Sjeldenutpå Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Har du bilder av installasjonen? Det virkar litt rart at du ikkje klarar tre inn boltar pga lengden, men klarar tre inn pinnskruar. Om eg hugsar rett så var mitt cv ledd levert med unbrakoskruar. Ang pinnskruar av gjengestong, Hulda, kan du utdjupa litt om problemer med det? Pinnskruar brukar ha eit parti på midten utan gjengar, er det styrkande? Eg trudde inntil no at ein pinnskrue M10 8.8 hadde samme styrke som ein bolt M10 8.8 eller ei gjengestong M10 8.8. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Poenget akkurat der var å ikke ha gjenger i skjæringen mellom flensene. Jeg prøver hele tiden å fremheve Les Bruksanvining fra Produsent. Den er retningsgivende. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Vedrørende mutter og fasthetsklasse er det vanlig maskinkonstruksjonspraksis at en kan gå ned en fasthetsklasse på mutteren i forhold til bolten. Forøvrig har jeg ikke kjennskap til angjeldende kobling. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bjarne R Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Hei. Skjeldenutpå, bilde av cv-ledd har jeg lagt ut på side 12. Det stemmer at det er unbrakoskruar, men det er for feste av aksling i cv-leddet. Som man ser av bildet er "Kroppen" på cv-leddet er veldig kraftig(bak flens) derfor pinneskrue/gjengestag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.