Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Takker så meget for all info karer! Vi suger det opp som tørre stamper ;)

 

Har et problem jeg tenkte jeg kunne høre om noen kan hjelpe...

 

Har raymarine C127 nede og C125 oppe.

Vi har brukt mange timer for og få oppsettet og visninger slik vi vil ha det. Nå, oppe så er det ikke synket. Tenker på kartbilder, visninger, layers, data bar osv.

Har sett litt i boka, men ikke funnet...

Det må vel være mulighet for at innstillinger som gjøres nede også endres opp og evt omvendt?

 

C127 nede er satt som master.

Hadde vært flott om noen visste dette :)

 

Nå ble det litt kjølig, så jeg går ned en etasje snart tror jeg, brrrrr

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Vi vurderer Sønderborg.

 

Har muligens en kompis som vil komme nedover på torsdag kveld, og da er vel Århus et bra sted og fly til?

Ikke noe vits og kjøre for langt i kveld da i så fall selv om nattseilas er gøy i flott vær :)

 

Skulle gjerne hatt DK gjesteflagg, men de hadde ikke det i butikken i NL. Kjøper ved første mulighet i DK :)

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Uha, det ser da nærmest perfekt ud! Jeg synes, at flybridge er en herlig opfindelse. At sejle ude på sådan en skøn dag - og så kunne gå ned i varmen når det bliver lidt mørkt og koldt. Herligt.

 

Hvis I vælger Sønderborg, så skal i lægge kursen lidt til bagbord nu og sejle mellem Jylland og Als. Alternativt holde nuværende kurs uden om Als og herefter fx Assens. Her er hvad jeg fandt om bunkring i Assens:

 

Brændstof:
Tankning af diesel sker fra container imellem bro A og B. her skal man rette henvendelse til havnekontoret på
+ 45 2169 1567

 

Der skal nok ringes i forvejen for at være sikker på at få noget, tænker jeg...

 

 

http://www.assens-marina.dk/

Link to post
Share on other sites

Hvis I skal møde en kammerat, så vil jeg foreslå at han flyver til Århus (Tirstrup).

 

Der er ruter fra både Gardermoen (British Airways) og Rygge (RyanAir) til Tirstrup. Herfra er der ganske langt til Århus, men væsentlig kortere til både Grenå (stor fiskehavn) og Ebeltoft (hyggeligt byhavn i charmerende omgivelser...)

 

Så hvis I tager til Ebeltoft (alternativt Grenå) og han flyver til Tirstrup og herefter taxa/bus til jer, så passer det rigtig fint!

 

http://www.aar.dk/default.asp?id=127

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du mener dette, Polarn ;)

 

qy6u8ejy.jpg

 

Nesten som flygeledere, eller bedre sagt båtledere dette her.

 

Vi skal studere litt kart, MA.

Har vært opptatt med og ta bilder samt gå på toalettet da vi så dette militærskipet komme mot oss på AIS'en.

Heldigvis har jeg nesten en kilo med dokumenter, fakturaer, erklæringer og noen flotte stempler ;)

 

De kikket godt på oss. Jeg regner med de har utstyr som kan se at jeg ikke har barbert med på noen dager, lol...

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

@Polarn. Har gått på track helt siden kielfjorden vi, så tipper det er AISen som var nervøs. Så det blafret i skjermen når dette skipet nærmet seg.... Kanskje iPad fikk hikke av der deutsche marine schiffe??

 

@Major Andy. Vi debatterer om Sønderborg vs Assens som du foreslo.

Vi har ikke sovet mer enn noen timer på mange dager nå, så kunne tenkt oss et sted med litt fasiliteter i kveld. Restaurant og kanskje en matbutikk i morgen...

 

Hva bør vi da velge av Assens og Sønderborg?.

 

Tuuuuusen takk for hjelpen allesammen :)

 

SAP og Bavblakken

 

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Sønderborg ligger i en kanal som dere kan gå ut av i morgen med en koselig by. Assens virker å være en havn ment for lasteskip, ikke fullt så koselig. Aldri vært på noen av stedene.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Det ser jo litt landlig ut der nede, Sønderborg er sikkert midt i blinken men det er en god omvei og, angående fasiliteter så tenker jeg at det nok ikke er så stort dere får utav dem uansett, kommer vel langt med ei god kneipe tenker jeg å de finnes jo omtrent over alt.

 

Klarer ikke å se for meg noe shopping og sightseeing på dere, et solid måltid og et snes med bayere å noen nye danske venner tror jeg holder plenty. bare dere får fortøyd trygt så søvnen er sikret.

Link to post
Share on other sites

SØNDERBORG HAVNE

Sønderborg lystbådehavn ligger smukt tæt ved skov og direkte ved sandstrand, hvor det blå flag vajer. Der er 15 min. gang til bycentrum. Der er bygget læmole mod NV. Desuden er servicebygningen blevet udvidet med fordobling af bade- og toiletfaciliteter, handicaptoilet, etablering af vaskeri, puslerum, koge- og opvaskerum, samt aftømningsmulighed for tørklosetter. De kan også benytte Dem af indkøbsmulighederne på havnen: Brændstof – proviant og bådudstyr. Der er grillplads, samt legeplads til børnene på havneområdet. Vi foretager ikke reservering af pladser.

Trafikhavnen bliver i sommermånederne flittigt benyttet af turistsejlere, som enten er for store til lysbådehavnen, eller som foretrækker miljøet fra trafikhavnen.

Sønderborg Lystbådehavn

Ringgade 2 6400 Sønderborg

Tlf. +45 74 42 93 92

+45 74 42 27 65

Fax +45 74 43 13 69

lystbaadehavnen(at)sonderborg.dk

Havnefoged

74 42 93 92

Fax

74 43 13 69

Internet

www.sonderborg.dk/marina

E-Mail

lystbaadehavnen(at)sonderborg.dk

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Sønderborg er valgt nu :)

Fikk ikke kontakt med Danish Control Center Andy ;)

 

Har lagt opp direkte rute til vestmerket S for Sønderborg nå. 14nm pluss videre inn i leden.

 

Tusen hjertelig takk. Vi blir helt overveldet her vi sitter :) :) :)

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hva med

 

SØNDERBORG LYSTBÅDEHAVN?

Sønderborg lystbådehavn ligger smukt tæt ved skov og direkte ved sandstrand, hvor det blå flag vajer. Der er 15 min. gang til bycentrum. Der er bygget læmole mod NV. Desuden er servicebygningen blevet udvidet med fordobling af bade- og toiletfaciliteter, handicaptoilet, etablering af vaskeri, puslerum, koge- og opvaskerum, samt aftømningsmulighed for tørklosetter. De kan også benytte Dem af indkøbsmulighederne på havnen: Brændstof – proviant og bådudstyr. Der er grillplads, samt legeplads til børnene på havneområdet. Vi foretager ikke reservering af pladser.

Trafikhavnen bliver i sommermånederne flittigt benyttet af turistsejlere, som enten er for store til lysbådehavnen, eller som foretrækker miljøet fra trafikhavnen.

Sønderborg Lystbådehavn
Ringgade 2 6400 Sønderborg
Tlf. +45 74 42 93 92
+45 74 42 27 65
Fax +45 74 43 13 69

Det er den havna dere får på styrbordside ved innløpet til Als Sund

Ellers er Sønderbord Byhavn rett før den brua på styrbord side.

SOENDERBORG BYHAVN

Sønderborg Havn
Sønderborg Havnekontor
Nørrebro 1A 6400 Sønderborg
Tlf. +45 74 42 27 65
havnen@sonderborg.dk

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...