Jump to content

Halco tråden


ut mot havet

Recommended Posts

Har forøvrig tenkt å bygge om salongen til to benker som står mot hverandre istedet for L-salongen. Skal være plass til det selv om toalettet kommer litt inn i salongen. Skal også prøve å få den fremste to-seteren vendbar men da må jeg ta vekk veggen inn mot "sovesalen"og la denne flukte loddrett ned ved frontviduet for å få plass til beina når man sitter i kjøreretningen.

Redigert av Morten A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Fullstendig tømming av VV tank.

Da er båten klargjort for vinteren. Det er en Halco 29 økonomi 86 mod.

Jeg har vel alltid hatt båt, men denne er den første med varmtvnnstank og da var utfordringen å få tømt den for vann.

Det var ikke tappekran i bunn på denne, alle slanger og overtrykksventil var på toppen av tank. 

De fleste vet sikkert hvordan det best kan gjøres, men det er kanskje noen der ute som er ikke vet det. 

Jeg koplet av slangene ut og inn av tank og åpnet overtrykksventil, satte så på en liten slangestuss på utløpet og brukte en liten 12 v. kompressor til å få litt trykk på tanken, da kom vannet ut av innløp og overtrykksventil ca 25 liter. selv om jeg hadde tappet den så tom som jeg kunne med kranene var den allikevel nesten full.

Dette var en grei og ryddig måte å gjøre det på. Slangene senket jeg ned på dørken for å tømme de også helt for vann. Der kan de ligge til våren.

 

MVH

Erling Larsen

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei, 

Har skaffa meg ein flott billig (!!) Halco 29. Nåken så klarer å sjå om det er økonomi eller offshore? Står en Ford Sabb 2704 i den. Litt småtteri å ta tak i, men veldig overkommelig. Splitter ny gasskomfyr med kokebkuss, varmtvannsbereder og wc med elektrisk kvern. IMG_20180419_092128_719.jpg.313f49e79d123cde3fe3b2d7174900b7.jpg

FB_IMG_1523911096999.jpg

 

20180418_185141.jpg

20180418_183035.jpg

20180418_185145.jpg

Redigert av Haukefer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Haukefer skrev for 1 time siden:

 

 Nåken så klarer å sjå om det er økonomi eller offshore?

 

FB_IMG_1523911096999.jpg.1f0e141246b44425aea5ed6ec673452c.jpg.dd57287821953f85d14d6ad033f1f70f.jpg

 

Dette skroget er et planende offshore-skrog. Type gear,  aksling eller hekkaggregat- installasjon har ingen ting med skrogtypen å gjøre. Økonomiutgaven har en noe dypere kjøl. Beregnet for mindre motorer og ikke planingshastighet.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har nylig kjøpt meg en 29 offshore med en gammel aqad40a motor og 280drev. Blir å erstatte dette med en kraftigere 41b motor og 290dp drev. Dette er jo en ganske vanlig installasjon i 29 offshore. Noen som vet hvilken utveksling jeg burde ha på drevet og hvilke propeller jeg burde ha? Har fått tak i ett 290dp med 1.96 i utveksling, men vet ikke om dette blir rett.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...