Maruma Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 (redigert) Hehe.... jeg blir ikke provosert av motstand, tvert imot :-) syns det er gøy med motstand, da har man jo noe å jobbe imot. De som bestemmer saker og ting på jobben min (Toyota) var tvilende til om dette var midler som kunne hjelpe oss og ikke minst kundene. Vi fikk da inn noen prøver og det kom en representant for å demonstrere hva midlene gjorde med olje og drivstoff, mye bla...bla...bla om alt mulig rart men jeg husker veldig godt det at han sa de garanterer at dette hverken er skadelig for drivstoffsystemer eller motorer. Man kan jo si: hvorfor ikke tilsette dette i olje og drivstoff som addetiver fra starten av? Jeg kan tenke meg at det ikke er bra i lengden som feks kondensfjerner som får drivstoff til å blande seg med vann eller motsatt, det bruker vi i hytt og pine selv om vi veit at det ikke er bra for motoren, saken er jo at vi vil ha bort et problem som vi kan løse selv billig og enkelt. Hva den kjemiske sammensettningen i alle disse stoffene er behøver ikke vi å tenke så mye over. Vi følger anvisningen til produktet, og sånn sett må stole på produsenten. Jeg vil tro det er like stor forskjell på disse produktene som det er på andre produkter som skal løse samme oppgave, vi kan jo ta kalesjerens og impregnering som et av eksemplene sånn sett. Jeg var også tvilende til sånne luriumtilsettninger før jeg prøvde det, er ikke det lenger :-) Redigert 8.August.2013 av Kaptein Gjelseth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Det er da forskjell på en erfaring gitt av en som har forsøkt additiver med positiv erfaring og en som ikke vil prøve og i kraft av sitt yrke blir et slags "sannhetsvitne". Videosnuttene som er lagt ut her er for meg "bevis" godt nok for at stoffet helt klart har en effekt på de motorene det er testet på. O.T. Jeg gjorde en "kjemisk test" på jobben i dag for å se hvordan renseveske for byggskum fungerte i et plastrør. Røret ble først benyttet til skumming og når det var fult av skum tilsatte vi litt renseveske. Det som skjedde var at rensevesken brøt ned skummet til en flytende klar væske og skummet var "borte". Jeg trodde i utgangspunktet at vesken ville "løse" skummet slik at det lot seg fjerne, men ble noe overrasket over reaksjonen som totalt brøt ned skummet til å forsvinne som medie. Hvorfor nevne dette ? Fordi en eller annen mente slipemiddel måtte tilsettes diesel for å "rense" dyser....... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 (redigert) Kaptein Gjelset, bilen var en RAV4, så da vet du nok hva jeg prater om mtp gassrespons fra stillestående.... Finn et lurium som kurerer det så er jeg imponert Redigert 8.August.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 (redigert) Kunne vist flere video som har et bedre resultat en de som er vist i denne tråden uten lurium. Hva er det som gjør at en dieselmotor lager røk? Har du en motor som har overvintret år etter år med ørsmå dråpe med ”emuglert luriumvann ” i dieselsystemet som lager tæringer og rust, som gjør at det blir treghet i dyser så vil en kunne få en motor som ryker. Klart at en hestekur med syre vil hjelpe, men hva med senskader etter kuren? Det må da være bedre å skifte dyser og få til samme resultatatet uten syre. Er dyser feiljustert og ventilklaring feil vil all verdens hestekurer ikke ha noen innvirkning på at motoren produserer røk. Har ikke hvert borti en motor enda som ikke har blitt bedre etter dysekontroll og og justering av ventiler. De motorer jeg har hørt om og hvert borti som har begynt å svetter olje, er alle som en, kjørt på syntetisk olje som har en fantastisk renseeffekt. Gamle motorer skal ha mineralolje. Redigert 8.August.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Maruma Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Du må utdype den litt mer Bitteliten, forsto ikke hva du mener tror jeg :-) Bmw'n min har jeg shippet for å få turboen til å starte tidligere, stort problem med turbolag. Den fikk også dyserens i luriumsegmentet for å gå igjennom røyktesten på eu kontroll :-) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Noen i aust agder som selger dette forte produktet ? Bor på søndeled i risør komune Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Jakob T Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Kansje luriumet virker,eller lurt igjen.Skikklige dyser er vel nøkkelen til ein stabil diselmotor Lever dysene til kontroll jevnlig,for å unngå følgeskader Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Nå ville jeg vite hvor jeg kan få kjøpt det i nærområdet , å ikke om jeg blir lurt. Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
abro Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Ja, en forhandleroversikt hadde vært kjekt. Kunne godt tenke meg å prøve dette på min Ford 2704 ET som ryker mye ved oppstart. Skader nok ikke å prøve. Og føler jeg meg lurt etterpå er det jo bare min egen feil;-) Noen som vet om forhandler i Stavanger / Sandnes området? Sitér dette innlegget Link to post
Per Tore Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Kontaktskjema på Forte's hjemmesider. http://forte-nwe.com/NO/Kontakt.html Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Drar opp denne igjen.. savner tilbakemelding på effekten av dette vidundermiddelet. Noen som vil innrømme om dette var... waste of money....eller har det hatt positiv effekt hos noen. siden det er kun en som har kommet med tilbakemelding vil jeg teste ut for egen del tunap. Helte tunap direkte i filtererne på SB motor da jeg alikevell skulle bytte filter, BB filter ble kun fylt med diesel. Mine tamd 71b ryker alltid ved oppstart av kald motor og røyken gir seg heller ikke før de er kjørt gode og varme på ca 80 gr.Det som forundret meg var at ved kaldstart og at motor bare går på tunap i ca 1 1/2 minutt kom det ikke noe oppstartrøyk. spennende skal det bli, Tunapen skal få stå i pumpa og dysene i 2 dager som anbefalt. så får vi se om produktet svarer til forventningen.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Windy37GM Svart 31.August.2013 Del på Facebook Svart 31.August.2013 Hvordan gikk dette? Har selv kjøpt inn 2 flasker som skal på søndag etter tur for å sjekke om de siste par hundre rpm kommer tilbake :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
BOBO II Svart 1.September.2013 Del på Facebook Svart 1.September.2013 (redigert) Ha ha.. ble kvitt noen kroner jeg også på dette vidundermiddelet... for og si det sånn, det var bare helt topp mens dyser og pumpe gikk kun på tunap at det ikke kom noe oppstartrøyk, kjørte SB motor til den ble varm som en volvo penta diesel normalt blir på tommgangs kjøring med like mye røyk som vanlig. Må bare innse at sån er en gammel VP.... Til info så ryker ikke motorer når de er gode og varme. Er det noen som har noe info om hva disse tilsettningene kan inneholde? Redigert 1.September.2013 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
avmønstret5 Svart 1.September.2013 Del på Facebook Svart 1.September.2013 Dieselolje, sukkerkulør. mackøl og måsegg. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 1.September.2013 Del på Facebook Svart 1.September.2013 Inneholder nok sikkert stort sett det samme som dieseforbedreren som Volvo Penta foreskriver til sine "problem"motorer, vil jeg tro! Dette er sikkert også bra for normale motorer som fungerer slik de skal... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.September.2013 Del på Facebook Svart 1.September.2013 Kunne vist flere video som har et bedre resultat en de som er vist i denne tråden uten lurium. Hva er det som gjør at en dieselmotor lager røk? Har du en motor som har overvintret år etter år med ørsmå dråpe med ”emuglert luriumvann ” i dieselsystemet som lager tæringer og rust, som gjør at det blir treghet i dyser så vil en kunne få en motor som ryker. Klart at en hestekur med syre vil hjelpe, men hva med senskader etter kuren? Det må da være bedre å skifte dyser og få til samme resultatatet uten syre. Er dyser feiljustert og ventilklaring feil vil all verdens hestekurer ikke ha noen innvirkning på at motoren produserer røk. Har ikke hvert borti en motor enda som ikke har blitt bedre etter dysekontroll og og justering av ventiler. De motorer jeg har hørt om og hvert borti som har begynt å svetter olje, er alle som en, kjørt på syntetisk olje som har en fantastisk renseeffekt. Gamle motorer skal ha mineralolje. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fjord21DC Svart 1.September.2013 Del på Facebook Svart 1.September.2013 Mulig dumt spørsmål, men finnes noe slikt vidundermiddel til 2 takts bensinmotorer også? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 2.September.2013 Del på Facebook Svart 2.September.2013 (redigert) Fikk dessverre ikke tatt før og etter video av oppstart røyken..glemte telefonen hjemme. men her er en etter behandling med tunap:http://www.youtube.com/watch?v=1M6COYSJlRk Redigert 2.September.2013 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
jerognal Svart 9.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2013 Jeg kan opplyse at jeg har en Caravelle som har hatt MYE kakling som har irritert meg. Skiftet vacuumpumpe. trodde det var den, men neida. Tenkte at det kunne være dysekakling. Forte bestillt og hellt rett i filteret. Kjørt 30 sek og hvile over natten. Etter noen dager er all kakling vekke når motor er varm. Framdeles kakling ved kald motor men slik er visst disse rekkefemmerne. Men at Forte funket kan eg skrive under på. All kakling vekke på varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
Clima Norge AS Svart 14.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2013 Vi har solgt dieseltilsetning i 12 år i kombinasjon med ca. 30 000 EU-kontroller. Vår statistikk for reduksjon i Røykgass er såvidt vi vet unik i verden. I snitt 66% reduksjon fra EU-kontroll til etterkontroll på de bilene som kun har kjørt Dieselforbedrer uten å gjøre noe annet. Statistikken kan leses her: http://www.bilkontroll.no/drivstoffsystem Legg merke til hva som står på baksiden av tilsetningen du bruker. Normalt er det faremerking. Svært giftige stoffer som Kerosen er vanlig, og de fleste kondensfjernere til bensin er Isopropanol. - Fungerer dårlig og fører til aldehyder i eksosen. En god tilsetning gjør mer enn å rense dyser (1) og fjerne vann (2): Tyngre oljer både smører hele systemet (3), og løser opp avleiringer i forbrenningsrom over tid (4). Høyere Cetan (5). Bedre forbrenningseffekt (6). Motvirker utfelling av voks (7). Bruker man tilsetning hele tiden har man ikke noe vann, altså ikke noe emulgert vann i systemet. Vannet som tilkommer brukes opp etterhvert, i den homogene blandingen, og får ikke samle seg opp. Ofte er det også riktig å bruke andre ting i tillegg til drivstoff-tilsetning. Nevner innvendig motorvask, turborens, oljelekkasjestopper, oljetilsetning og motorbehandling. Vi får tilbakemeldinger hver dag! Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 23.Mars.2014 Del på Facebook Svart 23.Mars.2014 Bumper denne. Noen flere erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 10.Juni.2014 Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 Har i dag kjøpt en flaske forte diesel forbedrer på Jensens bil service i Oslo, skal fylle direkte i diesel filtret , har en caterpillar 3208 og mangler 300-400 omdreininger på motoren , håper dette virker sånn at jeg kan få den opp i 2800 rpm som den er satt til. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
FM 8-12 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Bumper Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Eg nytta QMI sin drivstoff forbedrer på Semidieselen i båten. Den gjekk som eit skudd, og når eg tok av lydpotta i vinter, var den like rein og fin som potta på ein diesel motor. Veit ikkje om det har noko med forbedreren å gjere, men eg trur ikkje dei er verst mange av dei omtalte produkta i dette emnet. Og berre for å nemne det, det er ikkje spart på smurningsolje på motoren, om det skulle komme opp. ? Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
FM 8-12 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Altså min motor ryker ikke, hverken varm eller kald. Ryker ikke under belastning eller lave temperaturer. Er fortsatt ute etter ting som gjør godt bedre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.