Jump to content

Sjøen for alle 2013


olews

Recommended Posts

Min far i 60 årene kikket også på den og kommenterte når han kikket inn skrogvinduene at "her var det ikke veldig hjemmekoselig" ;) hver sin smak og stil sa jeg...

Forøvrig mente han at føttene måtte ha krympet veldig de senere år, da han kommenterte båter som aquador 35, marex 350 etc mer virket som 30 fotere. Han har nok litt rett i det.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Veldig imponert over bavaria 32 sport.

Ståhaøyde i kabin, stor stikklugar, romslig motorrom, hyggelig pris.

Rederinnen ville ha en slik.

Ellers trivelig for første gang å krabbe oppi disse pilothouse båtene.

Som jeg hadde tenkt på forhånd, mye bortkastet plass, trangt innvendig. Men høyden gjorde likevel opplevelsen bra.

Har tenkt endel på daycruiser, men har nå slått det fra meg, høyde er viktigere enn jeg tidligere har tenkt.

*spare penger*

Link to post
Share on other sites

Jeg tok turen i ettermiddag. Synes det var ok, det er nok en fordel at det ikke føles så glissent som på Lillestrøm de seneste årene. Men strengt tatt så var det nokså fort gjort å gå to ganger rundt. Er likevel fornøyd; fikk kjøpt litt rimelig tauverk, bryggefendere på tilbud, og ikke minst ny håndholdt Standard Horizon HX851F VHF. Det siste trengte jeg, da jeg kun har en gammel VHF uten DSC fra før.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Den Goldfishen var skummel. Blondina på solsenga bak vil garantert havne i vannet når du gir gass. Rene utsettingsslippen! Er ellers helt enig med faren til sap_2000 i at interiøret så lite hjemmekoselig ut. Sånt er ikke noe for meg.

 

Synes ellers at det var for lite utvalg i duppeditter i år. Utstillerne hadde tydelig redusert messeutvalget. Håper på Lillestrøm igjen neste år.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Den Goldfishen var skummel. Blondina på solsenga bak vil garantert havne i vannet når du gir gass. Rene utsettingsslippen!

Er vel ikke så farlig det. På neste brygge står det garantert noen nye lettlivede blondiner som vil være med som hekkpryd, hehe ;)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tips!

En rabattert billett er tilgjengelig fra:

http://www.online.no/innhold/rabattbillett_sjoen_for_alle.jsp

Kr 100 for voksen (KR50 rebatt)

 

Satalog ...

Glem ikke at de også gir rabatt på hønnørbillett. Jeg printet ut Telenors rabattkupong og slapp inn for totalt kr.50,-. Men stort mer synes jeg ikke det var verdt heller.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Hyggelig messe, men enig med flere at det er alt for trangt. Parkering er jo et kapittel for seg, sto i kø en time for så å bli vist videre da alt var fullt. Vil vel påstå at ikke alt ligger til rette for en så stor utstilling på Telenor arena dessverre...

Link to post
Share on other sites

Fikk også vært på messa, da jeg var på møte i Oslo. Synes Quicksilver sin Activ 705 Cruiser var en flott sak, hadde visst blitt valgt til "Boat of the Year 2013". Masse utstyr og ikke gal pris heller. Så det er kanskje noe man kan vurdere med tid og stunder. Eneste jeg ikke helt likte med den var dørken i kabinen, hvor det bare var løse teak-lingnende plater som bare lå over stuerommet under. Men selgeren overbeviste om at dette ikke skranglet under gange. Mulig det ikke gjør det i Oslofjorden, men tror jeg skal få det til i Varangerfjorden. Den var prerigget med Verado 150.

Link to post
Share on other sites

Fin messe, men synes faktisk det var bedre på Lillestrøm! Logistikkmessig synes jeg ikke Telenor Arena fungerer til messe, og av samme grunn er jeg veldig glad for at barna ikke var med i år. Skulle ønske det var mer duppedingser å se på. Men fikk sett på det viktigste hvertfall.

Link to post
Share on other sites

Var på messen i dag. Jeg syntes den var helt ok. Tja, eller temmelig bra. Om det var noe negativt, så var det at jeg savnet flere båter i 35-45 fots størrelser. Det tror jeg var det eneste jeg savnet. Kom dit i 11-tiden, og var der i ca. 3 timer. Da følte jeg at jeg hadde fått med meg det meste. Også rukket å bruke en 20+ båtlapper :lipseal:

Saga 365, for en flott båt! :clap: Den ble jeg skikkelig imponert over! Ståhøyde over alt (jeg er 194 høy). Adskilt dusjrom. Mange smarte løsninger.

 

Bonus for maten i kioskene. Sushien var fersk og helt ok!

Link to post
Share on other sites

Messa var for trang. Det var for mange flaskehalser ved forflytting rundt i lokalet, vi ble stående og stampe i kø.

 

Når det er sagt, var det som var der greit nok. Gjorde et greit kjøp av bunnstoff og div småtteri for å kunne forsvare turen, mens det selvsagt ble litt godag mann økseskaft fra et par selgere som ikke forstår sine egne produkter utover hva som står i "quick introduction"-hefter.

 

Kort sagt, greit nok. Lite trolig vi tar turen neste år, har større sans for "Båter i sjøen" samt Gøteborg.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Jeg var ihvertfall godt fornøyd med messa. Ikke så bra som Sjølyst, men mer "hjemmekoselig" en Lillestrøm. Ikke tvil om at det blir for lite plass. Flere selgere sa at de ikke fikk med seg alt de kunne ønske. Men det de hadde tatt med seg var delikat presentert og jeg fikk den hjelpa jeg trengte.

Merker forøvrig at det er noe rituelt over disse båtmessene for min del. Går en fast runde med faste båter.

Targa er alltid med på runden, 27.1 er bare en flott og kompakt båt med smarte løsninger:

20130316_161656.jpg

 

Men siden jeg er 1.93 blir det vel trangt under dekk.

 

Jeg synes heller ikke det er spesielt merkelig at Marex vinner priser. Fytte rakkern for en båt.

20130316_171106.jpg

 

Jeg håper en dag jeg kan eie noe så flott. Når det er sagt synes jeg min snart 30 år gamle Nord West 900 klarer seg bra i forhold. Det meste er selvfølgelig nyere, finere og litt smartere i Marex'en, men den føles ikke så mye større ut en NW'en.

 

Men mest tid brukte jeg ved denne:

20130316_173203.jpg

 

Det må være drømmejolla. Jeg satt fint på dørken uten å få bommen i knotten. Importøren ga meg et tilbud på 35 båtpenger på utstillingemodellen med high performance seilpakke (inkl. fokk). Da måtte jeg virkelig gå noen runder med meg selv for å holde igjen. Men det blir nok av utgifter fremover, så dette kan ikke prioriteres. Dessverre er det ikke mange brukte av disse på markedet (send meg IM hvis du vet om en).

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...