Jump to content

Prosjekt: Marieholm 24, 1978modell, VP aq171a


Ternen32

Recommended Posts

Dette blir spennende å følge med på.

Skal du støpe alt i polyester og duk?

Dersom du skal lage en form, må denne være helt glatt og satt inn med slippmiddel før støping.

Som du sikkert har fått med det laget jeg form til baugspydet mitt. Den ble lakket med tokomp. billakk, noe som

ikke var bra nok i forma. Skjedde antagelig en reaksjon med gelcoaten. Måtte derfor slite forma i biter for

å få ut produktet. Du ser også litt av dette i tråden til nimba når han bredder targabøylen (helt bak i tråden hans)

 

Uansett lykke til videre :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg har trua, har støpt ei luke engang, ble bra det selv om jeg aldri hadde satt mine ben i glassfiber :smiley:

Så når jeg får båten på land til våren, skal jeg støpe igjen ett par hull hvor det sitter noen givere som ikke er i bruk lenger, dette er litt mere spennende siden det er under vannlinja

Link to post
Share on other sites

SoBo: støper med polyester og duk ja, har også kjøpt divinicell som jeg også tenkte å bruke, har sett Baugspydet ditt ja, ble jo veldig bra selv om forma gikk tapt, Viste det til madammen tidligere også vi snakket om å lage et til vår båt også tittet da på hvordan du laget din.Er veldig spent på utfallet :sweat: .

 

Godt å høre Bastard :thumbsup: da satser vi fullt ut.. :giggle:

 

Jarle B, Håper å ber :) Båten begynner ellers å hjelpe seg veldig den, masse rot der nå, men føler at ting begynner å falle på plass igjen. :smiley:

Tror det var 70 kr m2 jeg ga for den, pluss da teip til skjøtene, denne kostet 250 kr tror jeg.


Full gang med grunning av form nå :)

bilde

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Jepp, Hadde nok litt for mye herder i Gelcoaten så den begynte å stivne, fikk litt panikk og bare smørte på og begynte å støpe.

 

Da var forma snudd, bare kjøpe en ny boks med Hempel Light Epoxy primer og 4 bokser vaselin så er neste også snart klar :)

 

Fine med det taket her er at det kan nok monteres på en del andre båter også i og med at det er 2 delt, Nå har jeg neste 20 cm ekstra bredde å gå på da jeg har laget hver form 10 cm bredere en nødvendig med hensyn til tilpassing av taket etterpå.

 

Kommer til å lage høyre og venstre støpeform i glassfiber å ha liggende :yesnod:

 

bilde


Et lite inntrykk av det ferdige taket.

bilde

 

P.S.

 

Kan visst også brukes til å bygge ei lita hytta

:lol:

Redigert av celzeron (see edit history)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...