Jump to content

Yamarin 4410 erfaringer?


kjetillunde

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Har hatt en sånn en gang, da med 30hk 2t, det ble litt for lite.

 

Har en kompis som hadde en med 40hk 4t, superkjekk båt! Lett og grei opp og ned på henger, godt med stueplass. Passe høyde på fribord, og fine egenskaper i vannet.

 

Blir litt vått med f.eks. 4 voksne oppi, men da blir det saktkjøring og kosetur :-)

Gjør som folk flest - BRUK VEST !

Link to post
Share on other sites

Du bør sjekke vekt på båt / motor opp mot hva tilhenger er godkjent for.

 

Har tatt opp båt opp til 17,5 fot på henger uten vugge, så det går helt fint. At det ikke er bremser på den, vil begrense hvor mye vekt den kan ta, men dette finner du i vognkortet.

 

Ellers bør du kanskje forhøre deg i havna der du leier båtplass om mulighet for å få skifte til en litt større bås (?) Mulig det kan ordne seg greit, uten at det koster skjorta.

Link to post
Share on other sites

Denne startet min Yamarin interesse! Gikk fra en bever 350 til denne 4410 m/40hk Yamaha 4t.Stabil,god i sjøen,rask,pen å se på,en goood båt :) Har siden hatt 5 Yamariner,og kombinasjonen med Yamaha er uslåelig.ALDRIG noe tull,starter ALLTID!!

Kvier meg derfor nå da jeg har konvertert til snekke som er 30+ år.......men Yamarinene lever fortsatt i bakhodet og er jeg i tvil....Yamarin! Mange fine båter der ute,gud bevares,men har du først blitt hektet på problemfritt båtliv,da er veien tilbake ganske kort:)

 

Du kommer nok tilbake til Yamarin skal du se. :smiley: Er lensepluggen nedi bensinrommet på 4410?

Link to post
Share on other sites

Takk :smiley: Var ute å tok en testtur i Oslofjorden idag. Ble veldig fornøyd med den gode firtakterlyden fra Yamaha motoren. Behagelig og lav lyd i forhold til totakter lyden jeg er vant med. Veldig deilig med nøkkelstart og motoren startet pålitelig med èn gang og kom raskt med en solid sladrestråle.

 

Båten gikk fort i plan med to personer på akterbenken og fint å kunne justere med powertilt underveis. Fikk prøvd den i litt bølger utaskjærs også og syns den tok bølgene overraskende bra. Jeg er også imponert over hvor god plass det er i den i forhold til størrelsen. Jeg har nå gått fra en 10 fots Terhi Micro Fun. Yamarin 4410 virker stødig, har fint utseende og veldig deilig å komme til flatt dekk i motsetning til et rundformet jolledekk. :thumbsup:

Redigert av kjetillunde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Idag solgte jeg nettopp Micro Fun`en som jeg håper de får mye glede av. Så nå har jeg oppdatert bildet og profilen min her på baatplassen.no til Yamarin 4410 med Yamaha 40hk. :smiley:

 

jepp :smiley:

 

Stilig, den virker sprek og stillegående. Blir spennende å se om den bruker mer bensin enn 9.9hk totakter...

Redigert av kjetillunde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...