Jump to content

Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera)


SoBo

Recommended Posts

Hei igjen Ruben og takk.

 

Når det gjelder kalesjen, så fjerner du ikke gammel tråd.

Det vil bare føre til lekkasjer pga. nålhulla i duken.

Tråd fåes kjøpt hos din lokale kalesjemaker (dersom du har en slik en i nærheten)

Eller her: http://www.seasea.no/Dekksutstyr/Kalesjeutstyr/Kalesjestoff - http://www.seaside.nu/nb/kalesjestoff-og-som/trad-kalesje-tape/sytrad-300-m.html

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeldingene alle sammen :smiley: Hjelper seg nå.

navid: ja jeg har torbotrykksmåler på motorene.

Disse viser ikke helt likt men ca 1,7 bar på full pudding, mener jeg å huske.

Ser i "boka" at ved 2800 omdr. så skal det være 179kPascal som tilsvarer 1,79 bar

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

............ ca 1,7 bar på full pudding, mener jeg å huske.

Såpass høyt trykk ja. Har selv tenkt å montere indikatorer for å måle turbotrykket. Men jeg er usikker på hvor jeg skal montere sensoren, eller om jeg kanskje skal montere indikatoren rett på manifoilen. Hvordan har du løst din installasjon?

Link to post
Share on other sites

Smått, smått.

Har byttet ut pærene i instrumentene (bortsett fra turtellere, disse var av annen type) med slike kaldhvite LED.

For å få dempet dette lyset lakket jeg dem med Biltema sine baklyslakk i to strøk.

 

bilde

 

Det er ikke så mye lys som det kan virke i instrumentene.

Bildet er tatt med lang lukketid og mørkt rom.

 

bilde

 

Er også ganske fornøyd med hvordan princess har ordnet "kablingen" bak instrumentpanelet.

Alt var "sydd" pent sammen og koblet via kontakter.

Var bare å plugge ifra. Har beholdt "tufsa" da ingenting var irret og jeg trang minimalt med ombygging

for å få dette til å passe i det nye panelet,

 

bilde

 

FF...

Link to post
Share on other sites

Var med tanke på nattsynet ja. Disse hvite LED pærene ga litt vel sterkt lys, så lakken gjorde susen.

Bildet bedrar en del med tanke på lysstyrken.

 

 

 

Har byttet ut pærene i instrumentene (bortsett fra turtellere, disse var av annen type)

Så må jeg stramme opp en av de ansatte igjen, grrrr. Pærene i turtellerne er av samme sort som resten av instrumentene,

bare med sokkel av annet utseende.

Må gjøre alt sjøl ser det ut til. Flere LED pærer må skaffes :yesnod:

Link to post
Share on other sites

 

 

Smart å lakke pærene, hvor fikk du tak i Led T5 wedge?

 

Hei KDB.

 

Pærene fåes bl.a på Jula som 2 pk. http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/kjoretoybelysning/led-parer/led-pare-619395/

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så har jeg skummet igjennom denne herlige tråden din, og mange tips og hint er bokmerket under forskjellige temaer. Så langt har jeg vel observert at du ikke driver med keramikk og baking. Ellers er det vel ikke noe fagfelt du ikke behersker? For ikke å snakke om kreative designløsninger. Jeg bøyer meg seg i pussestøvet

 

Så til den gemene hop av båtfolket

Hmm, er det ikke denne måneden det innstilles til Årets båtentusiast?

Redigert av Dorsken (see edit history)
Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...