Jump to content

Hallberg Rassy 37, med mange utfordringer ifølge eier


baatsman

Recommended Posts

Har du prøvt å legge fram sak mot Lunde i likhet og han svensken her?

Tror du skulle ha møtt fjellet der... :nonod:

 

Trenger ikke legg frem sak mot Lunde. De fikser opp. Og det mener jeg. Klart en skulle vært uten reklamsjon, men når en først har det så fikser de det. Har hatt de på besøk nå i senhøst med en 4,5 år gml båt. Og det er en av grunnene til at de selger også.

 

Men uansett, kjøper en ny båt sjekk lev/imp økonomi. Sparer en for mye dritt. Bruk D&B eller Lindorff.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det her er helt helt feil. DU aner ikke når du skriver dette. Kjenner flere med disse merkene, og ingen av disse godtar feil. Dette er å forenklegjøre mennesker. De aller fleste er opptatt av at den dårlige investeringen båt er, er å ikke gjøre den enda dårligere. Selvfølgelig kan noen gi pokker.

 

Dette faller på sin egen urimelighet. Du mener bestemt at servicemannen tar feil når han hevder at disse merkene ikke bare ville gitt etter og gitt kunden ny båt pluss en forholdsvis stor erstatning og kompensasjon for ferie, seiling til verft og en hel masse annet. Og denne bastante holdningen begrunner du med at du kjenner flere med disse merkene, som jeg antar betyr at du kjenner flere mennesker som eier slike båter, som ikke godtar feil.

 

Vel, dersom jeg sier at jeg kjenner flere som eier HR båter, som ikke godtar feil, og derfor tar Norde feil, det er ikke slik han sier, og denne rettsaken finnes ikke, den er mediaskapt. Basta! Basert på at jeg kjenner flere som har slike båter?

 

Trenger ikke legg frem sak mot Lunde. De fikser opp. Og det mener jeg. Klart en skulle vært uten reklamsjon, men når en først har det så fikser de det. Har hatt de på besøk nå i senhøst med en 4,5 år gml båt. Og det er en av grunnene til at de selger også.

 

Og hva er grunnen til at HR selger, med båter som er tre ganger dyrere? At de har tusenvis av misfornøyde kunder?

 

Slike konflikter kan skje i alle bransjer og med alle leverandører, plutselig treffer man kunden fra helvete, uten at jeg henviser til Norde nå, kun generelt, og man har som leverandør et problem, og må ta ett standpunkt, enten punge ut eller ta igjen!

 

Kan ikke se at ett Tysk selskap som Bavaria er noe unntak i den sammenheng, og å basere deres villighet til å betale ut 6-7mill kroner på det at den Norske importøren har stilt med god service ovenfor deg som kunde er å dra strikken litt langt!

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du mener bestemt at servicemannen tar feil når han hevder at disse merkene ikke bare ville gitt etter og gitt kunden ny båt pluss en forholdsvis stor erstatning og kompensasjon for ferie, seiling til verft og en hel masse annet.

Har ikke skrevet noe om det, men de som kjøper en ny Jeanneau, Bav, Benetau, Dufour slipper dette, det blir fikset opp(stort sett). Ingen sak går så langt, men dette vet du sikkert bedre.

 

Jeg mener at HR burde være mere foroverlendt og takle slike saker før de går så langt. Forventer mer av en proffosjonel aktør enn av en kunde.

 

Ved feil har en prod selvfølgelig krav på å rette opp etter seg. Ved 3. gangs feil i Norge har kunden KRAV på å få byttet. I EU er rettsvernet på dette punkt svakere.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Så du mener at disse verftene gir etter for alle krav fra kunder uansett hvor urimelige de er?

Hvem er det som har fremmet urimelige krav her da???

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Fornuftig løsning, bare synd den kom så sent...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kopiert fra et annet båtforum

 

 

 

Originally posted by CharlesP

 

Johan - would it be possible for you to enlighten us on the Swedish viewpoint about the Hallberg- Rassey issues...

 

 

I am overjoyed to inform you all that an agreement has been reached between the owner and Hallberg-Rassy which means that a new boat will be delivered in June.

 

It has been a burden for me to see the owners suffer and this burden has now been lifted from me. Below a picture of the owner when we met aboard Emilia last summer. I can assure you that he does not fit the description mentioned earlier in this thread.

Link to post
Share on other sites

så er jo spørsmålet om det er rettigheter eller påståtte rettigheter dette da Mulligan. Og så langt har vel retten ikke vært helt enig i at Nordé har hatt rett. Jeg vil anbefale de som er nysgjerrige å ta en prat med HR om hvordan de opplevde saken fra sin side. Jeg syntes det var ganske interessant å høre - uten at jeg vil gjengi det som ble sagt her.

Link to post
Share on other sites

Det du kaller svertekampanje vil andre kalle å slåss for sine rettigheter.

 

Vell, jeg har "sloss" for mine rettigheter ved noen anledninger, uten at jeg har kontaktet produsenten og truet med å legge ut hele saken sett fra min side medmindre jeg fikk medhold og kraftig kompensasjon, ikke har jeg bedt hele verden kontakte meg for å høre mine dårlige erfaringer før de kjøper det ene eller andre produktet, lagt ut mine erfaringer på alle fora jeg kunne komme over osv osv.

 

Å slåss for sine rettigheter når man mener seg dårlig behandlet er en sak Norden står helt fritt til, og som jeg bifaller dem i. Det er måten enkelte ting er gjort på jeg velger å kalle svertekampenje. Andre må gjerne kalle det helt normal oppførsel i en tvistesak.

Her får hver gjøre seg opp sin egen mening om deler av Nordens handlemåte kan ses på som svertekampanje eller ikke.

Link to post
Share on other sites

Så en normal prosess med mekling, forliksråd, forbrukerråd, tingrettssak osv som er normal juridisk prosedyre er altså ikke brukbart, man skal piske opp opinionen mot HR for å tvinge fram en løsning i sin favør hvis selskapet skal unngå "badwill". Han spilte høyt, og tapte i første runde.

Jeg har som sagt ikke sans for Nordens valg av virkemidler, hans ønske om å få prøvet sin sak er jeg enig i.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale de som er nysgjerrige å ta en prat med HR om hvordan de opplevde saken fra sin side.

Kan ikke tenke meg at det skal bidra noe mere til et nøytralt bilde av saken en det en samtale med Norde ville gjort :lol: Blir vel kanskje vanskelig å få til nå med "tystnadsplikt" også.

Det er vel ingen av partene som har kommet ut som vinnere i denne saken vil jeg tro, men en lettelse er det nok for begge parter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...