Teerex Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Harstad har flere fyllekaier for bensin (og diesel). Harstad Båtforening i Hagan (mellom Trondenes og Berg). Samt i Harstadbotn, innimellom flytebryggene. Er vel to fyllekaier der. Redigert 5.Juni.2014 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Vi har jo også statoil ved tromsøsundbrua, der er det vel bare 20 meter å bære, og helt fint å klappe til kai. Men tenk at de i distriktene har bedre båtfyllesteder enn hovedstaden i nord.. vel vel ;-) hehe Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Hal 9000 Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Jeg vet om de i Harstad, men fant bare Skjervøy som neste fylleplass for bensin på brygge. Er det fylling ved sjøen på skattørja? Har hørt rykter om fylling på bjarkøy vet teerex noe om det? Oversikten på gjestehavner inneholder mange feil på de plassene som jeg kjenner til, og det mangler enkelte gjestehavner også. Link to post
Teerex Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Bjarkøy har vel fortsatt pumpe ved kaia (det var iallefall ifjor), men man må bære bensinkanner noen meter da. Samme som Stonglandseidet. Bare å evt. ringe Bjarkøy Handel. Men er jo ikke så langt fra Harstad da. Nå har jeg kjørt over 1000 nautiske mil sier kartplottern. På 85 timer. Redigert 5.Juni.2014 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hal 9000 Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Takk for info om pumpene! Jeg har båten i austerfjorden og tenkte det blir en finere tur å gå på yttersia av grytøy, å slippe omveien innom hagan. Link to post
Teerex Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 (redigert) Har ikke vært på Bjarkøy denne sesongen men drar kanskje innom der idag eller i morgen. Så ville jo ha ringt Bjarkøy Handel og spurt, hvis du er helt nødt til å fylle der (vet ikke om de driver pumpene men de kan iallefall svare). Men Stonglandseidet er jo ikke langt unna. Redigert 6.Juni.2014 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Bunker Oil har tappetut på flytebrygga, helt innerst, lengst "sør" i båthavna. Kortterminalen står oppe på land. Skal nevnes at jeg bare raskt svingte forbi her for 2 uker siden - men den virket å være i drift. Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Ustabile værforhold i ettermiddag/kveld nord for Harstad. Vind, bølger og tåke. Måtte avbryte tur til Bjarkøy. Det snur fort her i nord. Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TasleT Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Jeg så på værmeldingen at neste utfart for meg neppe blir før på søndag / mandag. Litt for mye vind (opptil 7-10 m/s) enda. Det gjør ikke meg så veldig mye, men triveligere på sjøen med maks 5 m/sek (15-20 km/h) vind. På Sandnessundbrua viste måleren 9 m/sek. Tåke er heller ikke praktisk, lite å se.... Har i alle fall bunkret diesel fra bensinstasjon, så alt er klart. Literpris kr 11,58 for anleggsdiesel. Og GoPro'en er fulladet til neste tur! http://www.tore.aasli.no Link to post
Hal 9000 Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Glad vi ikke tok noen tur med båt i går, kom litt vind etterfulgt av skodde sigende inn gullesfjorden:( chrisrik skrev On 6.6.2014 at 15.19: Bunker Oil har tappetut på flytebrygga, helt innerst, lengst "sør" i båthavna. Kortterminalen står oppe på land. Skal nevnes at jeg bare raskt svingte forbi her for 2 uker siden - men den virket å være i drift. Kjempegreier! Da er det ikke så vanskelig å få fyllt allikevel hvis været tillater en Tromsø tur. Madamen får shoppet og ongan får en tur i lekeland:) Link to post
Teerex Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Husk shopping på Jula Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hal 9000 Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 teerex skrev On 7.6.2014 at 0.24: Husk shopping på Jula Må innom jula ja, alt for mye spennende og billige saker der. Men kanskje greit å finne ut på forhånd hva man skal ha, eller så trengs det en maxi-taxi for å få med seg allt;) Link to post
chrisrik Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 (redigert) Kveldstru til Malangen brygger, fine forhold men mye skit i vannet, spesielt i strømutsatte steder. Mye tangklumper, kvister. Ja til og med stokker! Ha øynene åpen når dere farter rundt. Er det "Hunddagene" som nærmer seg? :-) Redigert 8.Juni.2014 av chrisrik (see edit history) Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Folk I Båt Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Hei Chris. Er nok Målselva som spyr ut en del greier. Sist det var storflom i elva lå det en eldre ankerhandler inne på fjorden og samla opp det verste. Kommer litt av hvert. Kabeltromler, hele trær, småbåter og en og annen villfaren Øverbygding. Link to post
TasleT Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Folk I Båt skrev On 8.6.2014 at 10.55: Hei Chris. Er nok Målselva som spyr ut en del greier. Sist det var storflom i elva lå det en eldre ankerhandler inne på fjorden og samla opp det verste. Kommer litt av hvert. Kabeltromler, hele trær, småbåter og en og annen villfaren Øverbygding. Så på TV at Målselva er flomdiger i disse dager, med full snøsmelting langs hele vassdraget opp til fjells. http://www.tore.aasli.no Link to post
chrisrik Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Folk I Båt skrev On 8.6.2014 at 10.55: Hei Chris. Er nok Målselva som spyr ut en del greier. Sist det var storflom i elva lå det en eldre ankerhandler inne på fjorden og samla opp det verste. Kommer litt av hvert. Kabeltromler, hele trær, småbåter og en og annen villfaren Øverbygding. fanastisk Dette forklarer jo saken veldig greit. Må innrømme at jeg stussa når vi suste forbi et kratt (!) som fløyt midtfjords... Men nå skjønner jeg jo at det var en villfarn øverbygding som fløyt med hatten sin over vannskorpa. Idag er det verandatid, ajourføring av loggbok etter de siste turer. Her er et bilde fra hjemturen, klokken er vel her litt over 23:59 - på tur ut Malangsfjorden før vi runder odden og setter kursen mot Rya: Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Hal 9000 Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Er det noen fine plasser å leie hytte mellom stonglandseidet og Tromsø? Link to post
chrisrik Svart 24.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Lite båt her den siste tiden. Montert tankmåler (endelig), som jeg må få testa - håper været klinker til mot helga. Vært litt trasig den siste tiden, kajakken ble bløtet i helga. Forsåvidt skipperen også, bølgene ble såpass at det sprutet både hit og dit. Men vi gir ikke opp! Hal 9000 skrev On 24.6.2014 at 18.11: Er det noen fine plasser å leie hytte mellom stonglandseidet og Tromsø? Spørs når hva du betaler. Jeg skal okkupere hytta til fattern på Dyrøya en periode - der kan vi sikkert bli enig. Jeg trenger jo båtbensin... Ut over det har man jo Malangen (ved Malangen Brygger) - der kan jeg også formidle kontakt vdr hytteleie. PM meg om dette er interessant Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Sommeren som forsvant.. satser på at den kommer tilbake i juli iallefall Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 24.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 teerex skrev On 24.6.2014 at 19.19: Sommeren som forsvant.. satser på at den kommer tilbake i juli iallefall Hvordan gikk det med omprogrammeringen teerex? Er 40 knuter passert? :-) Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 (redigert) Venter på boksen nå.. er iallefall blitt 5 båtlapper fattigere hittil (inkl kr 500 i frakt tur/retur for pakke som veier 0.5 kg). Det ender sikkert med moms og greier også, med min flaks Mye kroner pr. hest... men slik er det nå engang. Alle kan jo ikke ha store motorer med stort tuningpotensiale. Dessuten kjøpte jeg jo reserveboks på ebay for drøyt 2 båtlapper for å unngå å bli sittende uten båt i verste fall. Men den funker iallefall utmerket. Får sende den også til Lundins og be om kvantumsrabatt. Sikkert flere i landet som kunne ha tenkt seg mere hk. Det tar forresten 2 uker å sende pakke til Sverige. Går jo stort sett kjappere mellom USA og Norge. Redigert 24.Juni.2014 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 24.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Det koster å ha det moro :-) kanskje jeg skulle lukta på dette til høsten... Jeg lukter jo på 50-tallet, men usikker på om det er hestene eller bedre propping/heising som kanskje gir meg dette. Husk å legg ut erfaringene dine! Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
chrisrik Svart 24.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 (redigert) Henger litt etter med redigeringen... her er et tappert forsøk fra turen til Gåsvær - slutten av mai. Starten ble helt krisedårlig - og filmen ble litt for lang. Neste bli bedre (Malangen-turen). Kun full gass i et par sekunder nært 5 minutter utti filmen. Kamerafestet har jeg heller ikke fått bra. Går og venter på nytt, som forhåpentligvis ikke er like ømfintlig for småvibrasjoner - ser ut som at vi er i veldig høy sjø hele turen... Redigert 24.Juni.2014 av chrisrik (see edit history) Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 (redigert) Har interessante erfaringer fra en kompis med Silver 650 Eagle "alufiberbåt" og Verado 135. Med omprogrammering til ca 235 hk (Lundins "racingprogram") greide han nesten å runde 50 knop under optimale forhold. Men den motoren er jo helt ekstremt tuningsvillig (det er jo egentlig en nedtunet 200 hk kompressormotor). En Askeladden 605 Explorer med samme motor (verado 150) prøvde samme motorstyringen som sto i Silver-båten. Med større propell økte jo toppfarten ganske betraktelig på den også, samtidig som forbruket ved marsjfart sank i forhold til det opprinnelige 150 hk-programmet. Jeg ønsker jo bare øke toppfarten fra 70 til 75 km/t så det er jo ikke rare greiene i forhold. Ca det samme som mopeden min greier på flatmark Redigert 24.Juni.2014 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 24.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 Det er de siste knopene som virkelig betyr noe hehe, men også de som er tyngst å nå. Kjenning hadde på samme skroget som meg 2x225 etec HO, han gjorde da 62 knop mener jeg. Dette var ikke trygge knop må sies. Men fra 48 til 62, 14 knop krever det altså bortimot 250 hester... Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn