Jump to content

Sjøen for alle 2013


olews

Recommended Posts

Walker Bay har også jeg lyst på. Et fint leketøy for far, pluss en god plattform for å lære ungene å seile. Synd den er såpass dyr som den er.

 

For min del ble det en Maritim 277Cm gummibåt til 2990,- i stedet for å dekke de helt basale transportbehovene (fra båt på svai og inn til land max 20 ganger pr. år...).

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Tror ikke jeg husker feil om Walker Bay er en gjenganger på Finn, kan nok spare en god slump båtpenger på det.

 

33K med RID og seilpakke, dog uten fokke, hos forhandler, da var messetilbudet bob-bob.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40349362

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og rekorden på Sjølyst var ?

Over 100.000 vel, husker ikke helt årstallet og eksakt antall. I gamle dager var det flere : "Den første utstillingen ble arrangert på Frognerstranda i Oslo i 1956 og hadde 25 000 besøkende."

 

 

Båtmesser er ikke hva det var.

 

 

Litt bakgrunnsinfo :

 

Arrangert første gang på Strandpromenaden ved Kongen i august 1956. 25.000 personer besøkte messen.

Arrangert for andre gang i 1961 på forsommeren i Njårdhallen.

I 1963 flyttet Sjøen for alle til Norges Varemess på Sjølyst. 60.000 personer besøkte messen.

Fra 1967 ble Sjøen for alle arrangert hvert år.

114.400 personer besøkte Sjøen for alle i 1977.

 

Fra : www.batavisa.no

Redigert av olews (see edit history)

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

For to år siden holdt båtmessa til på Sjølyst, men det ble for dårlig plass. Fjorårets båtmesse i Varemessa var en suksess med 56 000 besøkende, og Høve tror det blir flere i år.

– Vi regner med 70 000. Det spiller ingen rolle at det ligger i innlandet, for det er hit de båtinteresserte kommer, sier Høve.

 

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article905832.ece

 

Artikkel fra 2004. Tolker til at siste messe på Sjølyst ble avholdt rundt 2002(?), men at besøkstall aldri har vært over 100 000.

 

Edit: Ser at det har vært gyldne år rundt den tida jeg ble født. :thumbsup:

Redigert av ModeraTore (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Tidenes skuffelse!!!

Jeg hadde store forhåpninger til Telenor Arena. Men lite og trangt og varmt ødela alle forhåpninger.

En venn av meg hadde med barnevogn til 3-åringen sin. De reiste hjem etter en time.

- Båtprodusentene mangler bredde i utstillingn sin. Spesielt større motor- og seilbåter.

- vanskelig å komme fram på galleriet (håpløst med barnevogn)

- Ingen steder å kjøpe skikkelig mat. Bare pølseboder.

- Ingen steder å sette seg ned foruten tribuneplass.

 

Neste år burde de kalle messen: "Sjøen for alle som er unge og spreke"

- eller flytte tilbake til Lillestrøm!

Link to post
Share on other sites

Tidenes skuffelse!!!

Jeg hadde store forhåpninger til Telenor Arena. Men lite og trangt og varmt ødela alle forhåpninger.

En venn av meg hadde med barnevogn til 3-åringen sin. De reiste hjem etter en time.

- Båtprodusentene mangler bredde i utstillingn sin. Spesielt større motor- og seilbåter.

- vanskelig å komme fram på galleriet (håpløst med barnevogn)

- Ingen steder å kjøpe skikkelig mat. Bare pølseboder.

- Ingen steder å sette seg ned foruten tribuneplass.

 

Neste år burde de kalle messen: "Sjøen for alle som er unge og spreke"

- eller flytte tilbake til Lillestrøm!

Ser vi har forskjellig oppfatning av messa. Etter mine behov var den helt super. Messa er nok ikke myntet på barnevogner eller rullestolbrukere. Det skal du ha. Synd du ikke fant resturant den da. Den var åpen og hadde stor meny. Den lå oppe i etasjene. Både der og på alle tribuneplassene var det mulig å sitte ned.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Var der med barnevogn vi og, men mange hyggelige hjelpsomme folk der så det gikk greit. Ganske fornøyd egentlig, endte opp med nye papirkart og redningsvest til datra med Elias på... skulle gjerne hatt med en askeladden p66 hjem, får bli neste gang.

 

Maten var dog dårlig.

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Hei,

 

Mitt først innlegg på Båtplassen ble i tråden; Sjøen for alle 2013 :-)

Har gledet meg nå i flere uker til den messen. Båt er solgt og på jakt etter ny :-) ( fra snekke til motorbåt)

Har gått fra en Biam 800 og ønsker og se nærmere på denne "landeplagen" Bavaria 29 Sport.

 

Noen som har vært der og bemerket seg noen gode messe tilbud? Tenker for eks på gummi jolle/rib.

Link to post
Share on other sites

Eneste mulighet for " parkering" av egen båt, må bli på bryggeanlegget på Sørenga, hvis det er ledig plass der. Ellers, hvis du har jolle, kan du jo legge til på kommunebrygga på Hovedøya og "ro" inn til utstillingen.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...