Jump to content

Hydrolift/Stormway F-23 side, erfaringer?


Tskjei

Recommended Posts

Hei! Meget fin tråd! :) 

 

Er det noen som vet om det er mulig å få tak i nye dekaler til disse båtene? Trenger da å bytte Stormway logo på den ene siden og rød stripe. Eller er det mulig å få tak en generisk rød stripe i eksakt samme farge. setter pris på svar :) :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Hei 

Er ny på forumet...

Har akkurat kjøpt meg 1997

Hydrolift F-23 med Mercruiser 5,7 300hk med fri eksos (Silent Choice).

Motor betydelig påkostet i 2017. Mye nytt. 

Båten ligger fortsatt i hagen, gleder meg som en unge til å få den på vannet!!

Har noen spørsmål/bekymringer:

1) Ref skrevet tidligere i denne tråden: Noen årganger F23 produsert i Sverige  har en produksjonsfeil som gjør at lanhsgående avstivere under dekk løsner fra skrog og gjør båten myk. Hvordan kan  jeg enkelt finne ut om dette gjelder min båt slik at jeg forhåpentligvis får roet pulsen? Titte ned under cockpiten under tanken? Titte eksakt etter hva?

 

2) Forsikringsselskap vil gjerne ha skrognummer. Har hørt med mange om hvor dette evt sitter, men er ikke utvendig på akterspeil eller under fenderlist bak styrbord. Forslag eller har faktisk ikke båten skrog/produksjonsnummer?

 

Setter pris på svar og ønsker god båtsesong. Skal prøve å bidra dersom andre har spørsmål eller erfaringer jeg sitter inne med.

Jonas 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Nelsonsjoa skrev for 3 timer siden:

Forsikringsselskap vil gjerne ha skrognummer. Har hørt med mange om hvor dette evt sitter, men er ikke utvendig på akterspeil eller under fenderlist bak styrbord. Forslag eller har faktisk ikke båten skrog/produksjonsnummer?

 

om det menes merking av "HIN" , så ble ikke det krav før i 1998 : https://www.sdir.no/veiledninger/mer-informasjon-om-ce-merking/

 

. men rart om båten ikke er merket med prod.nr på etellerannet vis

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei

Prøver å spore litt historikk og eiere på båt og motor da forrige eier ikke kan hjelpe.Har en hvit F23 fra 1996, fortsatt orginal topcoat tror jeg. Kjøpte denne i vår fra en kar i Oslo. Har fått vite av Securmark (de kan ikke gi meg navn dessverre) at båten i 2014 ble solgt fra Kaupanger i Sogn til Sotra utenfor Bergen. Båten ble forhandlet av Nesodden Båt og Fiske i 1996. Orginal motor, 1995 mod, Merc 4,3l V6 er byttet med Mag 350 MPI i senere tid og ryktene skal ha det til at dette ble gjort av et verksted i Bergen. Den ble mulig også trimmet!? Har også blitt montert fri eksos (Corsa silent Choice) trolig ved samtidig med motorbytte/trimming.

Noen det ringer noen bjeller for og som kan hjelpe meg??

72305144_10156906258799611_5011099465646342144_n.jpg

72360433_10156906258874611_5797421386708287488_n.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...