baatsman Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Har du prøvt å legge fram sak mot Lunde i likhet og han svensken her? Tror du skulle ha møtt fjellet der... Trenger ikke legg frem sak mot Lunde. De fikser opp. Og det mener jeg. Klart en skulle vært uten reklamsjon, men når en først har det så fikser de det. Har hatt de på besøk nå i senhøst med en 4,5 år gml båt. Og det er en av grunnene til at de selger også. Men uansett, kjøper en ny båt sjekk lev/imp økonomi. Sparer en for mye dritt. Bruk D&B eller Lindorff. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ajax Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 De aller fleste er opptatt av at den dårlige investeringen båt er, er å ikke gjøre den enda dårligere. Har du ikke reklamert for å Bavaria er en bra investering her i dette forum? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 (redigert) Det her er helt helt feil. DU aner ikke når du skriver dette. Kjenner flere med disse merkene, og ingen av disse godtar feil. Dette er å forenklegjøre mennesker. De aller fleste er opptatt av at den dårlige investeringen båt er, er å ikke gjøre den enda dårligere. Selvfølgelig kan noen gi pokker. Dette faller på sin egen urimelighet. Du mener bestemt at servicemannen tar feil når han hevder at disse merkene ikke bare ville gitt etter og gitt kunden ny båt pluss en forholdsvis stor erstatning og kompensasjon for ferie, seiling til verft og en hel masse annet. Og denne bastante holdningen begrunner du med at du kjenner flere med disse merkene, som jeg antar betyr at du kjenner flere mennesker som eier slike båter, som ikke godtar feil. Vel, dersom jeg sier at jeg kjenner flere som eier HR båter, som ikke godtar feil, og derfor tar Norde feil, det er ikke slik han sier, og denne rettsaken finnes ikke, den er mediaskapt. Basta! Basert på at jeg kjenner flere som har slike båter? Trenger ikke legg frem sak mot Lunde. De fikser opp. Og det mener jeg. Klart en skulle vært uten reklamsjon, men når en først har det så fikser de det. Har hatt de på besøk nå i senhøst med en 4,5 år gml båt. Og det er en av grunnene til at de selger også. Og hva er grunnen til at HR selger, med båter som er tre ganger dyrere? At de har tusenvis av misfornøyde kunder? Slike konflikter kan skje i alle bransjer og med alle leverandører, plutselig treffer man kunden fra helvete, uten at jeg henviser til Norde nå, kun generelt, og man har som leverandør et problem, og må ta ett standpunkt, enten punge ut eller ta igjen! Kan ikke se at ett Tysk selskap som Bavaria er noe unntak i den sammenheng, og å basere deres villighet til å betale ut 6-7mill kroner på det at den Norske importøren har stilt med god service ovenfor deg som kunde er å dra strikken litt langt! Redigert 30.Desember.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Du mener bestemt at servicemannen tar feil når han hevder at disse merkene ikke bare ville gitt etter og gitt kunden ny båt pluss en forholdsvis stor erstatning og kompensasjon for ferie, seiling til verft og en hel masse annet. Har ikke skrevet noe om det, men de som kjøper en ny Jeanneau, Bav, Benetau, Dufour slipper dette, det blir fikset opp(stort sett). Ingen sak går så langt, men dette vet du sikkert bedre. Jeg mener at HR burde være mere foroverlendt og takle slike saker før de går så langt. Forventer mer av en proffosjonel aktør enn av en kunde. Ved feil har en prod selvfølgelig krav på å rette opp etter seg. Ved 3. gangs feil i Norge har kunden KRAV på å få byttet. I EU er rettsvernet på dette punkt svakere. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Servicemannen Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Har ikke skrevet noe om det, men de som kjøper en ny Jeanneau, Bav, Benetau, Dufour slipper dette, det blir fikset opp(stort sett). Så du mener at disse verftene gir etter for alle krav fra kunder uansett hvor urimelige de er? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
sydspissen Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Blå-øyde kunder kjøper båter med blå striper. Vi andre kjøper heller kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Så du mener at disse verftene gir etter for alle krav fra kunder uansett hvor urimelige de er? Hvem er det som har fremmet urimelige krav her da??? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sydspissen Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Ganske storforlangende at en HR skal kunne seiles med i åpen sjø da. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 (redigert) I følge artikkel i Bohusläningen i dag så er det inngått forlik i saken. Med tystnadsplikt.... Ikke noe annet nytt i artikkelen. Redigert 11.Februar.2011 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Fornuftig løsning, bare synd den kom så sent... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
joshua Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Det hade varit intressant att höra HR:s motivering till varför man betalar något eftersom båten i deras ögon inte är behäftad med några fel??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Vi vet jo ikke om HR betaler noe. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Jeg tror nok noen har hvisket HR i øret at de stevnet mot en stjernesmell i en rett med egne sakkyndige. Sitér dette innlegget Link to post
FRI Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Kopiert fra et annet båtforum Originally posted by CharlesP Johan - would it be possible for you to enlighten us on the Swedish viewpoint about the Hallberg- Rassey issues... I am overjoyed to inform you all that an agreement has been reached between the owner and Hallberg-Rassy which means that a new boat will be delivered in June. It has been a burden for me to see the owners suffer and this burden has now been lifted from me. Below a picture of the owner when we met aboard Emilia last summer. I can assure you that he does not fit the description mentioned earlier in this thread. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 På kundens hjemmeside er det ihvertfall ingen referanser til hverken HR, klagesaken eller noe som helst annet som vitner om at de i det hele tatt har hatt båt, så svertekampanjen er i det minste avblåst. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mulligan Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 svertekampanjen Det du kaller svertekampanje vil andre kalle å slåss for sine rettigheter. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 så er jo spørsmålet om det er rettigheter eller påståtte rettigheter dette da Mulligan. Og så langt har vel retten ikke vært helt enig i at Nordé har hatt rett. Jeg vil anbefale de som er nysgjerrige å ta en prat med HR om hvordan de opplevde saken fra sin side. Jeg syntes det var ganske interessant å høre - uten at jeg vil gjengi det som ble sagt her. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 uten at jeg vil gjengi det som ble sagt her. Nå er jeg ikke helt sikker på hvor mye greie du har på bygging av komposittskrog og testing av skrogprøver. Og da er det lett å høre på en selger. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Seilas skriver om dette på nettet idag. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Honduras Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Det du kaller svertekampanje vil andre kalle å slåss for sine rettigheter. Vell, jeg har "sloss" for mine rettigheter ved noen anledninger, uten at jeg har kontaktet produsenten og truet med å legge ut hele saken sett fra min side medmindre jeg fikk medhold og kraftig kompensasjon, ikke har jeg bedt hele verden kontakte meg for å høre mine dårlige erfaringer før de kjøper det ene eller andre produktet, lagt ut mine erfaringer på alle fora jeg kunne komme over osv osv. Å slåss for sine rettigheter når man mener seg dårlig behandlet er en sak Norden står helt fritt til, og som jeg bifaller dem i. Det er måten enkelte ting er gjort på jeg velger å kalle svertekampenje. Andre må gjerne kalle det helt normal oppførsel i en tvistesak. Her får hver gjøre seg opp sin egen mening om deler av Nordens handlemåte kan ses på som svertekampanje eller ikke. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mulligan Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Tja, hvilke alternativer hadde han? Dette har pågått lenge før det kom på nett uten at Norde kom av flekken med HR. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 (redigert) Så en normal prosess med mekling, forliksråd, forbrukerråd, tingrettssak osv som er normal juridisk prosedyre er altså ikke brukbart, man skal piske opp opinionen mot HR for å tvinge fram en løsning i sin favør hvis selskapet skal unngå "badwill". Han spilte høyt, og tapte i første runde. Jeg har som sagt ikke sans for Nordens valg av virkemidler, hans ønske om å få prøvet sin sak er jeg enig i. Redigert 11.Februar.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mulligan Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 (redigert) Jeg vil minne om at Norde er svensk. Jeg tror ikke de har forliksråd. Og megling har vært forsøkt. Redigert 11.Februar.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Jeg vil anbefale de som er nysgjerrige å ta en prat med HR om hvordan de opplevde saken fra sin side. Kan ikke tenke meg at det skal bidra noe mere til et nøytralt bilde av saken en det en samtale med Norde ville gjort Blir vel kanskje vanskelig å få til nå med "tystnadsplikt" også. Det er vel ingen av partene som har kommet ut som vinnere i denne saken vil jeg tro, men en lettelse er det nok for begge parter. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Tror kanskje sannheten ligger et eller annet sted i mellom Nordè og HR sin versjon av saken, hvor det får man nok aldri vite og saken kan vel få lov til å dø ut pent og pyntelig nå siden det er kommet en enighet som er mellom de to og ingen andre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.