikke hos Magnar Reigstad på Halsnøy.
  • Båten har ett års garanti (yrkesbåt), men den omtalte taksten er foretatt først etter 5 års bruk. Da var båten, etter Meltveits eget skriflige utsagn, kjørt 400 timer. Et tall han senere har halvert.
  • Motoren lå en tid ute for salg, men da en seriøs kjøper meldte seg, fikk han beskjed om at motoren var ødelagt.
  • De få punktene i kontrakten som skulle utføres av Magnar, har ikke vært reklamert på i det hele tatt av Meltveit. Alt øvrig arbeid er utført på Sørlandet, eller av Meltveit selv.

 

Som om ikke dette var nok, så har Gjermund Meltveit også lagt ut en artikkel fra Agderposten, om Magnars plakatskriverier på Sørlandet. Dette er en annen svertekampanje som er satt i gang mot Magnar.

 

Riktignok kan man være enige om at plakat-trikset ikke var det lureste han har gjort, men det var et siste fortvilt forsøk på å skape oppmerksomhet omkring sin sak. Og så langt jeg har kunnet avdekke så var sannhetsgehalten i det han skrev, temmelig høy. Å fortelle sannheten er vel fremdeles ikke det verste man kan finne på?

 

Jeg klarer ikke å lese disse to svertesakene som to forskjellige, det er altfor mye som tyder på at de har samme opphav. Magnar Reigstad har nå fått ødelagt sitt rykte langs hele kysten, og som følge av dette er økonomien hans bunnskrapt, for å holde oss til båtspråket.

 

Han har grunnlag for store erstatningssøksmål i begge sakene, men mangler penger til å gjennomføre disse. Hvis noen velstående personer kan tenke seg å rydde opp litt i den gufne båtverdenen, er de nok svært velkomne til å bidra.

 

Kort om Magnar, så er han kjent for å stille usedvanlig strenge krav til sikkerhet til sjøs. Hans Kloster Patrol ble av norsk båtpresse en gang omtalt som Europas sikreste fritidsbåt.

 

Og det svenske magasinet «Båtägare», som vel er Europas største, skrev om båten at i deres 35-årige historie hadde de ikke sett maken til båt. Den ble skrytt opp i skyene.

 

Mange husker kanskje også at Magnar var i finalen i TV-programmet «Skaperen», med sin fritt-fall-livbåt, som Marintek betegnet som den aller sikreste de noen gang hadde testet.

 

Han har nok alltid vært litt rotete av seg når det gjelder kontrakter, for han stoler altfor lett på folk som gir seg ut for å ha gode hensikter. Men det finnes likevel mer en nok dokumentasjon som beviser at han er tvers gjennom redelig, noe alle vi her i lokalmiljøet alltid har visst.

 

Beskyldningene mot ham faller derfor totalt på sin egen urimelighet.

Link to post
Share on other sites

Uten å ta stilling til noe som helst er så er det er faktum at kjøp av ved yrkesbåt oppnår man en del fordeler økonomisk som bl.a. fritak for hk. avgift / mva samt avskriving etc. Reellt sett vil utstyret koste omtrent halvparten av det en privatkunde må betale når alle regnestykker er oppgjorte.

 

Baksiden av medaljen er at reklamasjons/garantiansvaret er langt mer begrenset enn for en privatkjøper. Det er begrenset til ett år som nevnt ovenfor. Litt uforståelig at dette kommer opp som en sak mange år etter at båten er overlevert sett i en slik sammenheng.

 

Av bildene i denne tråden ser man helt klart at båten langtfra er fagmessig sammensatt/bygd. Hvem er det som har utført arbeidet på denne båten?

 

"På Sørlandet" er vel ikke et båtbyggeri noen kjenner til?

Redigert av Chiefengineer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49164/1399026058.jpg

 

 

Her er erklæring fra Magnar Reigstad hvor han forplikter seg å ta båten tilbake ..
Denne erklæringen sendet Reigstad via Faxt til vårt regnskapskontor i 03.03.09 etter mye press fra oss .. Hadde da og vert i kontakt me advokater som representerte han i ein annen sak..

Regner med at dette motbeviser ein del påstander på i denne tråden som om at Reigstad ikkje har hatt noe med denne båten å gjøre ..

Det er og verdt å nevne at Magar Reigstad sitt siste kreasjon Kloster Patrol 36 er der ein kar som har betal inn over 1 mill og båten skulle være klar våren 2012 .. Eg veit ikkje om båten nå er levert med tidleger i år var den ikkje det ..
Enda eit bevis på at Magnar Reigstad ikkje er til å stole på og leker med folks liv og drømmer

Redigert av Gjermund12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Det vart også avtalt at Magnar Reigstad skulle selge båten, da båten ikke passet lenger til det bruket den var tenkt til. MR ville komme å prøvekjøre båten først, men dette fikk han ikke tillatelse til.

 

 

 

 

 

Her er erklæring fra Magnar Reigstad hvor han forplikter seg å ta båten tilbake ..

.........................

 

Regner med at dette motbeviser ein del påstander på i denne tråden som om at Reigstad ikkje har hatt noe med denne båten å gjøre ..

 

Nå er ikkje dett facebokk då....

 

bilde

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Her er erklæring fra Magnar Reigstad hvor han forplikter seg å ta båten tilbake ..

Denne erklæringen sendet Reigstad via Faxt til vårt regnskapskontor i 03.03.09 etter mye press fra oss .. Hadde da og vert i kontakt me advokater som representerte han i ein annen sak..

 

Regner med at dette motbeviser ein del påstander på i denne tråden som om at Reigstad ikkje har hatt noe med denne båten å gjøre ..

 

Det er og verdt å nevne at Magar Reigstad sitt siste kreasjon Kloster Patrol 36 er der ein kar som har betal inn over 1 mill og båten skulle være klar våren 2012 .. Eg veit ikkje om båten nå er levert med tidleger i år var den ikkje det ..

Enda eit bevis på at Magnar Reigstad ikkje er til å stole på og leker med folks liv og drømmer

https://baatplassen.no/bildearkiv/43/43595/kontrakt1.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/43/43595/kontrakt2.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/43/43595/kontrakt3a.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/43/43595/kontrakt3b.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/43/43595/kontrakt3c.jpg

 

Her er alle kontraktene som er skrevet ifbm byggingen av båten.

 

Først... Magnar Reigstad har ikke benektet at han har hatt noe med båten å gjøre. Han fullførte en båt som ikke vart ferdigstilt på sørlandet hos Nordic Boats grunnet sykdom.

 

Det er riktig at Magnar Reigstad undertegnet avtale om å ta båten tilbake. Dette fordi han hadde flere mulige kjøpere til båten. Men hvem vil vel kjøpe en båt man ikke får lov å prøvekjøre først? Reigstad hadde også en kjøper som kunne komme og se på båten, men dette vart ikke akseptert. Båten måtte kjøpes av Reigstad slik den stod på land uten noe prøvekjøring. Dette ga Reigstad mistanker om at noe var galt med motoren som båteier ikke har opplyst om. Dette fikk jo jeg bekreftet senere da jeg som bor i sogn fikk forespørsel om å komme til Stavanger for å montere ny motor i båten. Er det ingen nærmere som kan gjøre en sånn jobb? Jeg takket nei til jobben etterhvert grunnet frykt for å ikke få oppgjør.

 

Gjermund her har laget en stor svertekampanje mot Kloster Patrol båtene. Dette er ødeleggende for oss som bygger båtene i dag. Han ringer også rundt til andre Kloster Patrol kunder for å svartmale Reigstad og Kloster Patrol konseptet.

 

Han nevner også Kloster Patrol 36 som Reigstad har hatt under bygging. Denne kunne nok ikke leveres våren 2012 grunnet at den vart påbegynt i 2012. Har snakket med kjøper av denne båten. Den skulle leveres sommeren 2013, men grunnet at Reigstad vart sjuk så var den noe forsinket. Dette er noe som kan skje alle. Båten har vært klar en stund nå, og kjøper er godt fornøyd med båten, og vil bli overlevert om ikke lenge.

 

håper vi ikke hører flere av Gjermund Meltveit's løgner....

Link to post
Share on other sites

  • Båten var ikkje påbegynt av Nordic Boat når den siste kontrakten som vises her vart skreven Kun støpt av Sør komp noe den og var første gang me tok kontakt med Reigstad for kjøp av båt .. (Men båten skulle vært levert på dette tidspunkt og ca 600000 var forhandsbetalt)

    Grunnen til at Sør komp er representert i denne kontrakten er at dei hadde støpt båten og hadde ikkje fått betalt..

    Grunne til at Nordic boat er representer i denne kontrakte var at Reigstad hadde ikkje gjort opp for arbeid som Nordic Boat hadde gjort på byggetrinn før vår båt.. Og at Nordic boat satt på deler som Reigstad måtte ha for å bygge vår båt ( tror det var noe vindu og rekke gr

  • Reigstad har alltid hatt stående invitasjon til å besikte båten, men i stor del av denne tiden stod båten på land så prøvkjøring hadde kostet ein del penger i frakt ..

    Reigstad ville ha båten opp til Halsnøy for å prøve å selge den .. Det hadde han og mulighet til visst han hadde ordnet (Bilbrev) slik at me kunne reigstrere båten før me gav den i fra oss.. Etter at båten omsider blei reigstert i 2012 fikk Reigstad muligheten til å få båten opp til Halsnøy for å fikse opp å selge båten, me møtte han i Stavanger da han var på gjennomreise og hadde med eit kontraktsforslag, hørte ikkje meir fra han ...

  • Eg har ikkje tall på hvor mange ganger Reigstad har fortald meg at NÅ har han ein kunde på denne båten slik at han kan kjøpe den tilbake...

    Eller hvor mange ganger han har solgt Kloster Patrol konseptet eller hvor mange ganger Lending skulle kjøpe Kloster worker 40 konseptet av han ..

    Han oppnådde ivertfall det han ville, og det var å kjøpe tid.. Og me var idioter som heile tiden beit på .. Men ein håper vel heilt til slutt ..

  • Me prøvde i Feb å gi Reigstad ein mulighet til å reparere Båten hvor me skulle betale Lending for å utføre utbetringene som må gjøres .

    Forslaget var så at Lending skulle tilbakebetale oss med penger som Reigstad skulle fått av Lending ved evt salg av Kloster Patrol båter ..

    Dette viste seg umuleg da det viser seg at det ikkje er Reigstad som eiger Kloster Patrol formene . Men ei privat person som har finansiert utviklingen av desse..

  • Det er heilt rigtig at me nå bytter motor på båten sjølv om den orginale kun hadde 196timer

    Det har sin grunn at vår ein gang DRØMME båt (kloster patrol p28) skulle marsje 30 knop ... Men til vår store skuffelse toppet på 31 knop og marsjet på ca 25 knop ..

    Nå har me begynt ein total overhaling/utbetring av feiler og mangler av denne båten og det inkluderer blant annet ein splitter ny D6 400 hk ..

    (Vurderer å lage ein tråd her inne på det med god beskrivelse av før og nå)

  • P36 1-1,5 år forsinket da er det heilt normalt i båtbransjen ??

    Er det Reigstad som vart sjuk,, er det kun han 1 mann som bygger båten

Før du Lending kommer med flere påstander om løgner oppfordrer eg deg i å ta kontakt med dei 2 andre som har skrevet under på den kontrakten..

Men forbered deg på å hørre ein annen sannhet enn den Reigstad tydelegvis forer deg med ..

Og hadde du tatt deg turen ned til oss for å se på båten så hadde du muligens og hatt eit annet syn på saken ......

 

PS det var ikkje eg som har startet denne tråden ....

 

 

Redigert av Gjermund12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gud bedre og hjelpe meg. Det fantes en gang et lite og lykkelig land hvor folk gikk rundt og smilte til hverandre, og var glade og fornøyde med det lille som de hadde av verdier, og hvor moral og etikk sto høyt i kurs. Så kom styggedommen til dette lille lykkelandet " oljå " Da ble menneskene i dette lille landet rike og folk kunne endeligt kjøpe hva de ville.

 

Men så skjedde det noe rart i dette så engang lykkelige landet, Menneskene sluttet å smile og en ny Hobby ble innført av innbyggerene. Nabokrangling og konkuranse om hvem som klarte å svindle, trikse og lure mest mulig penger ut av hverandre.

 

Vi kan i dag dessverre sammenlinge oss med det landet som vi før i tiden kalte verdens mest korruppte land....Albania.

Moral og etikk er blitt totalt fraværendes hos de aller fleste innbyggerene i dag. Og ikke tør vi heller lenger si hva vi mener om ting som opptar oss.

Redigert av Onkel Lars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...