Kjell E Startet 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2008 (redigert) Mine Damer og dere andre.... Det nærmer seg den tiden hvor bjeller klinger, rødkledde menn med hvitt skjegg atter er at skue og Pinnekjøttet begynner å gjøre sitt inntog på diverse menyer. Julemarsipanen er i butikkene allerede! Og når ovenstående skjer, er det også tid for førjulstidens vakreste eventyr, BPs Julemiddag i Bergen. Det hele startet for fire år siden, da Wicma hadde fått i seg noe dårlig ansjos. Siden har det vært suksess på suksess! For de som lurer på hva dette er for noe, her er historien: 2005 2006 2007 Tradisjonen tro, spørger jeg derfor Eder, når kan det passe å sette hinanden stevne i år? Pollen inneholder fredager i november og desember. Vi lar denne gå en ukes tid, hvoretter jeg (tappert) forsøker å finne innpass et sted hvori vi kan fortøye ved et bord eller tre, og hvor etablissementets løyver og samsvarserklæringer er i tråd med forsamlingens krav til stil og standard. Jeg spør ikke hvor denne gang, egentlig var Egon ikke så helt verst, eller? Jeg frykter at det er etablissementenes ordrebøker som kan være utslagsgivende i år som i fjor. Påmeldinger og desslike tar vi etterhvert. Senere vil jeg også legge ut oppbyggelige bilder for å pirre lysten til å delta. Som om det er nødvendig. Så grip til musen, og klikk i vei! Mvh, Kjell Redigert 7.Oktober.2008 av LA3939 (see edit history) LA3939 har endret brukernavn Link to post
JanB Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Godt du kjenner di plikt og tek initiativet, Kjell. Eg håpar at det IKKJE blir 21.11. Då er eg i Spania... Elles er i praksis dei fleste andre datoar opne så langt. Stemte likevel på 12.12. Syns det er kjekkast med julebord nærast mogleg jul. Redigert 7.Oktober.2008 av janb (see edit history) Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Salt Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Det nærmer seg den tiden hvor bjeller klinger, rødkledde menn med hvitt skjegg atter er at skue Kombinasjonen rødkledde menn med hvitt skjegg og jul har jeg aldri skjønt. Men så er også Bergen så langt vekk fra Verdens Navle at det ikke er aktuelt uansett hvor godt pinnekjøtet måtte være. Vi får lage pinnekjøt sjøl til julaften. Men ingen rødkledt herre med hvitt skjegg i huset! Nei, nei, nei. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Sydvesten Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Kombinasjonen rødkledde menn med hvitt skjegg og jul har jeg aldri skjønt. Barn og voksne med barn skjønner vanligvis dette.... og de eminente og prominente baatplassen medlemmer jeg kjenner fra landet Bergen er nok alle sammen fult ut kompetente til se å sammenhenegn mellom dette.. Bare synd jeg er 3169 nm unna Bergen, når dette fantastiske arrangmenet går av stabelen... men skal ta meg en akevitt siden vi har Løiten til salgs her i landet også... Redigert 9.Oktober.2008 av Sydvesten (see edit history) Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Salt Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Siden jeg er i gruppa "voksne med barn" så hører jeg da åpenbart til "ikke vanligvis" Rødkledt med stort hvitt skjegg må være han der Nikolas, med merkeddag 6. desember. Biskop i Myra i Lilleasia på 300-tallet. Ble bl.a. berømt for gavmildhet. Men både pinnekjøt og akevitt er helt greit for meg, Uavhengig av rødkledte, og også til andre tider enn julekvelden. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Capt'n Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hei, hva må til for å få innbydelse til dette gode lag? Kanskje denne sammenkomsten er noe for meg? Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Kjell E Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 (redigert) Capt`n, det er absolutt ingen verdens ting som skal til for å få innbydelse. Det er bare å komme. Jeg kommer over helgen til å søke å bestille bord til et antall personer slik at vi har et sted å være. Etter hvert ber jeg om å få påmeldinger, men det er kun for å kunne gi etablissementet en viss ide om hvor mange som kommer. Mvh, Kjell Redigert 11.Oktober.2008 av LA3939 (see edit history) LA3939 har endret brukernavn Link to post
Capt'n Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Det var hyggelig. Da får vi se hvilken dag vi lander på, ganske hektisk tid både for familie og jobb dette, men håper det passer Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
catano Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Hei. Jeg har ikke tidligere kunnet bli med, men i år stiller også jeg. mvh Catano Mvh catano Link to post
Laholm Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Ren egoisme i stemmegivningen! 5/12 kan hverken jeg eller min bedre tredjedel. (De som har sett familiebilde vil forstå hva jeg mener) Den kvelden er det samling for hele avdelingen (hjemme hos oss, da må vi nesten være der). 12/12 kan bare jeg (tredjedelen har kulturaften på Les Miserables, kanskje passer symbolikken på at den harde kjerne (dvs meg) deltar i julebordet?) 28/11 kan vi begge, da får tredjedelen også forståelsen for hvorfor jeg prioriterer denne samlingen. Det er ikke noe galt med Egon, så det kan vi med stor fordel holde fast på som utgangspunkt. Og all takk til Kjell som ivaretar initiativet. Vi som er kjent i Bjørgvin vet at de lokale skikker tilsier at når noe er arrangert en gang er det en tradisjon, når det er arrangert to ganger er det en FAST tradisjon som kun kan endres ved vedtak i kjøpstadens håndverkerlaug. Laholm Link to post
o.b.lix Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Bare synd jeg er 3169 nm unna Bergen, når dette fantastiske arrangmenet går av stabelen... Men denne begivenheten er jo en glimrende unnskyldning for å besøke gamlelandet... Link to post
Ida Marie III Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Skal nok få det til å passe i år også, stiller tradisjonen tro med skuten fortøyet på zakken, samt lysgelandere fra forut til akter.. Link to post
JanB Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 (redigert) Oi sann, her ligg det an til trippelbooking 5. desember. I så fall må eg nok prioritera ein annan middag, dessverre. Men om det er mogleg å driva litt valkamp i innspurten for 12.12, så gjer eg det no: Kom igjen folkens, - stem 12.12!!! Redigert 12.Oktober.2008 av janb (see edit history) Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Frøken Fryd Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Om det blir den 5. så kolliderer det på samme måte som i fjor, får stemme en annen dato jeg da. Link to post
Birchwood 320 Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Slik avstemming er ikke heilt lett alltid. For oss om me blir med passer det stort sett okke så. Men i Desember er vel best.. Kunne også tenkt meg å ta med nye skuta.. For dere som ikke har fått det med seg så har eg skifta navn innpå her.. Mvh Tidligere Wellcraft Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Lillefix Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Den 5 passer ikke for oss heller Skal jobbe hele den helgen.... Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
JanB Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 (redigert) Go! Go! Go! Stem 12.12, som no er i ferd med å innhenta... Redigert 13.Oktober.2008 av janb (see edit history) Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Kjell E Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Da tenker jeg vi stopper avstemmingen, 12 vant på målstreken. Jeg har nå gått i forhandlinger med Egon om 20 plasser den 12, fikk til svar at med så stor bestilling måtte Leiarskapet godkjenne bestillingen. Det samme skapet skal da ringe meg. This is very pussig, men vi får se hva som skjer. Det var visst noe om at hvis det var mer enn 15 måtte skapet inn i bildet. Vi ligger i alle fall inne med 15 nå, økes til 20 så snart vi er godkjente. Så nå må dere oppføre dere pent en dags tid eller to! (Slik at vi blir godkjente, mener jeg). Jeg kommer plutselig tilbake med mer informasjon, bønn om påmelding und so weiter. Stå ved. I mellomtiden kan dere jo få noe oppbyggelig å hvile øynene på. Mvh, Kjell LA3939 har endret brukernavn Link to post
Skipper Worse Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Siden jeg var nummer to til å avgi stemme, får jeg være nummer en til å melde på. Sub clausula rebus sic stantibus. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kjell E Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Curia advisari vult, i så tilfelle. MVh, Kjell Redigert 15.Oktober.2008 av LA3939 (see edit history) LA3939 har endret brukernavn Link to post
JanB Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Etter ein knallhard kampanje for 12.12 føler eg meg forplikta til å straks melda meg på. Kunne Wesselstuen vore eit alternativ til Egon (dersom det er problem der)? Det kan sjå ut for at dette blir siste jula me kan eta pinnekjøt der... Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Skal ikke den nevnte stuen stenges da? For meg er det ett fett hvor vi havner så lenge vi samless ett sted, har jo vert kjekt alle de tidligere gangene. En julebrus hos Ida Marie er vel heller ikke å forakte... Link to post
Nils1 Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Sub clausula rebus sic stantibus. Curia advisari vult, Og jeg som trodde dette skulle være i Bergen -- jaja - dialektene forandrer seg visst Link to post
JanB Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Skal ikke den nevnte stuen stenges da? Jo, det var nettopp det som var poenget. Men Wessel stenger ikkje før etter julesesongen, så dette blir i så fall siste sjangs. Men eg er nå ikkje sikker på om siste ord er sagt i den saka. Det ser ut for at både leiing og tillitsvalde driv eit spel der ein eller annan skal sitta igjen med svarteper. Hadde dei tatt til fornuft og snakka saman, burde det vel vera mogleg å finna ei løysing. Uansett møtestad, eg ser fram til julemiddagen. Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Ida Marie III Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Riktig Frøken Fryd ! noen glass ombord oss meg er vel også tradisjon etter hvert, kanskje både før og etter... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn