Jump to content

Gøta kanal til torsdag?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Godt å se at du har mannskap med. Er det stort sett bårshake, eller brukes fortøyninger også? Har ikke vært i sluse siden sommeren 1969. Den gang var det telemarkanalen i fars nye Herwa 23" og jeg var 5 år..

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

I de store slusene brukes stort sett båtshake foran. Bak brukes ei taulökke som hukes over knagger oppover veggene. Bör ikke knyte fast når en er nederst. . Det kan bli mye vann i båten da.. ;-)

Vi hadde rådsmöte för vi kom til slusene. Planla hvordan vi skulle gjöre ting.. det var lurt..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Enig Björnar.:-)

Mariell. Det er nok mulig i slusene i Trollhättan kanal. Tror ikke du får hjelp fra land. Men det går å legge seg utpå andre båter. Fortöye i dem. Og tilby seg å hjelpe å holde den båten i slusa. Min datter prövde å holde oss og en stor seiler som la seg utpå oss. Men det ble for tungt. Da måtte jeg overta.. seileren tilböd seg å hjelpe. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Er ikke mye trafikk på elva synes jeg. God plass i gjestehavna her i Vänersborg. Nå kom jeg jo ikke over til Sjötorp. Så hvordan der er i Göta kanal vet jeg jo ikke enda..:-)

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Vi har dessverre ikke anledning å väre så lenge. Så hvis vi rekker Vättern så er det nok det lengste i denne omgangen. Så jeg er tilbake i Sjötorp på lördag. Håper på Vänersborg på söndag. Å ned igjen Trollhättan kanal mandag.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Starter du når kanalen åpner rekker du greit til Karlsborg og Vättern på torsdag. Men noen lang tur på Vättern blir det neppe tid til dersom du må være tilbake i Sjötorp på lørdag. Vi gikk også i juli-kø i kanalen. En plass jeg gjerne skulle undersøkt nærmere er Forsvik, men det rakk vi aldri.

Link to post
Share on other sites

Etter en lang tur på Vänern så gjör det ikke så mye om jeg ikke får med meg Vättern. gleder meg mye til å gå litt i kanalen her. Det jeg gjerne skulle gjort, var å brukt mye tid i skjærgården i Vänern. Utrolig spennende.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...