Jump to content

Hvilken type dyserens


Julie III

Recommended Posts

TideRace skrev for 2 timer siden:

 

😂🤣... Takk for gode pensjonsråd, @pipe. Jeg klarer tydeligvis ikke å skille mellom gull og gråstein i hyllene nede i hobbyrommet. Men jeg vet fremdeles ikke helt hva dette er... 😊.

Renser dyser osv :)

Les hele tråden, så ser du.

https://forte.as/product/advanced-formula-diesel-treatment/

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

For de som lurer på hvor de kan få tak i forte, så kjøpte jeg nettopp en flaske av hver på xtremelys.no
Kom i posten på en liten uke. 

Skal testes til våren på en gammel md7. 

Dieselvarmeren (D4) deler tank med motor, så denne vil jo også få seg en dæsj med vidundermiddel, 
kom til og tenke på om det kan være noen fordeler/bakdeler med å kjøre forte gjennom dieselvarmer? Noen som har erfaringer med dette? Hadde jo vært ganske greit om det hadde samme rensende effekt på eberen. 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 18 minutter siden:

Bruker noe ala som det her, når jeg skal rense dysene. Da får jeg jo svar på hvor mye det har hjulpet også

Hfa1bc79424314a629d9c22a66a647705Y.jpg

Får du den der på flaske til 300 spenn så slår jeg til :giggle:

Har ett sett dyser til md7 som skulle hatt seg en service /justering

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Har kjøpt en flaske dyserens og en flaske diesel conditioner. Begge er merket EN 590 kompatibel. Hva er optimal doseringmetode?

Hele dyserensflaska i finfilteret, spre den på begge filter (finfilter og grovfilter) eller kjøre tanken ned til ca 50 liter og tilsette begge flasker i tanken?

Ser at det benyttes flere metoder.

Sushi

Link to post
Share on other sites

kjørte hele flasken dyserens i finfilter på varm motor, lot motor gå ett lite minutt og så lot den stå i 2 dager. 
Conditioneren helte jeg rett i tanken som bare er 30 liter og den kjører jeg på enda. Fungerte greit. mindre røyk ved oppstart og betraktelig mer lettstarta når motor er kald. inbiller meg jeg fikk litt mer power også men det kan være hodet som spiller meg ett puss

 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...