Jump to content

Sjøen for alle 2013


olews

Recommended Posts

Skal noen på sjøen for alle 2013 på Fornebu ?

 

Jeg drar i år med forhåpninger om at det blir bra og slik magisk stemning det var på Sjølyst.

 

De siste årene har jeg kommet hjem fra Lillestrøm med tanken "all time low" og det er jo trist. Kanskje trenden brytes med et mindre opplegg og mer intim atmosfære.

Akkurat den samme kritikken finner vi i London der flytting fra Earls Court til Excel medførte at folk savnet stemningen. Kanskje Telenor Arena kan gi noe av det samme tilbake som vi hadde på Sjølyst ?

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Hadde heller aldri godfølelsen på Lillestrøm.

Synes det tapte seg hvert år. Fikk "synkende skip" følelse.

 

Håper også trender snur nå. Utstillerene virker positive også etter det jeg har hørt.

Ikke noen ulempe for min del at det er 5 min hjemmefra også :)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tar absolutt turen i år. Droppet Sjøen for alle i fjor, først og fremst fordi jeg var på messen i Gøteborg i fjor. Jeg er spent på hvordan det vil fungere i Telenor Arena, tror det kan bli bra.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Nei, nå tror jeg at jeg gir meg med disse messebesøken. Jeg har ingen planer om båtkjøp, og de siste årene på messen har jeg bare gått forbi alle båtene for å se om det har vært noen smarte duppeditter å bruke penger på. Men slikt er det blitt mye mindre av, og jeg har jo det meste allerede. Med pensjonistrabatt på inngangsbilleten og 5 min kjøring hjemmefra til Lillestrøm, var det greit, men med bompenger og gjennom Oslo til Fornebu, gidder jeg ikke lenger.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nei, nå tror jeg at jeg gir meg med disse messebesøken. Jeg har ingen planer om båtkjøp, og de siste årene på messen har jeg bare gått forbi alle båtene for å se om det har vært noen smarte duppeditter å bruke penger på. Men slikt er det blitt mye mindre av, og jeg har jo det meste allerede. Med pensjonistrabatt på inngangsbilleten og 5 min kjøring hjemmefra til Lillestrøm, var det greit, men med bompenger og gjennom Oslo til Fornebu, gidder jeg ikke lenger.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Dette regner jeg med er helt og holdent opp til deg å vurdere. Tror ingen tar anstøt uansett hva utfallet blir.

 

For egen del tror jeg flyttingen er bra. Vi har jo lenge hørt at utstillere faller fra en etter en pga høye kostnader på Lillestrøm. Gleder meg til årets messe.

Link to post
Share on other sites

Er ikke bare båtmessa som skyr Lillestrøm. Messeleia er blitt for høy, og står ikke på noen måte i stil med hva gevinsten blir for utstillerne.

Har deltatt på flere "Eliaden" men selv der er mange av de små og flere av de store begynt å innse at slike messer er mer eller mindre passé.

Samme med de tyske messene... De skrumper inn år for år.

Tror at internett har overatt mye av "kundene".

(Som et apropos, tidligere reist jeg landt rundt i bobil og besøkte kunder over hele nordre del av landet (Møre til Kirkens) flere ganger pr. år, mens jeg i dag bruker telefon og internett, og oppnår det samme til en LANGT laver pris) :thumbsup:

 

Befinner meg vel i samme situ som Lars: Pensjonist som ikke har tenkt å bytte båt, og som har det meste av dippedutter :saint:

 

Og båtblader gir det viktigste av tips, siden er det bare å bruke nettet til å hente inn info.

Men klart: ROM-FØLELSEN får du jo ikke av å se bilder, i motsetning til å sitte INNE I båten :sailing:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal i vei. Blir kombinert se til båten (som ligger i boblehavn ved grensen Oslo/Asker), samt se på alt nytt som presenteres på messen :)

 

Forhåpentligvis kommer en eller annen forhandler med en ny modell diesel båt, med hard top, overnattingsmuligheter og marsjfart 60+ knop. Da kan jeg få noe nytt å drømme om. Goldfish? Noen?!

Redigert av Quaoar (see edit history)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nei, det er ikke så lett å finne plasser i nærheten av Telenor Arena. Du kan parkere i parkeringshuset på Lysakerlokket (hvis det er plass) det er da 12-15 minutters gange til arenaen, eller i IT-Fornebus parkeringshus som ligger et stykke forbi arenaen. Det beste er helt klart å bruke buss eller tog til Lysaker. Sånn sett var Lillestrøm MYE bedre!

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg tar meg en tur på torsdag. Havfrua vil være med, og det setter jeg stor pris på!

Artig å se hva den kommende lottogevinsten skal brukes på;-)

Drar dit for å se på flotte båter, duppeditter, kanskje få noen gode råd og gode tilbud....

Hvordan opplevelsen blir får vi ta når besøket er gjort...!

God fornøyelse til dere som skal dit! Alt som har med båtliv å gjøre er alltid trivelig:-)

Det nærmer seg sesong;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...