Vestafor Startet 6.Mai.2013 Del på Facebook Startet 6.Mai.2013 Da er det endelig på tide for meg å hente min første båt på 20 år. Litt arbeid med sink-anoder på propell, så er det ut igjen! Skal forsøke å poste litt bilder og annet morro her om turen Oslo -> Bergen. https://www.icloud.com/photostream/no-no/#A4532ODWx2xs1 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 (redigert) Gratulerer en fin seilbåt! Den er jo i samme familie som min Comfort :) Redigert 6.Mai.2013 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Grattis med en bra båt.. Seiler samme sjøl.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Vestafor Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Kjører ut Oslofjorden med god vind, rett mot. mAIS 912570524 Kjekt å være på vei nå. To stk i båten til Kr.Sand, og to til derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 da fant jeg dere på mAIS'n med navnet Skuggfaks og ikke tallene du oppgav over her. Hvor lange etapper skal dere gå? Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Noe usikkert. Skal prøve å gå så rett på Kristiansand som mulig. Der venter friskt mannskap onsdag kveld. Vi er ved godt mot og god og varme, selv om vinden jobber mot oss. Her er min kjære far, med fjernstyringen i hånden. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Gratulerer med seilbåt Ser dere passerer Filtvet i skrivende stund. Dere får en fin dag værmessig imorgen, noe fuktigere på onsdag men gunstig vindretning. God tur videre ! Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Det var litt utrygt for morgentåke og tåkebanker utover tirsdag sa de nå nettop på Tjøme radio. Men har gasstutert, så det bør vel gå det og ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Tåka lå rimelig tjukk på fjorden imorges og det samme er meldt imorgen. Du går i ganske trafikkert farvann....bare så det er sagt. Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Da sikter vi på Biksekilen første natt - kom ikke så langt som vi håpte på -og vi må se på hvorfor kun topplanternen virker. Fin dag så langt. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 (redigert) Gratulerer satser dere på og bunkre rett fra rafinneriet? ser dere tøffer videre sørover, sikkert bedre egna å ligge der over natta. valløbukta? uansett god tur Redigert 6.Mai.2013 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Ser dere går mot Vallø, det tror jeg var lurt. God natt og god tur videre. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
nimba Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Disse "live" mAIS hentetrådene er kjempeartig og følge , ønsker dere en riktig god tur hjem Vestafor Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Alternes. Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 God tur og gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Janniz Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 God tur videre og Gratulerer med flott båt! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Takker for lykkeønsker - nå har vi fikset akter (en avrevet ledning) og side-lanternene (gåen pære), så nå er vi klar for en ny etappe.. Ting tar tid. Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Vi koser oss med kaffe - dagens kontorarbeid unnagjort. Har nå riktig kallesignal SKUGGFAKS / LI6195 og MMSI 258 132 140. Ingen DSC dog. Snart ved Store Færder Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Vi hadde jo håpet å komme oss tidlig av gårde i dag, men ble litt forsinket. Vi ønsket å nå Arendal i dag - men ser det ikke går. Alternativt kan vi gå inn til Kragerø. Det er en ganske lang omvei dog - noen som kan være behjelpelig med informasjon om gode havner (helst brygge)? Vi estimerer å være ved Jmofruland i 19-20 tida. Passerte Nord for Vestre Osegrunnen kl 12.30, og er ca 8 nm unna Svenner. Mvh Olve Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 (redigert) Jomfruland har jo en fin gjestehavn, ellers så kommer du fort ned til Lyngør... Redigert 7.Mai.2013 av Tox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 (redigert) Heisann! Jeg kan anbefale Risør. der er alle fasiliteter dere har knapt 40nm dit og er framme rundt 2100.. Ligger langs ruta så det blir ikke omvei. God tur Redigert 7.Mai.2013 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Gjestehavna på Jomfruland er fin, kan anbefales, ingen mulighet for bunkers eller proviantering, ikke forferdelig langt inn til Kragerø heller, men om dere skal tidlig opp å dra videre er det ikke noe stort poeng å ta turen. Risør har som nevnt over alle fasiliteter, og er ikke så fryktelig mye lenger. Ha waypoint på begge og la tiden bestemme. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Bøljan Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Ja jeg vil også anbefale Risør seilforening gjestehavn på Finnøya! Fin brygge,vann,strøm og dusj. God tur videre Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Da sikter vi på Risør seilforening for kvelden, eller var det noen andre steder i Risør som passer oss bedre - er jo ikke på ferie :-) Er fasilitetene der i gang for sesongen? Er vel ikke diesel å få der? Takk for gode råd- blir bra med en god gjestehavn. Bedre enn å surre rundt på alt for grunt vann rundt Bliksekilen - alt for sent om kvelden, og i tillegg bli jagd bort av folka som jobber på raffineriet.. De var ikke veldig bli der vi surret rundt for å finne en liten flik brygge å ligge på. : (forståelig nok i etterkant) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Ifølge drivstoffdatabasen er det 24t kortautomat i Risør, vil regne med de har diesel, men det vet jeg ikke selv. Ser dere seiler over fra Tvistein nå, tenker dere å gå på innsiden av Jomfruland? https://baatplassen.no/i/page/drivstoffboersen/_/risoer-r124 Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
dude Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 (redigert) Så dere på AIs, og tenkte nok det ble pes fra vaktene på slagentangen Jeg har Ligget i Risør, på min egen hentetur den gangen, for to år siden var Det diesel på kaia, fra baksiden av den vanlige bensinstasjonen. jeg lå ved ei fast kai i sentrum da der var fullt på flytebryggene, mener dusjen stengte litt tidlig om kvelden der, ellers veldig fin plass. Lykke til! Redigert 7.Mai.2013 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.