Finito Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Roger og Olina skrev On 1.9.2020 at 22.13: Hei. Kjøpte den bruk for kr 6.000,- for å ha i reserve. Kan selge den for det jeg ga evnt. Roger Er den lett å montere for ein amatør? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 Er på båttur nå, men skal se om jeg kan finne noen bilder. Men begrepet "amatør" er jo vanskelig å definere 😉 Men det burde gå ganske så rett frem. Du må ha pakning og noe småpjus i tillegg. Dette får du fra KD trading. Men fint om du tar ett par bilder av motoren ovenfra og fra styrbord side. Så ser jeg om det er noe annet du trenger... Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.August.2021 Del på Facebook Svart 28.August.2021 Finito skrev On 24.8.2021 at 19.23: Er den lett å montere for ein amatør? Sitér dette innlegget Link to post
Finito Svart 28.August.2021 Del på Facebook Svart 28.August.2021 Roger og Olina skrev On 1.9.2020 at 22.13: Hei. Kjøpte den bruk for kr 6.000,- for å ha i reserve. Kan selge den for det jeg ga evnt. Roger Er den lett å montere for ein amatør? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Bjørkås Svart 3.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2021 Flott med en egen Halco side.Her e båten min Halco 26 offshore med en 6,2 liter ford noen sier det er en 120 hk andre sier det er 110 hk så jeg er ikke sikker. Jeg kjøpte den i sommer. Da spørr jeg om det er vanskelig få tak i kalesje til båten min. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 3.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2021 Hei. Ta kontakt med Alf Hansen i Trondheim. Meget seriøst firma som sikkert har maler til denne båten. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 3.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2021 I tillegg har du Flataker Industrier a/s i Elnesvågen. Han lagde kalesje til min Halco. Veldig fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
Geir S. Svart 4.Juli.2022 Del på Facebook Svart 4.Juli.2022 Nye takluker, fra Kværnstuen glass service. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 4.Juli.2022 Del på Facebook Svart 4.Juli.2022 Flotte takluker du har fått på båten. Jeg har skade på en luke og har ikke klart å finne nye. Har han luker på lager eller tar han mot bestilling? Sitér dette innlegget Link to post
Geir S. Svart 5.Juli.2022 Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 Nemo skrev for 21 timer siden: Har han luker på lager eller tar han mot bestilling? Han tar imot bestillinger. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 6.Juli.2022 Del på Facebook Svart 6.Juli.2022 Nå blir det nye takluker på båten. Dette var eit godt tips og tusen takk for innlegget fra deg om taklukene. Nemo Sitér dette innlegget Link to post
erlla Svart 7.Juli.2022 Del på Facebook Svart 7.Juli.2022 Skyvedøra bak er sin tid produsert av gøliplast i søgne( de kan fremdeles lage de), kanskje de kan skaffe luker også😁 Sitér dette innlegget Link to post
Geir S. Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 erlla skrev On 7.7.2022 at 19.06: Skyvedøra bak er sin tid produsert av gøliplast i søgne( de kan fremdeles lage de), kanskje de kan skaffe luker også😁 Takk erlla, det var nyttig informasjon! Sitér dette innlegget Link to post
Nortonis Havulk Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 Jeg har og skadet en luke, måtte lime den sammen igjen. Men kunne også tenkt meg noen nye. var det Kværnstuen glass service dere begge kjøpte fra ? Sitér dette innlegget Link to post
Geir S. Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 (redigert) Jeg kjøpte i allefall fra Kværnstuens glass-service (https://xn--kvrnstuensglass-ylb.no/). En ting jeg glemte å nevnte: Hvis du ser nøye på bildet jeg postet, så ser du kanskje at den "spriker" litt på kantene. Årsaken er at de nye taklukene er er mer eller mindre plane (bortsett fra flensen selvfølgelig), mens taket på Halcoen er litt avrundet sideveis. Dette er ikke noe stort ankepunkt for meg, men er greit å være klar over. Jeg har inkluderte et bilde som viser dette litt tydeligere. Lukene kan fås i "klar", "lys sotet" og "mørk sotet". Jeg valgte mørk sotet. De er ikke gjennomsiktige i det hele tatt. Hvis jeg nå kunne finne passende gummilister å erstatte de originale med, så var alt bra. Lukeholderene mine (på den fremste takluken, ikke montert på bildet) var en del korrodert. Jeg fikk en av dem vesentlig bedre vha. Autosol og Dremel med poleringshjul i går kveld. Jeg ser imidlertid at Biltema har noen som ligner veldig (https://www.biltema.no/batutstyr/battilbehor/batbeslag/lukeholdere/lukeholder-teleskopisk-2000017713), så kanskje det blir helt nye... Redigert 13.Juli.2022 av Geir S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nortonis Havulk Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 Var finest di mørke sotete der ja. Er dette dyre saker, er det par tusen pr luke ? Sitér dette innlegget Link to post
Geir S. Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 (redigert) Jeg betalte 2500,- pr. luke, pluss 262,- i frakt (for tre luker). Meget godt pakket. Redigert 13.Juli.2022 av Geir S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geir S. Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 erlla skrev On 7.7.2022 at 19.06: Skyvedøra bak er sin tid produsert av gøliplast i søgne( de kan fremdeles lage de), kanskje de kan skaffe luker også😁 Kanskje det skulle være Gyli Plast AS? https://gyli.no/produkter/lystbatindustri/ Sitér dette innlegget Link to post
erlla Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 Ja det er korrekt, det er gyli plast. Jeg var i kontakt med dem for ca 2 år siden og fikk da en pris av dem... Litt over 9000.- for dør nr 1 og evnt. Dør nr 2 osv litt over 7000.- dette var inkl. Mva. Prisen er sånn ca. Fordi jeg har ikke mailen og husker ikke heltnøyaktig hva de koster, men jeg husker jeg syns det var for dyrt😟. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy73 Svart 8.November.2022 Del på Facebook Svart 8.November.2022 (redigert) Da ble eg eier av en 82 model Halco 26 med VP 40A maskin. båten har vert litt vannskjøttet på mange områder. Bakveggen ser ikke ut. Eg liker igrunnen treverk, men slik den ser ut no, lurer eg på å bare male den hvit. Noen eraring med hva maling som ser ut som glassfiber? så en får en ok finich. ser og at inne er det en form for hard respateks plater som ser ut som nøtte oljet tre. om eg river bort dette er da det bak ok å pusse ned og olje opp? Redigert 8.November.2022 av sailorboy73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shm Svart 7.Mai.2023 Del på Facebook Svart 7.Mai.2023 Hei Har en Halco 29 økonomi, det kommer inn litt vann rundt hylsa til roret. Noen her som vet hvordan dette er oppbygd å kanskje vet hvilken type det er? Sitér dette innlegget Link to post
jomix89 Svart 1.Juli.2023 Del på Facebook Svart 1.Juli.2023 Heisann Halco eiere! Her er det mye info, for eks å kunne få fatt i nye luker til 29'en liker en veldig godt! har en som fikk litt medfart eine vinteren.. Holder for tiden på med å få en hagebåt på sjøen igjen! Båten er en Halco 29 Offshore, med Ford 2722E 155HK, Borgwarner gir 1:1 utveksling og Stern Powr 100 serie drev :) Her har en måtte gjøre litt av kvart arbeid * Drevet skulle i teorien bare byttes trim og styresylindre på, men da det ikke var lett å demontere styresylinder på drevet pga knekte bolte(rustfri skrudd i aluminium) ble da handla brukt drev fra østlandet. * Motor var egentlig fit for fighte! Men glemte drenere ned sjøsiden for ferskvann etter en testkjøring før kjøp, så kjøleren ble frostsprengt.. Begynte med restaurering av kjøleren, men fant det plutselig mye lettere å kjøre en brukt kjøler istedet. Endte opp med å måtte kjøpe ein heil delemotor av en fra finn.no, tror eg har funnet samme personen her på Båtplassen som tidligere har skrevet noen innlegg/kommentarer om 2722E motoren. *Skrog har sett ut til å være i "ok" stand for en eldre båt, ble en del plasser med gelcoat som måtte slipes ned og fylles med putty, men tror det er på stell no! Har 3 luker en ønsker bytte med tide, så at det er mulig få fatt i takluker er jo knall! Det virker jo som folk er rimelig fornøyde med sine Halco'er så eg gleder meg til å få prøvd denne på sjøen! Men over til et lite spørsmål fra min side, klistermerker type Halco navn. Er det noen som veit hvilket fond/skrifttype det er? Ønsker bestille nye til båten, og hadde vært litt kult å bestilt Navn til båten i samme skrifttype! Slenger med et bilde av båten fra annonsen eg kjøpte den fra :) Mvh Jan Ove Andreassen Sitér dette innlegget Link to post
Geir S. Svart 16.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2023 shm skrev On 7.5.2023 at 20.54: Hei Har en Halco 29 økonomi, det kommer inn litt vann rundt hylsa til roret. Noen her som vet hvordan dette er oppbygd å kanskje vet hvilken type det er? Hei shm Så ikke spørsmålet ditt før nå - har blitt lite tid til båt i år. På min Halco 29 økonomi var roret nesten helt fastlåst. Faktisk satt det så fast at vi måtte ta ut hylsen for å klare å få løsnet rorakslen fra hylsen. Etter å ha pusset ned all irr og rust, satte vi hylsen tilbake. Min hylse var kun støpt inn, ikke skrudd som din. Jeg monterte den derfor tilbake på samme måte, fjernet gammel støp, støpte hylsen fast med mange lag med glassfiber og polyester. Avsluttet med noen lag hvit gelcoat for å få den pen og glatt. På min Halco var dessuten platen som roret skrus fast litt skjev, så roret gikk tregt, spesielt ved store rorutslag. Jeg shimset derfor opp med noen selvlagde kiler for å få nullet ut skjevheten (bilder som ble lastet opp ble helt sorte, men de kan lastes ned fra https://photos.app.goo.gl/m7VdGd6RmKmUXc1FA). Sitér dette innlegget Link to post
b0rls Svart 23.September Del på Facebook Svart 23.September Hei, veldig spennende å lese poster fra andre Halo eiere. Jeg er den heldige eier av båten under. Jeg ble fortalt at denne ble forlenget med 2 fot ut i fra ett Halco Royal 31 skrog. Det står en Iveco 320hk i båten med ett twindisc V gear som utgjør ca 23 knop max fart. Har hatt båten i 3 år nå og er veldig fornøyd :) Jeg har fortsatt ikke sett en båt som har samme skrog og overbygg som min, men for meg ligner skroget mer på ett forlenget Halco offshore skrog. Noen kjenner denne båten eller har sett liknende? :) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 23.September Del på Facebook Svart 23.September Rekken med vinduer/ventiler i forkabinen minner veldig om Viksund 800 Futura. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.