Jump to content

Noen med Erfaringer - Nasa Clipper BM-1 batterimonitor?


Copernicus

Recommended Posts

Lars H. skrev Just now:

Det er nok en mulighet. Glem alt med % visning og hold deg til hva battmeteret sier om Ah. Dette battmeteret er en billigutgave. Jeg kvittet meg med det og kjøpte et fra Victron.

 

Kjøpte først en NASA, men leste noe om dette med lithium. Fikk heldigvis sendt det tilbake og kjøpte heller en Victron. Ikke kommet meg så langt at jeg har fått den montert ennå. Men det kommer, har akkurat byttet dynamo og holder på å klargjøre for lithium, så jeg er ennå i tenke/planlegge gropa.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
On 27/04/2017 at 4:22 PM, Kjellg said:

 

Kjøpte først en NASA, men leste noe om dette med lithium. Fikk heldigvis sendt det tilbake og kjøpte heller en Victron. Ikke kommet meg så langt at jeg har fått den montert ennå. Men det kommer, har akkurat byttet dynamo og holder på å klargjøre for lithium, så jeg er ennå i tenke/planlegge gropa.

 

Tiden går og jeg kjøpte aldri en heller - og nå overlevde jeg sommeren uten. Så er fristet til å se om det kommer noe laget for lithiumbatterier. Men har ikke hørt om noe enda. Har forsåvidt vent meg til å lese lithiumen også utifra voltstyrken.

Link to post
Share on other sites

stkris skrev 23 minutter siden:

 

Tiden går og jeg kjøpte aldri en heller - og nå overlevde jeg sommeren uten. Så er fristet til å se om det kommer noe laget for lithiumbatterier. Men har ikke hørt om noe enda. Har forsåvidt vent meg til å lese lithiumen også utifra voltstyrken.

Victron støtter LFP. Fikk omsider montert min og skjønner vel egentlig ikke hvorfor jeg ikke har gjort det for lenge siden. Virkelig en bra sak det der. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...