Jump to content

Skuggfaks skal hjem


Vestafor

Recommended Posts

Noe usikkert. Skal prøve å gå så rett på Kristiansand som mulig. Der venter friskt mannskap onsdag kveld. Vi er ved godt mot og god og varme, selv om vinden jobber mot oss. bilde

 

Her er min kjære far, med fjernstyringen i hånden.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde jo håpet å komme oss tidlig av gårde i dag, men ble litt forsinket. Vi ønsket å nå Arendal i dag - men ser det ikke går. Alternativt kan vi gå inn til Kragerø. Det er en ganske lang omvei dog - noen som kan være behjelpelig med informasjon om gode havner (helst brygge)? Vi estimerer å være ved Jmofruland i 19-20 tida. Passerte Nord for Vestre Osegrunnen kl 12.30, og er ca 8 nm unna Svenner.

 

Mvh

Olve

Link to post
Share on other sites

Gjestehavna på Jomfruland er fin, kan anbefales, ingen mulighet for bunkers eller proviantering, ikke forferdelig langt inn til Kragerø heller, men om dere skal tidlig opp å dra videre er det ikke noe stort poeng å ta turen. Risør har som nevnt over alle fasiliteter, og er ikke så fryktelig mye lenger. Ha waypoint på begge og la tiden bestemme.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Da sikter vi på Risør seilforening for kvelden, eller var det noen andre steder i Risør som passer oss bedre - er jo ikke på ferie :-)

Er fasilitetene der i gang for sesongen? Er vel ikke diesel å få der?

 

Takk for gode råd- blir bra med en god gjestehavn. Bedre enn å surre rundt på alt for grunt vann rundt Bliksekilen - alt for sent om kvelden, og i tillegg bli jagd bort av folka som jobber på raffineriet.. De var ikke veldig bli der vi surret rundt for å finne en liten flik brygge å ligge på. : :sweat: (forståelig nok i etterkant)

Link to post
Share on other sites

Ifølge drivstoffdatabasen er det 24t kortautomat i Risør, vil regne med de har diesel, men det vet jeg ikke selv. Ser dere seiler over fra Tvistein nå, tenker dere å gå på innsiden av Jomfruland? https://baatplassen.no/i/page/drivstoffboersen/_/risoer-r124

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Så dere på AIs, og tenkte nok det ble pes

fra vaktene på slagentangen :giggle:

 

Jeg har Ligget i Risør, på min egen hentetur

den gangen, for to år siden var Det diesel på kaia,

fra baksiden av den vanlige bensinstasjonen.

 

jeg lå ved ei fast kai i sentrum da der var fullt

på flytebryggene, mener dusjen stengte litt

tidlig om kvelden der, ellers veldig fin plass.

 

Lykke til!

Redigert av dude (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...